Všechny blogy můžete rozdělit do dvou kategorií: blogy o životním stylu a blogy se specializací na určitou oblast. Tyto kategorie představují dvě vědomá rozhodnutí, která mohou blogeři učinit: Buď budu psát o všem, nebo budu psát o jedné věci více do hloubky.
Blogy s konkrétním tématem jsou takové, kdy píšete pouze o jedné věci. Jsou to blogy, které jsou zaměřené na jedno téma, mají jeden účel, jeden cíl. Proč byste proboha měli uvažovat o něčem tak neveselém, jako je specializovaný blog? Protože specializované blogy jsou místem, kde dochází ke skutečnému přilákání návštěvnosti blogu!
Obsah článku
Proč byste měli začít s blogem
Jako čtenář blogů mám rád rozmanitost, ale když přijde čas na získání informací, specializované blogy rozhodně vedou. Zaměřené blogy šetří čas. Zapadají do určité kategorie a já vím, že když si budu chtít přečíst něco na určité téma, příspěvky zůstanou věrné dané kategorii. Najdu obsah na téma, které hledám, a nic jiného. Skvělým příkladem jsou blogy zaměřené na online casino česká republika, které jsou nejen velmi specifické, ale také úspěšné. Hojně navštěvované jsou také blogy technického charakteru nebo například blogy s informacemi o kryptoměnách.
Ne že by mě čtení obecných blogů nebavilo (vlastně baví), ale když mě tlačí čas, nemám vždycky možnost prosít obsah, abych našel něco, co by se mi v danou chvíli mohlo hodit. Obracím se proto na blogy, o kterých vím, že mi poskytnou to, co hledám. A to je právě výhoda specificky zaměřených blogů.
Specifický blog vás udrží na správné cestě
Soustředit se je při blogování dost těžké. Platí to zejména ve dnech, kdy nemáte nápady a láká vás psát o svém oblíbeném sportovním týmu nebo receptu na vaření. Když máte definované téma, je docela snadné říct “ne, fotbal nemá s mým blogem o zahradě nic společného”.
Tím, že znáte konkrétní téma, o kterém píšete, máte vlastně k dispozici více nástrojů, které vám pomohou dostat se z myšlenkové rutiny. Techniky k prolomení spisovatelského bloku, jako je brainstorming nebo titulková smršť, jsou snazší, když máte hranice, které vymezují, kde byste se měli pohybovat. Podívejme se na příklad, jak se dají tyto dvě věci porovnat.
Niche blogy vám poskytnou spolehlivé publikum
Pokud máte obecně zaměřený blog, hlavními čtenáři jsou ti, kteří se spojují spíše s vaší osobou jako s jednotlivcem, a ne s konkrétním tématem. To znamená, že nemáte příliš spolehlivé publikum, na kterém byste mohli vybudovat obrovský e-mailový seznam nebo seriózní návštěvnost (pokud už nejste slavní).
Oproti tomu specializovaný blog vám poskytne publikum, kterému rozumíte a které rozumí vám. Takové publikum je také méně náchylné k odlivu.
Specializované blogy usnadňují finanční profit z blogu
Možná jste se rozhodli, že budete na svém blogu využívat reklamu, abyste si vydělali. Opět platí, že specializované blogy vyhrávají.
Pokud je váš blog o všem, jaké reklamy budete umisťovat? Odhadnout, které reklamy budou skutečně nejúspěšnější, bude trefa do černého. Nevíte, které téma nutí vaše publikum zobrazit a číst, a proto nevíte, které reklamy je zaujmou. Je to také těžké prodat inzerentům. Chtějí vědět, o čem je váš blog. Jak chcete prodat reklamu, když je váš blog “o vás”?
Začněte váš blog a specializujte se
Začátek psaní blogu nemusí být jednoduchý, ale specializace může být skvělou cestou, jak se prosadit, a najít si své místo e vodách internetu. Specializovaná témata mají větší návratnost čtenářů a menší odliv publika, což může být vaším cílem, obzvláště pokud usilujete o zpeněžení blogu. Blog je jedním ze způsobů, jak vydělat nějaké peníze na internetu.