Domů » Práce z domova | Pozice a nabídka práce » SEO konzultant: Co dělá a jak s ním pracovat?

SEO konzultant: Co dělá a jak s ním pracovat?

autor Patrik Pilous

SEO konzultant

SEO konzultant by měl být jakousi postavou mezi vedením, marketingem a vývojem, ale jeho pozice je v každé firmě jiná. Hodně záleží také na jeho senioritě a přesahu do jiných disciplín marketingu. 

Úkolem SEO konzultanta je především zařídit co možná nejvyšší návštěvnost z organického vyhledávání, ovšem pokud se jedná o dobrého SEO konzultanta, tak se snaží zajistit především růst tržeb nebo leadů z organického vyhledávání.

SEO konzultant zajišťuje často tři pilíře SEO, což je obsahové SEO, technické SEO a linkbuilding. Podle dovedností a zápalu tyto tři disciplíny kombinuje či některé deleguje.

Technicky zaměření SEO specialisté často komunikují s vývojem. Obsahově zaměření SEO konzultanti naopak komunikují více s copywritery. Všichni SEO specialisté by však měli komunikovat s vedoucím marketingu a snažit se naplnit cíle společnosti.

Dalším úkolem je kontrola mnoha atributů webu, jestli je daná webová stránka indexovaná a splňuje všechny potřebné náležitosti. 

Speciální disciplínou je analýza klíčových slov, která by měla poskytnou kompletní mapu daného byznysu. Následně SEO konzultant zodpovídá za architekturu webu a dané landing page. 

SEO specialisté by měli mít také přesahy do dalších částí marketingu, což se často neděje. Jedná se především o inbound marketing, UX, strategii, PPC a práci se značkou.

Jak nastavit práci se SEO konzultantem?

Je několik věcí, které byste si měli vždy nastavit z pozice SEO konzultanta i klienta. Při práci se SEO konzultantem je důležité mít jasno v tom, jaké cíle sledujete a co od SEO očekáváte. SEO konzultant by vám neměl malovat vzdušné zámky ale ani by neměl říci, že vůbec nedokáže odhadnout, co to udělá. Dále byste měli SEO konzultantovi poskytnout co nejvíce relevantních informací o vaší firmě, produktu nebo službě, konkurenci a cílové skupině. 

Pokud se o to nebude zajímat sám, tak to je pro vás upozornění o možné kompetenci. Umožní mu to lépe porozumět vašemu podnikání a navrhnout efektivní SEO strategii. Určitě si udělejte také čas na komunikaci s konzultantem, která by měla být otevřená a směřovat k cíli. Měli byste také mít jasně stanovený rozpočet a očekávání vůči výsledkům SEO práce. To je nejdůležitější.

Dalším důležitým krokem je zajištění technické připravenosti vašich webových stránek pro SEO.  Musíte konzultantovi umožnit přístup k analytickým nástrojům, jako je například Google Analytics a Google Search Console, které umožní sledovat výkonnost vašich stránek a efektivitu SEO práce. Další nástroje jako Ahrefs, Collabim nebo Marketing Miner si může platit SEO specialista nebo vy.

Ze zkušeností je také velmi důležité, abyste dokázali zapracovávat změny, které SEO specialista navrhne.

Potřebné dovednosti SEO konzultanta
Marketing 70%
Technické dovednosti 77%
Jazykový cit 80%
0
Průměrný plat SEO konzultanta

Jak vybrat SEO konzultanta?

Pavel Ungr je jedním z nejznámějších českých SEO  konzultantů, který je velice aktivní v SEO komunitě i mimo ni. Články a školení Pavla Ungra mají vysokou relevanci pro začínající konzultanty i klienty. Na české scéně je ovšem celá řada SEO konzultantů a konzultantek, které nepřednáší a dokáží nabídnou také velmi kvalitní služby a pomoci vašemu projektu za rozumnou cenu. Nejvíce SEO konzultantů se logicky vyskytuje v Praze a Brně, ovšem tato práce se dá i velmi dobře dělat právě na dálku.

Hledám dobrého SEO konzultanta z Prahy orientovaného na výsledky

Jak pomocí sociálních sítí zlepšit SEO 1
Žij úspěšně nové logo

Jak uspět v době internetu v životě i podnikání.

Copyright © 2024 | ŽijÚspěšně.cz