Domů » Jak funguje Instagram [2024] a jaké zde máme nové trendy?

Jak funguje Instagram [2024] a jaké zde máme nové trendy?

autor Daniela Adamová
Publikováno: Poslední aktualizace 0 komentářů
Jak získat sledující na Instagramu

Instagram asi není třeba dlouze představovat. Společně s Facebookem se jedná o nejstahovanější aplikaci a nejpoužívanější sociální síť po celém světě. Jaké nové trendy si Instagram připravil pro rok 2024 a které novinky se budou v tomto roce dále rozvíjet?

Jak funguje algoritmus Instagramu?

Svůj profil na Instagramu má každý druhý a uspět se na něm snaží i značná část firem nebo značek, které zde představují svoje služby a produkty. Proto se tato sociální síť stala velmi důležitou i ve vodách marketingu a každý správný social manager se Instagramem zabývá. Jak funguje princip přidávání příspěvků na Instagramu a které funkce nabízí?

Jak získat co nejvíce sledujících na Instagramu?

Algoritmus jednotlivých sociálních sítí se snaží rozklíčovat každý, kdo na nich chce být úspěšný. Na Facebooku například fungují příspěvky v pořadí od nejnovějších a nejoblíbenějším po ty méně úspěšné. Pokud si tedy třikrát za pět minut aktualizujete hlavní zeď Facebooku, bude se vám třikrát snažit nabídnout opravdu ty nejnovější příspěvky vašich přátel a stránek, které sledujete a zároveň bude upřednostňovat ty, které nasbíraly za krátkou dobu hodně akcí (tedy sdílení, like a tak dále).

Instagram funguje trochu odlišně. Samozřejmě na předních pozicích se vám také zobrazí nejnovější příspěvky, avšak po přejetí dolů vám začne nabízet i starší příspěvky, které vám třeba unikly nebo jste se jim nevěnovali dostatečně dlouho. Tato sociální síť se vám zároveň snaží nabídnout co nejzajímavější obsah. Používá proto mnoho formátů jako Stories, která jsou velmi rychlá a dynamická. Příběhy jsou viditelné pouze 24 hodin a nabízí mnoho způsobů úprav, samolepek a jiných funkcí. Dalším formátem, který se Instagramu osvědčil, je IGTV, což je vlastně platforma pro videa a živá vysílání. Pro tuto sociální síť je velmi typické využití hashtagů, které je zde opravdu oblíbené.

Stále více se prosazují videa, která jsou mnohdy pro uživatel přitažlivější než vyšperkované fotky.

Přečtěte si také článek, ve kterém jsme vám poskytli 19 praktických tipů, jak získat více sledujících.

Jak funguje princip přidávání příspěvků na Instagramu a které funkce nabízí?

Přidávání příspěvků pro běžného uživatele je velmi snadné a samotná aplikace vás přímo navede. V případě, že používáte Instagram jako marketingový nástroj, měli byste dodržovat několik zlatých pravidel instagramového algoritmu a ta jsou:

  • Aktuálnost příspěvku – algoritmus Instagramu preferuje aktuální přśpěvky
  • Čas vložení příspěvku – kdy je vaše cílová skupina nejvíce aktivní, většinou to bývá pondělí až pátek od 17:00 do 20:00 hodin.
  • Množství příspěvků – optimální jsou dva příspěvky denně, ale nezapomeňte, že kvalita má vždy přednost před kvantitou a konzistence před nahodilým chaosem. Konkurence na Instagramu je obrovská a bez kvalitního a pravidelného obsahu se neobejdete. Nestíháte dva příspěvky za den? Stanovte si pravidelný čas, kdy je vaše cílová skupina nejaktivnějšÍ a přidávejte například každou středu odpoledne. 

Jak získat co nejvíce sledujících na Instagramu?

Svůj profil na Instagramu má každý druhý a uspět se na něm snaží i značná část firem nebo značek, které zde představují svoje služby a produkty. Proto se tato sociální síť stala velmi důležitou i ve vodách marketingu a každý správný social manager se Instagramem zabývá.

Mezi nejsledovanější se drží již několik let Cristiano Ronaldo. Není to ale pouze fotbal, který jej drží na špici sledovanosti. Dle průzkumů mají největší sledovanost autentické příspěvky, které propagují udržitelnost a osobní rozvoj.

Jaké trendy Instagram uvedl v minulosti?

Oblíbené sociální sítě si svou oblibu musí udržovat novinkami, vývojem a atraktivitou funkcí. Instagram to moc dobře ví, proto již v loňském roce nezahálel a uvedl nové funkce a trendy. A v tom letošním roce s tím bude jistě pokračovat. A na co se můžeme těšit?

  1. IGTV

Velká pozornost ve vývoji směřuje k IGTV, kdy byla zavedena možnost nahrávání horizontálních videí, vytváření seriálů nebo došlo k propojení TV a Facebook Watch. I letos nás čeká mnoho novinek a nových funkcí pro IGTV, která má potenciál (podle některých odborníků) strhnout část televizních diváků.

  1. Skrývání počtu likes

Významným krokem, který byl avizován již v minulém roce, bylo skrytí počtu likes (lajků). Nyní je tato funkce nastavitelná u každého účtu. Cílem jsou autentičtější posty bez ohledu na to, co získá nejvíc lajků.Skrývání počtu likes má snížit negativní dopad sociĺních sítí.

  1. Nová aplikace Threads

Instagramový Direct (neboli platforma pro posílání soukromých zpráv mezi uživateli) se stává velmi populárním. Proto Instagram uvedl v  novou aplikaci s názvem Threads, která funguje velmi podobně jako Direct. Threads je dostupná v Evropě od prosince 2023 a určitě se můžeme těšit na její rozšíření.

  1. Stories ve dvou řádcích

Je to opravdu pouze pár týdnů, kdy Instagram oznámil i záměr posunout Stories na další úroveň. Tentokrát však ne pomocí nových samolepek nebo jiných formátů Stories, ale vývojáři plánují zavedení druhého řádku pro příběhy. Na liště by se nám tedy zobrazovaly dva řádky s rychlými příběhy. Také uvedl, že by formát mohl být prodloužen o dalsich 24 hodin a byla by tedy možnost vidět příběh dva dny. Ty nejúspěšnější profily na Instagramu by jistě tyto funkce uvítali a patřičně využívaly.

  1. Video chat

Již dříve umožnil Instagram přidat hosta do live streamu pomocí rozdělení obrazovky nebo možnost skupinového videohovoru v Directu. V dalších měsících se tedy dá očekávat rozšíření této funkce na více účastníků.

  1. Instagram E-Commerce

Instagram se začne více stávat nejen médiem pro obsah, ale také prodejní platformou. Jeho vizuální forma bude skvělou příležitostí pro prodejce módy, oblečení a kosmetiky. Můžeme tak očekávat větší prodej za pomoci Instagramu.

  1. Rozvoj video obsahu a carouselu

TikTok vtrhl do světa velkých sítí jako uragán. Jeho popularita je postavená na krátkých videích. Instagram nahrávání videí již také plně integroval do své platformy a počty nahraných videí se nyní rapidně zvyšují. Virální obsah bude na Instagramu nabírat na významu na úkor klasických postů. Také carousel posty neboli příspěvky složené z více na sebe navazujících obrázků budou nabírat na významu. Co to znamená pro tvůrce? V roce 2024 bude mnohem náročnější vytvořit kvalitní obsah pro Instagram.

  1. Influencer marketing

Influencer marketing se stane opět mnohem větším businessem. V roce 2020 jsme viděli dva druhy celebrit. Ti, co se adaptovali na novou dobu a tvoří na Instagramu nebo jiných sociálních sítích, jsou úspěšní a mají se dobře. Na druhé straně jsou ti, kteří pouze žili z klasických akcí. Jedněm koronavirus spíše pomohl. Ti druzí spadli na úplné dno a musejí se živit například rozvozem zásilek. Dle odborníků zažije influencer marketing mezi roky 2024 a 2025 největší nárůst co do objemu finančních prostředků v tomto odvětví.

  1. Blog na platformě Instagram

Mnoho blogerů má již Instagram jako stejně silný nebo dokonce silnější kanál než je jejich web/blog. Instagram má mnoho výhod, a pokud tvoříte kvalitní obsah, tak máte šanci získávat více sledujících a větší dosah než webem. Především kratší sdělení okolo 200 slov na webu příliš návštěvníků nepřitáhne. Velkým problémem je ale trvalost samotné platformy. Mnoho velkých účtů na Instagramu bylo jednoduše zrušeno samotnou sociální sítí nebo jim byl účet ukraden. Veškerá práce tak padne vniveč. To se blogerům při zálohování jejich webů nemůže stát.

  1. Události a akce

Posledním tipem jsou propagace klasických událostí nebo online akce, na které lze na Instagramu přilákat široké publikum.

Feed na Instagramu používáme jako novodobé fotoalbum.

Trendy marketingu na Instagramu pro rok 2024

Pokud chcete vědět, kam se bude marketing a celkově úspěšná sociální síť Instagram ubírat v roce 2024, tak čtěte následující řádky.

Trendy Gen Z – tedy narozených mezi lety 1997 – 2012

Na základě Trend Talku, průzkumu v rámci generace Z, se přelévají hlavní trendy z předchozích let i do roku 2024 a prim hraje udržitelnost, důraz na osobní rozvoj a pěstování kvalitních vztahů s nejbližšími, ať již rodinou nebo nejbližšími přáteli. Můžeme sledovat narůstání významu duševního zdraví a emoční inteligence. To se promítá i do marketingu, který upřednostňuje menší  a uzavřenější formáty a komunity influencerů před mega kampaněmi z dřívějších let. 

Hlavními inovacemi z hlediska technického zpracování formátu Reels a Stories jsou nové funkce Undo / Redo, zjednodušení editace videí. K Reels lze vytvořit nové memy z MediaClip Hub. Nové foto filtry umožní lépe vyjádřit vaši náladu na vašich fotkách a carouselech. Lépe můžete sledovat svůj dosah díky přidání Replays a Retention Chart.

Stane se z Instagram Subscription nový Patreon?

Jedním z trendů, který začíná nabírat na významu a přetvářet nejen svět sociálních médií, ale prostupuje i celou společností, je možnost měsíčních příspěvků. Po vzoru sítě Patreon neo OnlyFans je možné nyní i na Instagramu vytvářet exkluzivní obsah, který je zpřístupněn pouze předplatitelům.

Důraz na ochranu náctiletých před nevhodným obsahem

S kritikou nevhodnosti sociálních médií a jejich vlivu na nejmladší generaci přichází instagram s rozšířenou možností filtrace obsahu příspěvků, které by mohli svým obsahem motivovat či iniciovat nevhodné chování u náctiletých. 

Umělá inteligence – AI – dobrý sluha ale zlý pán?

Jisté je, že do všech oblastí bude zasahovat a propojovat umělá inteligence nebo chcete-li AI – zkratka artificial intelligence. Její rozvoj zvyšuje na rychlosti a i přes mnohá varování se stává nezbytným hráčem v oblasti marketingu a služeb, se kterým se musí počítat. 

Kolik hodin trávíme na sociálních sítích?

Na závěr přinášíme zajímavé srovnání. Víte kolik hodin denně věnujete sociálním sítím? Dle výzkumů se uvádí, že průměrný Čech tráví brouzdáním po internetu více jak dvě hodiny denně. Nenechte se mýlit, nejsou zde započítány hodiny, kdy na internetu pracujeme a vyděláváme, ale pouze bezmyšlenkovité sjíždění našich účtů na sítích.

Škodlivost závislosti na internetu byla již prokázána mnohokrát, ať už se jedná o modré světlo z obrazovek nebo o rovinu vztahů, prokrastinace a narušování time managementu. Pro ty z vás, které by toto téma zajímalo více, můžeme doporučit věnovat se tématu digitálního minimalismu.

I v letošním roce se tedy můžeme těšit na vývoj oblíbeného Instagramu a sledovat, které trendy budou uvedeny nejdříve. Je však jasné, že Instagram nezůstává pozadu a své uživatele chce neustále bavit. Jaké novinky byste uvítali nejvíce vy? Najdete něco, co vám na této sociální síti opravdu chybí? Sledujete, kolik času trávíte na internetu? Napište nám vaše názory a postřehy do komentářů.

Další zajímavé články

Žij úspěšně nové logo

Jak uspět v době internetu v životě i podnikání.

Copyright © 2024 | ŽijÚspěšně.cz