Domů » Kolik denně ujít a jak počítat kroky pohodlně?

Kolik denně ujít a jak počítat kroky pohodlně?

od Eliška Vachková
Publikováno Aktualizováno

Žijete aktivní život a chcete mít o svém pohybu přehled? Tak to se vám určitě bude hodit zařízení, které kromě počítání kroků bude dohlížet na to, jak se daří vašemu zdraví.

Jak si najít čas na procházky

Všichni z nás jsou ve většině času zaneprázdněni a mají spoustu práce. I tak si ale dokážete najít pár minut na to, abyste se prošli. Chůze je zdraví prospěšná a určitě u ní oceníte i možnost být na chvíli off-line. Možná se ze začátku budete muset trochu nutit, ale časem už si nebudete moct představit den bez procházky.

  • Vždy volte možnost ,,pěšky“

Potřebujete si zajít pro jídlo, na poštu nebo na autobus? Jděte pěšky namísto jízdy a odškrtněte si tak pár kroků z vašeho denního cíle. Je jasné, že pokud zrovna nestíháte, zvolíte rychlejší možnost. Pokud ale nemusíte, raději se projděte. To samé platí i u schodů, ty se také počítají. Ve své podstatě není tak těžké najít způsob, jak se hýbat, když se nad tím jen trochu zamyslíte.

  • Berte procházku jako povinnost

Povinnost je sice silné slovo, ale chci tím říct: neodkládejte to! Když si řeknete, že je procházka něco, co není zas tak důležité a namísto toho uděláte spoustu jiných věcí, nikdy se k ní nedostanete. Pohyb by měl být součástí každého vašeho dne, proto berte procházku jako závazek či další věc ze seznamu TO DO. Vzpomeňte si na to, že je pro vaše zdraví důležitá a alespoň na chvíli vás odpoutá od stresu a každodenních záležitostí, kterým čelíte. S lepší psychikou budou i vaše výkony lepší.

  • Lepší trochu než vůbec

Z dnešního dne vám zbyla jen půl hodina? Nevadí, i ta bude stačit! Udělejte si menší vycházkový okruh, než jste zvyklí, abyste se alespoň trochu hýbali – každá minuta se počítá. Kdybyste si vždy řekli, že vám nezbylo tolik času, kolik jste si původně představovali, nejspíše byste se nevydali ven mockrát. Život je o flexibilitě a i vy byste se měli umět situacím v něm přizpůsobit. Pokud víte, že příští dva dny si opravdu procházku nemůžete dovolit, prodlužte si tu následující. Najděte rovnováhu a styl, který vám bude nejlépe vyhovovat.

počet kroků
Snažte se hýbat každý den, u procházek vám bude stačit 5–8 tisíc kroků denně.

Kolik kroků denně ujít a jak je počítat

I když jsme si řekli, že se počítá každá minuta, a tedy i každý krok, přece jen existuje denní limit, ke kterému byste se měli alespoň přiblížit – 10 000 kroků = cca 7 km. K dosažení vám bude stačit zhruba hodina (záleží, jakou rychlostí chodíte), není proto tak těžké limit splnit.

Proč ujít 10 000 kroků

Možná vás napadá otázka, proč zrovna číslovka 10 000. Původně šlo o marketingový tah japonské firmy, který měl pouze nalákat na splnění určené limitu jako výzvy. Podle lékařských studií úplně stačí ujít 7 500 kroků – pokud se vám podaří více, je to skvělé, ale na vaše zdraví to bude mít úplně stejný vliv. Důležitá je tedy spíše pravidelnost pohybu. Navíc, pro nováčky nebo starší jedince by splnění 10 000 kroků nemuselo být ideálním startem – vždy se vyplatí posouvat se postupně než začít s vysokými cíli.

Choďte se procházet nebo se věnujte jiné fyzické aktivitě alespoň 5x týdně, abyste podpořili svůj organismus. Rozhodně to ale ani nepřehánějte, a pokud se v daný den na žádné cvičení necítíte, prostě ho vynechejte, nemusíte se kvůli tomu cítit provinile. Chůze má tu výhodu, že je nenáročná a zvládne ji opravdu každý, proto se vám pravděpodobně nestane, že byste na ni neměli sílu. Když budete mít workoutový rest day, můžete procházku zařadit místo klasického tréninku do svého plánu.

Proč počítat kroky?

Počítání kroků vám nabízí přehled o vaší aktivitě a přináší zajímavá zjištění – ušli jste za den více, než jste si mysleli, procházíte se málo nebo se nevědomky zlepšujete? S krokoměrem si spíše ohlídáte množství pohybu, což vám může pomoci k zdravému životnímu stylu. Také si lze stanovit výzvu na vámi určený počet kroků, které chcete za den ujít a sledovat, jak se vám daří. Když uvidíte výsledky na vlastní oči a ne jen odhadem v hlavě, budete mnohem více motivovaní. Vyzvat můžete i své přátelé a navzájem porovnávat, jak se vám daří.

Pokud se snažíte zhubnout, rádi se dozvíte, kolik kalorií jste chůzí (či jinou aktivitou) spálili. Když upravíte i svůj jídelníček, lze tak jednoduše přizpůsobovat pohyb stravě – víte, kolik potřebujete spálit kalorií dle toho, kolik jste jich snědli. Rychleji a spolehlivěji se vám tak podaří shodit potřebnou váhu, jelikož využijete individuální přístup ke svému tělu. Jedna věc totiž je, že cvičíte a druhá věc jak cvičíte. Snažíte-li se zhubnout, ale nezařazujete kardio, nespálíte tolik, aby byla změna viditelná a celý proces se tak zpomalí. Záznamy cvičení, vypocené kalorie a tepovka se vám budou hodit.

Jak počítat kroky?

Abyste mohli svou aktivitu pravidelně sledovat, budete potřebovat nějaké zařízení, které vám s tím pomůže. Pořídit si můžete krokoměr nebo speciální fitness náramek, který sleduje nejen vaše kroky, ale celkové zdraví. HUAWEI Band 6 vám kromě počtu kroků změří i tep, kvalitu spánku, hladinu stresu nebo pohlídá menstruační cyklus. Různé značky nabízejí odlišné funkce, ale ve většině případech se podobají. Nemusí být výhodné jen pro sportovce – i pro lidi, kteří se sportování příliš nevěnují může být užitečné vědět, jak jejich tělo funguje.

Jestliže si nechcete nic kupovat, použijte váš telefon. Většina smartphonů má v sobě už nainstalovanou aplikaci, která se stará o vaše zdraví. Pokud jste nic takového nenašli, jednoduše proveďte instalaci. Nosíte-li mobil všude s sebou, nebudete muset myslet na to, abyste si brali nějaké zařízení navíc, a vaše kroky se budou automaticky zaznamenávat. Navíc si můžete číst průběžné reporty, které vás nabudí k lepším výkonům.

Ať už si vyberete jakoukoliv metodu počítání kroků, rozhodně je to zajímavá pomůcka, která se hodí každému. Vezměte si své zařízení a vydejte se na procházku, která podpoří vaše zdraví a spálí přebytečné kalorie!

Články, které stojí za přečtení: