Životopis 2019: Jak ohromit svým CV?

CV životopis

Úspěšný životopis je jako úspěšná reklama. Ukážete zaměstnavateli své schopnosti, zkušenosti či vizi zhuštěnou do CV nebo strukturovaného životopisu. Následně koupí či nekoupí. Pokud koupí, tak si vás pozve na pohovor a tam vás proklepne důkladněji. Jak by měl vypadat moderní a úspěšný životopis?

Úspěšný životopis

Zapomeňte na to, že si zaměstnavatel vybírá vždy toho nejlepšího zaměstnance. Vybírá si totiž toho, kdo se umí nejlépe prodat, což je rozdíl. První část prodeje probíhá zasláním životopisu, který by měl upoutat, ideálně ohromit.

Životopis VZOR ke stažení!

Vzor úspěšného životopisu

Není jeden univerzální vzor, ale spíše sada informací, které je dobré o životopisu znát. Možná jste ještě o tomto vůbec nepřemýšleli a mysleli jste si do dnes, že životopis je strohý popis vašich profesních schopností. To je však omyl.

Individualizujte svůj životopis

Zkrátka přizpůsobte svůj životopis profesi či zaměstnání, které děláte. Pokud jste grafik, tak je pro vás důležitější forma než obsah. Překvapte propracovaným vizuálem. Pokud jste programátor, tak přihoďte i nějakou svoji práci, kterou se blýsknete.

Forma

Grafické zpracování, mezery a font. Nepodceňujte tyto zásadní náležitosti.

Fotografie

Rozhodně byste ji měli přiložit. Pravidel pro fotografie k profesním životopisům je mnoho. Hlavní je autenticita a kompatibilita s pozicí, kterou hledáte. Kravata jen tam, kde je vhodná. Pokud jdete na pozici řemeslnou, tak můžete mít klidně fotografii více neformální nebo v čistém pracovním úboru.

Individualizujte pro každého zaměstnavatele

Pokud o pozici v některé firmě opravdu stojíte, tak zkuste individualizovat a přizpůsobit životopis přesně jejich požadavkům či firemní kultuře. Chcete pracovat jako kreativec či marketingový specialista? Zde asi se strohým životopisem moc neuspějete. Ovšem pokud se chystáte na pozici ve strojírenství či elektro průmyslu, tak zde má jistě strukturovaný profesní životopis své místo smysl.

To samé platí pro samotný text. Pokud táhnete na pozici copywritera či redaktora, tak je psaný projev prvním znamením vaší kompetence. U technický oborů se na tuto strunu vůbec nehraje. I v diplomových pracích na technických fakultách se objevují překlepy a chyby. Všude rozhodují jiné parametry.

Pište, co chcete

Chcete pracovat na dohodu o provedení práce? Tak to v životopise či přiloženém motivačním dopisu zmiňte. Ukažte, že jste ambiciózní a víte, co chcete. To se dnes cení více než dříve.

Při tvorbě životopisu zapojte:

  • kreativitu
  • originalitu
  • sebevědomí
  • intuici
  • empatii

Nezapomeňte na přehlednost!

No a nakonec přehlednost. Jako všichni i personalisté mají málo času a potřebují se dozvědět to zásadní co nejrychleji. Pokud během prvních 10 sekund uvidí tři zásadní věci, které hledají v poutavé formě, tak se již můžete těšit na pohovor.