Domů » Linkbuilding: Proč jsou zpětné odkazy důležité pro viditelnost webu?

Linkbuilding: Proč jsou zpětné odkazy důležité pro viditelnost webu?

autor Patrik Pilous
Publikováno: Poslední aktualizace 0 komentářů
zpětné odkazy

Linkbuilding již dávno není pro majitele webových projektů a eshopů žádné sprosté či cizí slovo. Linkbuilding nebo více česky zpětné odkazy často tvoří zásadní rozdíl mezi webovými stránkami, které jsou vidět a těmi ve vyhledávačích Google a Seznam “neviditelnými”.

Co je linkbuilding a proč potřebuji ty proklaté zpětné odkazy?

Linkbuilding je nejzásadnějším SEO faktorem pro umístění webových stránek v organických výsledcích vyhledávání. A jelikož návštěvnost stránek je cílem (minimálně instrumentálním) každého majitele webu, tak linkbuilding by měl být také v jeho hledáčku.

Jaká byla myšlenka… Google a Seznam podle mnoha faktorů řadí ve svých výsledcích webové stránky. Čím více je na danou doménu, stránku odkazováno tím více je pro Google a Seznam důvěryhodnější a tím více stoupá vzhůru.

Linkbuilding funguje částečně přirozeně, protože lidé sdílí nebo umisťují odkazy na své weby na “dobrý obsah”. Dobrý obsah je také cílem Googlu a Seznamu. Začátek linkbuildingu byl jednoduchý: Zpětné odkazy fungují, tak proč o ně nepožádat, nezaregistrovat se nebo za ně zaplatit. A výsledek? Nenechal na sebe dlouho čekat. Weby aktivním získávání linků vystřelily na vyšší pozice.

Tak se zrodil obor linkbuilding a najednou ho dělají téměř všichni alespoň v nějaké míře. Ti kdo ho nedělají přicházejí o příležitost “snadného” navýšení návštěvy webu.

Je opravdu linkbuilding tak snadný?

Technické provedení linkování či vytvoření zpětného odkazu je až dětsky triviální. Označíte anchor text, kliknete na vložení odkazu, vložíte odkaz a je hotovo. Jenže jak přesvědčit správce webů, editory a majitele webových stránek, aby tento jednoduchý proces udělali a nasměrovali link zrovna na Vaší stranu?

Přichází na scénu obchodní umění, protože získávání odkazu sem jistě patří. Kontaktování emailem, vysvětlení, argumenty a nabízený profit. No a následně čekání na reakci, která v 75 % vůbec nepřijde. I to je linkbuilding.

Většina firem či eshopů nemá kapacity řešit linkbuilding inhause a tak najímají různé linkbuildery. Linkbuildeři pracují většinou z domova a mají velkou síť linkbuildingových příležitostí. Dokáží dobře vyhodnotit, jaké odkazy jsou přínosné a dostanou odkazy určitě za lepší cenu.

Barterový linkbuilding

Neboli směnný linkbuiding je velice oblíbený, ovšem mnoho lidí stále neví o čem to je. Proč bych měla z tohoto slova na svém webu odkazovat na web konkurenční? Proč mi vůbec píší? Barterový linkbuilding není úplně to nejlepší, ale pokud jste obchodník, tak s ním můžete dělat divy. Kreativitě a Vašemu obchodnímu emailu se meze nekladou.

Katalogy a linkbuilding

Hromadné ukládání do stovek katalogů je dávno minulost. Dnes tato technika webu spíše přitíží. Několik kvalitních webů ještě v oborově příbuzném segmentu však velice pomůže. Tak vybírejte pečlivě. Nezapomeňte, že vše od Googlu nebo s ním spojené je vysoce autoritativní.

Kvalitní obsah = nejlepší linkbuilding

Jednoznačně nejlepší linkbuildingovou strategií je tvorba kvalitního obsahu. Ptáte se proč, když nikam neumisťuji odkazy? No odpověď je snadná. Tak jako se dobré výrobky prodávají pomocí referenčního marketingu samy, tak i dobrý obsah je akcentován a následně je na něj odkazováno. Tím začne dobře vyjíždět a lidé na něj mají lepší přístup.

A tak se dobrý obsah dostane na vrchol ve vyhledávání na konkrétní klíčové slovo. Zamotaný kruh, v kterém konec konců ve většině případů dojde na myšlenku vyhledávačů “zobrazit co nejrelevantnější obsah”.

Další zajímavé články

Žij úspěšně nové logo

Jak uspět v době internetu v životě i podnikání.

Copyright © 2024 | ŽijÚspěšně.cz