Domů » 10 Tipů: Jak zlepšit obecnou fyzickou kondici?

10 Tipů: Jak zlepšit obecnou fyzickou kondici?

od Eliška Vachková
Publikováno Aktualizováno

Jste na mrtvém bodě a nevíte, kde máte začít? Klasické fitko pro vás není to pravé ořechové, nebo byste rádi změnu? Podívejte se na několik tipů, jak zlepšit svou kondici.

Proč být v kondici?

Každý chceme vypadat co nejlépe, a naší figuře pohyb rozhodně prospěje. Kromě fyzické atraktivity nám ale cvičení prospívá v několika dalších ohledech – cítíme se dobře, lépe se nám vykonávají denní aktivity, naše tělo správně funguje, jsme flexibilnější a máme čistou mysl. Díky pohybu se také můžeme spřátelit s novými lidmi a sdílet svůj koníček. A v neposlední řadě – pokud vás to baví, co lepšího může být?

Naše tělo každým dnem stárne a bude čím dál tím těžší ho udržet v kondici, proto byste měli začít co nejdříve. Pokud se naučíte již v nízkém věku zdravým návykům, nebudete mít problém s narůstající hmotností nebo povolením svalové hmoty. Váš organismus bude schopný lépe se vyrovnávat se všemi překážkami, které mu stojí v cestě a věřte, že ve stáří za to budete vděčni. Zdravý životní styl zpomaluje stárnutí, a vy tak budete vypadat o hodně mladší. Podívejte se například na Jennifer Aniston nebo Jennifer Lopez, které se udržují i v pokročilém věku a vypadají prostě úžasně.

Pokud se tedy chcete udržet v kondici, rozhodně vyzkoušejte jeden z níže uvedených způsobů, které vás nestojí moc sil, ale přesto zabírají!

10 Tipů: Jak zlepšit obecnou fyzickou kondici?

Ještě předtím, než se rozhodnete něco ze seznamu vyzkoušet, byste měli vědět, že je potřeba mít pohyb pravidelně a k tomu zdravě jíst, jinak to nebude fungovat. Říká se, že 80 % je jídlo a 20 % cvičení, proto nespoléhejte na to, že vypotíte všechny kalorie, které sníte. Snažte se udržet si rovnováhu ve všem a nic nepřehánějte.

1) Tanec

Koneckonců, je to také kardio. Rozhýbete se, zapotíte, spálíte přebytečná kila a skvěle se u toho pobavíte. Zapněte si svůj oblíbený playlist a freestylujte, nebo si najděte cvičební video na YouTube. Do vyhledávání stačí zadat ,,Dance Workout“ a hned se vám zobrazí několik výsledků. Můžete tančit na písničky z oblíbeného filmu nebo období vašeho života – devadesátky, písně z roku 2000 a další. Volba je na vás!

2) Twerk

Twerk je také druh tance, jehož hlavní partií je zadek. Není to tak jednoduché, jak se může zdát. Opravdový twerk vás bude stát nějaký ten čas trénování. Může to být velká zábava, která vám kromě umění vrtět zadkem procvičí hlavně nohy. Za mě je to jeden z nejúčinnějších cviků na stehna, pálí jako čert. Abyste se tomuto cvičení naučili, využijte opět YouTube a najděte si tutorial, podle kterého budete vědět, jak na to. A nezapomínejte – cvik dělá mistry!

3) Jóga

Nudné protahování – to má mojí kondici prospět? Jistěže! Existuje několik druhů jógy, které jsou také různě náročné. Vybrat si můžete podle svého cíle. Chcete zhubnout? Pak volte power jógu. Chcete mít větší sílu a flexibilitu? Zacvičte si jógu flow. A pokud toužíte po trošce relaxu, dejte si jemnou jógu. Jóga má velkou výhodu v tom, že prospívá vaší duši i tělu a v jednu chvíli se zaměřuje na celého člověka. Ať už si zacvičíte cokoliv, posílí vás to.

kondice
Jóga se hodí do jakékoli části dne v kterékoliv náladě – dokáže vás povzbudit i uklidnit.

4) Procházky

I to může být skvělou cestou ke kondici. Popadněte sluchátka a běžte se projít do přírody. Utřiďte si myšlenky a ujděte alespoň 10 000 kroků (cca 7-10 km). Vezměte přátelé, psa nebo svého milovaného a udělejte si hezký den. Ať už je jakékoliv období v roce, příroda dokáže být nádherná vždy. V ideálním případě své tempo zrychlete, abyste spálili více kalorií, ovšem pamatujte na to, že je lepší pomalejší tempo s častějším opakováním než jednou za čas chodit ve vysokém tempu.

5) Běh

Když už jsme se zmínili o té přírodě, můžete se kromě procházení také proběhnout. Při běhu se váš mozek okysličuje a stejně jako u jógy se hýbe celé vaše tělo. Po doběhnutí se vyplavují hormony štěstí a vy jste i přes nenávist k běhu šťastní. Opět si k sobě někoho můžete vzít, nebo běžte sami a berte to jako terapii. Abyste se neustále zlepšovali, běhejte větší vzdálenosti, rychlejším tempem nebo delší dobu. Aniž byste to zaregistrovali, budete brzy schopni dosáhnout lepších výsledků za mnohem kratší dobu.

6) Sex

I sex je formou kardia, a to velmi oblíbenou. Čím lépe na tom budete s obecnou kondicí, tím lepší výkon a výdrž budete mít i v této oblasti. Nemluvě o tom, že se díky sexu vylučují hormony, které zajišťují dobrou náladu a celkovou pohodu organismu. Vyhnete se tak stresu a do budoucna předcházíte riziku srdečních chorob. Co se týče kalorií, spálíte zhruba 150 kalorií za hodinu – samozřejmě záleží na intenzitě, délce a dalších faktorech. Pravidelný sex ale nikdy nebude špatným nápadem.

7) Dělejte pomalé krůčky

Nespěchejte na sebe. Pokud chcete, aby se vaše kondička zlepšila, začínejte pomalu a postupně zvyšujte své cíle. Mohlo by se taky stát, že vaše nadšení rychle opadne, když se budete nutit do věcí, které opravdu nechcete. Jako první byste si měli zvyknout na pravidelný pohyb a oblíbit si ho – pak bude vaše motivace mnohem snazší. Všímejte si, kdy se objevíte v bodě, kdy si den bez pohybu nedokážete představit a začne vám chybět – tak poznáte, že jste na správné cestě.

8) Zaznamenávejte si svou aktivitu

Založte si deník nebo využijte telefon, abyste měli přehled o tom, jak často a co za aktivity děláte. Získáte větší chuť plánovat další aktivity a budete mít hmotný důkaz o tom, že jste aktivní. Po několika měsících můžete své plány porovnat a uvědomit si, jaký pokrok jste udělali, což vám dodá značné sebevědomí. Nespoléhejte na svou vůli a udělejte něco pro to, aby váš nový životní styl měl dlouhého trvání.

9) Využijte aplikace

Existuje mnoho aplikací zaměřujících se na zdravý životní styl – od počítání kalorií, kroků až po sledování vaší aktivity. Najděte si tu svou a používejte ji. Využívejte tipů, které vám nabízí a naučte se více o této oblasti. Zjistěte, jak spíte, jak je na tom váš srdeční tep nebo jak moc se za celý den opravdu hýbete. Velkou výhodou je to, že nemusíte své aktivitě věnovat pozornost, to vše za vás dělá určité zařízení. Můžete si také zakoupit fitness hodinky či pásek a mít ho s sebou vždy a všude!

10) Najděte si parťáka

Ve dvou se to lépe táhne, to je známé pořekadlo. Máte v okolí někoho, kdo by také rád začal žít zdravěji, ale nedokáže se zvednout z gauče? Využijte toho a dejte si společnou výzvu – můžete se vzájemně motivovat, vidět pokroky a užívat si společné chvíle, které prospívají vašemu tělu. Uvidíte, že si pohyb mnohem více oblíbíte. Pokud znáte někoho, kdo už cvičí déle, nechte se od něj inspirovat a požádejte ho, aby vám na vaší cestě pomohl. Věřte, že v takovém případě bude mnohem těžší to vzdát.

Na závěr

To by byly všechny tipy. Každý z vás si v oblasti pohybu přijde na to své, stačí to jen najít. Přinesli jsme vám inspiraci, kterou doporučujeme vyzkoušet. Možná budete překvapeni tím, jak vás to bude bavit. Přejeme hodně štěstí na vaší cestě za lepší kondicí!

Články, které stojí za přečtení: