7 inspirujících filmů pro marketing

7 filmů marketing Pulp Fiction

Le Big Mac

Marketing je obor, který ve 20. století zažil neuvěřitelný boom. Lidí zabývajících se marketingem neustále přibývá. Tím jak je stále jednoduší vyrábět výrobky, tak se pracovní síla přesouvá na jejich prodej. Trh je 95 % oblastech přesycen a zákazník se téměř nesetká s neuspokojením svých potřeb.

Zákazník si může vybírat a na firmách je to, aby vyvolali v zákazníkovi pocit potřeby jejich produktu. Klasická definice marketingu zní:

„Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace“.

K marketingu stejně jako k jiným oblastem lidské činnosti existují stovky knih a podkladů. Dobré rady  tipy však můžete získat i z filmů o marketingu a inspirovat se jimi.

Filmy o marketingu které Vás inspirují

Důležité je u všech snímků alespoň trochu marketingově přemýšlet, protože jinak Vám toho příliš nedají. Zamýšlet se nad situacemi a vyhodnocovat je. V neposlední řadě přemýšlet, jak by se daly zhlédnuté praktiky aplikovat na Váš život či podnikání.

Konkurenti (1992)

Zajímavý snímek o tvrdém obchodu s nemovitostmi a zvláštních vztazích mezi obchodníky. Tento film ukazuje, jak se dá obchod také dělat. Ukazuje lidi vydělávající za pomoci morálně nekalých obchodních praktik ještě v době před internetem. Film má neopakovatelnou atmosféru, kterou dokresluje i slabý český dabing.

Prodávat nemovitosti je zkrátka tvrdý byznys a v tomto snímku Vám to ukáží herecké špičky v čele s  Jackem Lemmonem, Al Pacinem, Edem Harrisem a Kevinem Spaceym.

Vrtěti psem (1997)

Dokáže pobavit a některé marketingem nepolíbené i zamrazit. Film je více o politickém marketingu a především spin doctoringu, který mnoho nejen politiků ale i korporací zdatně používá. Jednoduše řečeno spinování témat znamená, že pokud je na Vás veden útok či se provalí nějaká kauza, tak vy se to snažíte přebít jiným sdělením a pozornost obrátit jiným směrem. Spinování probíhá většinou za pomoci lži či polopravdy.

Vlk z Wall Street (2013)

Možná Vás tento snímek pohorší, ale jedno zjistíte. Být drzý a bezohledný funguje v marketingu i byznysu. Hlavní hrdina nekouká doleva ani doprava. Jede si prostě svůj sen a jeho žebříček hodnot je já, já a já. Dobré je se ale soustředit také na obchodní schopnosti hlavního hrdiny Jordana Belforta. Ano i z tohoto snímku se dá inspirovat, avšak nedoporučoval bych kopírovat životní dráhu hlavního hrdiny vykazujícího všechny známky bezohledného psychopata.

Piráti ze Silicon Valley (1999)

Povinnost pro všechny s vizí toho, že nejlepším marketingem je dokonalý produkt zlepšující svět. Podívejte se do dílny mladých miliardářů, kteří změnili tvář světa. Film má i svoji dokumentární vložky, kdy Vám objasní vznik dvou významných firem Microsoft a Apple Computers.

The Social Network (2010)

Životopisný film o Marku Zuckerbergovi ukazující sílu inovace. Jak se rodil Facebook coby největší sociální síť světa. Příběh kluka, který z ničeho udělal miliardový byznys a vytvořil si vlastní hřiště dříve neexistující.

Slídil (2014)

Taky se divíte na čem všem se dá vydělávat? Podívejte se na strhující snímek z roku 2014. Mám pocit, že tento film trochu zapadl, i přesto že je poměrně nový. Hlavním hrdinou je opět sociopat či psychopat. Tyto typy prostě přitahují pozornost, protože si poté normální lidé mohou říci: Co to je za člověka a kde má morální hranice? Bohužel svět je tak nastaven a psychopati vládnou korporacím a celým státům.

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

A nakonec se podíváme na jedno mistrovské dílo od Tarantina. Pokud se máme soustředit na marketingový prvek v tomto filmu, tak jich najdeme hned několik. Tento kultovní film prostě vyvolává touhu po věcech viděných. Pokud pomineme kokainové opojení Vincenta Vegy, tak zde máme legendární dialog o Big Macu, který je podle mě nejlepší reklamou McDonaldu.

Film pro zamyšlení nad smyslem reklamy i života:

99 franků (2007)

Máte rádi psychoexistenční snímky? Pokud ano, tak je 99 franků pro Vás to pravé. Impozantní vizuál, netradiční zpracování a zajímavý hlavní hrdina. Příběh filmu není rozhodně tradiční a pokud ve Vás nevyvolá tento snímek otázky, tak už asi žádný. Na jedné straně přehnaný konzumní svět s dekadentním hlavním hrdinou. Na druhé straně upadající smysl lásky v tomto reklamním světě. Ano reklamním, hlavní hrdina tvoří reklamy a sám je reklamou. Tento film je povinností.