TOP 12: Užitečné denní návyky

Návyk je v širším slova smyslu naučenou sekvenci chování. Návyky jsou dělány pravidelně a mají svůj spouštěč. Nejsložitější je vytvoření a následně zase odbourání návyku. V následující části jsou zobrazeny návyky, které prokazatelně zlepšují kvalitu života jedince. Pustíte je do svého života?

Studená sprcha

Studená sprcha pomáhá zlepšovat imunitu, krevní oběh, dokáže nabudit a má další příznivé vlivy na lidské tělo i mysl.

sauna

Sauna patří mezi nejoblíbenější relaxační aktivity, které nám pročistí póry a mají příznivý vliv na imunitu jedince.

Půst

V lidské historii museli naši předci často strádat bez jídla. Tato přirozená součást života v době blahobytu vymizela a tak musí být dobrovolná.

Učení

Zkuste si pravidelně každý den vyhradit čas, kdy se budete učit něco nového. Stačí 15 až 20 minut, kdy budete procvičovat svůj mozek.

dýchání

Dýchání většinou nevěnujeme příliš velkou pozornost. Systematické trénování dechu však může výrazně zlepšit naši kvalitu života.

Den bez masa

Zkuste si jeden den v týdnu nejíst maso. Vašemu tělu to rozhodně prospěje. Maso se snažte nejlépe nahradit pestrou směsí zeleniny.

Pomodoro

Technika Pomodoro představuje revoluční metodu, kdy rozsekáme den do kratších pracovních bloků a zvládneme být efektivnější.

Čtení

Čtení je pro náš rozvoj mnohem lepší aktivitou než televize. Proč se ale tak málo lidí dnes donutí číst, když je to obohacující?

Koníčky

Zkoušejte různé koníčky a vyberte si činnosti, u kterých se jednou za čas odreagujete. I úspěšní mají mnoho různorodých koníčků.

Večeře

Zdravá a rychlá večeře je cíl mnoha lidí, kteří chtějí dopřát svému tělu kvalitní živiny a zároveň nechtějí přípravou strávit příliš času.

Meditace

Když se podíváte na nejčastější koníčky úspěšných lidí, tak zde určitě naleznete meditaci, která se snaží vyvážit stres a napětí.

Myšlení

Naší náladu a prožitek často více určuje nastavení naší mysli než objektivní skutečnosti. Je jen na nás, jak se na svět budeme dívat.

Každý den má 24 hodin, kdy můžeme změnit své návyky k lepšímu

U návyků je velmi důležité začít a vytrvat. Také musíte mít jasnou motivaci, proč chcete zrovna tento návyk zařadit do svého života. Záleží na vůli jedince, jestli dokáže vystoupit ze své komfortní zóny.