Domů » Jak funguje Instagram [2021] a jaké zde máme nové trendy?

Jak funguje Instagram [2021] a jaké zde máme nové trendy?

od Daniela Adamová
Publikováno Aktualizováno

Sociální síť Instagram asi není třeba dlouze představovat. Společně s Facebookem se jedná o nejstahovanější aplikaci a nejpoužívanější sociální síť po celém světě. Jaké nové trendy si Instagram připravil pro rok 2021 a které novinky se budou v tomto roce dále rozvíjet? Na konci článku také naleznete 5 trendů marketingu pro následující období.

Jak funguje algoritmus Instagramu?

Svůj profil na Instagramu má každý druhý a uspět se na něm snaží i značná část firem nebo značek, které zde představují svoje služby a produkty. Proto se tato sociální síť stala velmi důležitou i ve vodách marketingu a každý správný social manager se Instagramem zabývá. Jak funguje princip přidávání příspěvků na Instagramu a které funkce nabízí?

Jak získat co nejvíce sledujících na Instagramu?

Algoritmus jednotlivých sociálních sítí se snaží rozklíčovat každý, kdo na nich chce být úspěšný. Na Facebooku například fungují příspěvky v pořadí od nejnovějších a nejoblíbenějším po ty méně úspěšné. Pokud si tedy třikrát za pět minut aktualizujete hlavní zeď Facebooku, bude se vám třikrát snažit nabídnout opravdu ty nejnovější příspěvky vašich přátel a stránek, které sledujete a zároveň bude upřednostňovat ty, které nasbíraly za krátkou dobu hodně akcí (tedy sdílení, like a tak dále).

Instagram funguje trochu odlišně. Samozřejmě na předních pozicích se vám také zobrazí nejnovější příspěvky, avšak po přejetí dolů vám začne nabízet i starší příspěvky, které vám třeba unikly nebo jste se jim nevěnovali dostatečně dlouho. Tato sociální síť se vám zároveň snaží nabídnout co nejzajímavější obsah. Používá proto mnoho formátů jako Stories, která jsou velmi rychlá a dynamická. Příběhy jsou viditelné pouze 24 hodin a nabízí mnoho způsobů úprav, samolepek a jiných funkcí. Dalším formátem, který se Instagramu osvědčil, je IGTV, což je vlastně platforma pro videa a živá vysílání. Pro tuto sociální síť je velmi typické využití hashtagů, které je zde opravdu oblíbené.

Stále více se prosazují videa, která jsou mnohdy pro uživatel přitažlivější než vyšperkované fotky.

Přečtěte si také článek, ve kterém jsme vám poskytli 19 praktických tipů, jak získat více sledujících.

Jaké trendy Instagram uvedl pro rok 2020?

Oblíbené sociální sítě si svou oblibu musí udržovat novinkami, vývojem a atraktivitou funkcí. Instagram to moc dobře ví, proto již v loňském roce nezahálel a uvedl nové funkce a trendy. A v tom letošním roce s tím bude jistě pokračovat. Na co se můžeme těšit?

IGTV

Velká pozornost ve vývoji směřuje k IGTV, kdy byla zavedena možnost nahrávání horizontálních videí, vytváření seriálů nebo došlo k propojení IGTV a Facebook Watch. I letos nás čeká mnoho novinek a nových funkcí pro IGTV, která má potenciál (podle některých odborníků) strhnout část televizních diváků.

Skrývání počtu likes

Významným krokem, který byl avizován již v minulém roce, bylo skrytí počtu likes (lajků). Nakonec proběhl pouze test v některých zemích a v jednu dobu bylo dost chaotické, kdo počty srdíček vidí a kdo ne. Nyní bylo vše vráceno do původního stavu a čeká se na výsledek tohoto testování. Uvidíme zda se skrytí dočkáme. Jisté však je, že by tento krok ovlivnil celý proces spoluprací firem a influencerů.

Feed na Instagramu používáme jako novodobé fotoalbum.

Nová aplikace Thread

Instagramový Direct (neboli platforma pro posílání soukromých zpráv mezi uživateli) se stává velmi populárním. Proto Instagram uvedl, že dochází k vývoji nové aplikace s názvem Thread, která by fungovala velmi podobně jako Direct. Určitě se tedy můžeme těšit na uvedení této aplikace.

Stories ve dvou řádcích

Je to opravdu pouze pár týdnů, kdy Instagram oznámil i záměr posunout Stories na další úroveň. Tentokrát však ne pomocí nových samolepek nebo jiných formátů Stories, ale vývojáři plánuji zavedení druhého řádku pro příběhy. Na liště by se nám tedy zobrazovaly dva řádky s rychlými příběhy. Také uvedl, že by formát mohl být prodloužen o dalších 24 hodin a byla by tedy možnost vidět příběh dva dny. Ty nejúspěšnější profily na Instagramu by jistě tyto funkce uvítaly a patřičně využívaly.

Video chat

Již dříve umožnil Instagram přidat hosta do live streamu pomocí rozdělení obrazovky nebo možnost skupinového video hovoru v Directu. V dalších měsících se tedy dá očekávat rozšíření této funkce na více účastníků.

Instagram patří mezi neoblíbenější aplikace na světě.

Kolik hodin trávíme na sociálních sítích?

Na závěr přinášíme zajímavé srovnání. Víte kolik hodin denně věnujete sociálním sítím? Dle výzkumů se uvádí, že průměrný Čech tráví brouzdáním po internetu více jak dvě hodiny denně. Nenechte se mýlit, nejsou zde započítány hodiny, kdy na internetu pracujeme a vyděláváme, ale pouze bezmyšlenkovité sjíždění našich účtů na sítích.

Škodlivost závislosti na internetu byla již prokázána mnohokrát, ať už se jedná o modré světlo z obrazovek nebo o rovinu vztahů, prokrastinace a narušování time managementu. Pro ty z vás, které by toto téma zajímalo více, můžeme doporučit věnovat se tématu digitálního minimalismu.

I v letošním roce se tedy můžeme těšit na vývoj oblíbeného Instagramu a sledovat, které trendy budou uvedeny nejdříve. Je však jasné, že Instagram nezůstává pozadu a své uživatele chce neustále bavit. Jaké novinky byste uvítali nejvíce vy? Najdete něco, co vám na této sociální síti opravdu chybí? Sledujete kolik času trávíte na internetu? Napište nám vaše názory a postřehy do komentářů.

Trendy marketingu na Instagramu pro rok 2021

Pokud chcete vědět, kam se bude marketing a celkově úspěšná sociální síť Instagram ubírat v roce 2021, tak čtěte následující řádky.

1. Instagram E-Commerce

Instagram se začne více stávat nejen médiem pro obsah, ale také prodejní platformou. Jeho vizuální forma bude skvělou příležitostí pro prodejce módy, oblečení a kosmetiky. Můžeme tak očekávat větší prodej za pomoci Instagramu.

2. Rozvoj video obsahu a carouselu

TikTok vtrhl do světa velkých sítí jako uragán. Jeho popularita je postavená na krátkých videích. Instagram nahrávání videí již také plně integroval do své platformy a počty nahraných videí se nyní rapidně zvyšují. Virální obsah bude na Instagramu nabírat na významu na úkor klasických postu. Také carousel posty neboli příspěvky složené z více na sebe navazujících obrázků budou nabírat na významu. Co to znamená pro tvůrce? V roce 2021 bude mnohem náročnější vytvářet kvalitní obsah pro Instagram.

3. Influencer marketing

Influencer marketing se stane opět mnohem větším businessem. V roce 2020 jsme viděli dva druhy celebrit. Ti, co se adaptovali na novou dobu a tvoří na Instragramu nebo jiných sociálních sítích, jsou úspěšní a mají se dobře. Na druhé straně jsou ti, kteří pouze žili z klasických akcí. Jedněm koronavir spíše pomohl a druzí spadli na úplné dno a musejí se živit například rozvozem zásilek. Dle odborníků zažije influencer marketing mezi roky 2021 a 2022 největší nárůst co do objemu finančních prostředků v tomto odvětví.

4. Blog na platformě Instagram

Mnoho blogerů má již Instagram jako stejně silný nebo dokonce silnější kanál než je jejich web/blog. Instagram má mnoho výhod, a pokud tvoříte kvalitní obsah, tak máte šanci získávat více sledujících a větší dosah než webem. Především kratší sdělení okolo 200 slov na webu příliš návštěvníků nepřitáhnout. Velkým problémem je ale trvalost samotné platformy. Mnoho velkých účtů na Instagramu bylo jednoduše zrušeno samotnou sociální sítí nebo jim byl účet ukraden. Veškerá práce tak padne vniveč. To se blogerům při zálohování jejich webů nemůže stát.

5. Události a akce

Posledním tipem jsou propagace klasických událostí nebo online akce, na které lze na Instagramu přilákat široké publikum.

To jsou trendy pro rok 2021. Kdo se jim přizpůsobí a správně je uchopí, tak na této platformě vyhraje.

Články, které stojí za přečtení: