Domů » TOP 10: Znáte nejdražší značky oblečení?

TOP 10: Znáte nejdražší značky oblečení?

autor Eliška Vachková
0 komentář
značky

Prestižní módní značky jsou pro jednoho zbytečnost a pro druhého nutnost. Pokud se vyznáte v historii a znáte jednotlivé návrháře, pak chápete cenu i důvod, proč lidé tak prahnou po luxusních kouskách těchto značek. Které z nich jsou nejdražší a kolem jaké ceny se pohybují?

Jaké kousky nejdražších značek můžete pořídit?

Kromě oblečení luxusní značky vyrábějí také jiné zboží, které bude vaše okolí obdivovat. Vyznavači módních značek ihned rozpoznají, že se jedná o kvalitní kousek a v jejich očích stoupnete. Pamatujte ale, že drahými značkami si prestiž nekoupíte. Berte nákup takových výrobků jako podporu jednotlivých návrhářů, spíše než možnost být vidět. Jestliže se ukážete ve značkovém módním oblečení, musíte ho také umět sladit, jinak tím zkazíte celý dojem.

Mezi kousky, které můžete zakoupit, patří například:

  • kabelka,
  • šperky,
  • parfémy,
  • kosmetika,
  • hodinky.

Kromě módního průmyslu luxusní značky vyrábí mnohem více, nicméně si budete muset našetřit. Mnoho žen se těší na to, až si koupí svou první Dior kabelku, která možná bude také jediná, kterou budou mít. Podobné doplňky totiž nejsou levnou záležitostí a buďte připraveni za ně dát přes 20 000 korun. Neplatíte pouze za vzhled, ale také za historii značky, její pověst a kvalitu výrobku. Koupě drahé luxusní kabelky se také bere jako investice, protože za několik let může cena tohoto zboží vzrůst. Nemusíte se bát, že by vám do té doby nevydržela – za kvalitu jste si zaplatili.

Přemýšlíte, že byste si na nějaký ten kousek našetřili? Přečtěte si o nejdražších značkách oblečení, které na trhu najdete. Až se dozvíte o jejich historii, možná celý kontext lépe pochopíte a už na takové brandy nebudete nahlížet s nepochopením.

značky
Na nákup luxusních značek s mnoha taškami nechoďte, jeden kousek vás vyjde na několik desítek tisíc.

10 Nejdražších značek oblečení

Důvod ceny už jsme si vysvětlili – platíte za víc než to, jak oblečení vypadá. Luxusní značky jsou tu s námi už dlouho a trvalo jim vymést si cestičku, kterou dnes kráčí. Jsou to mezinárodně ceněné firmy, které znají všichni a jsou spojeny s určitou prestiží. Jejich koupí uděláte radost nejen sobě, ale podpoříte módu, která vykazuje správné hodnoty.

Louis Vuitton

Původně byla tato značka výrobcem kufrů a luxusních zavazadel, postupem času ale připojila do sortimentu i unikátní kabelky, obuv, hodinky, oblečení, zápisníky i parfémy. Založil ji Louis Vuitton roku 1854 v Paříži. Dnes je to nejbohatší, nejznámější a také téměř nejluxusnější módní značka na trhu módy. V současnosti je generálním ředitelem Bernard Arnault, jeden z nejbohatších mužů na světě. Aktuálně nejdražší kousek značky Louis Vuitton je kabelka Airplane Travel Bag, která stojí 39 000 dolarů.

Dior

Zakladatel Christian Dior se rozhodl jít cestou nového vzhledu, proto se také jeho kolekce roku 1947 jmenovala ,,New Look”. V té poukázal na ženskou krásu a vyzdvihl především úzká ramena, štíhlý pas a plná prsa. Vzhledem k době po válce byl krok nařasit sukně a vyztužit spodničky odvážný a stal se kontroverzním. Po čase se ale ukázalo, že to byl správný krok a ona kolekce je dodnes ikonická. Poté se také ujal výroby parfémů, dnes nabízí i kočárky, dětské oblečení, módní doplňky či dokonce nádobí.

Prada

Kdo by neznal film ,,Ďáběl nosí Pradu”, že? Kromě kabelek ale Prada vyrábí také módní kousky, doplňky, parfémy a obuv. Byla založena roku 1913 Mariem Pradou, podle něhož je značka pojmenována. První slávu zaznamenal výrobou luxusních kožených doplňků a nepromokavých kabelek. Jeho nástupnice, vnučka Miuccia Prada, navrhla první nylonovou kabelku, která měla velký úspěch. Postupem času expandovala do dalších sfér, jako je kosmetika, obuv i spodní prádlo. Každá kolekce byla úplně jiná a význačně se lišila od té předchozí, čímž se stala jedinečnou. Miuccia je doposud generálním ředitelem Prady a neustále posouvá značku vpřed.

značky
Každá ze značek expandovala i do jiných sfér, tudíž si můžete pořídit více, než jen oblečení.

Yves Saint Laurent

Cesta Yves Saint Laurent započala již u práce v Dior, kde pracoval jako asistent. Stal se tak nejmladším návrhářem značky v historii. Po sporu se značkou Dior se rozhodl využít peníze za výhru soudu na založení vlastní značky Yves Saint Laurent. Uspěl hlavně díky nerespektování pravidel ve společnosti a vytvářením kousků, které neodlišují pohlaví ani orientaci. Roku 1966 navrhl dámský smoking, který byl v té době velice kontroverzní a některé ženy, které ho nosily, nebyly pouštěny do restaurací. Momentálně je značka známá pro své kosmetické produkty – především vůně, ale stejně tak obuv a módu.

Dolce & Gabbana

Jedna z mladších značek, Dolce & Gabbana, založena Domenicem Dolce a Stefanem Gabbana roku 1985. Za tuto krátkou dobu se stala fenoménem a je populární hlavně v oblasti dámské módy, spodního prádla, plavek, doplňků, kabelek nebo šperků. Styl D&G má být takový, aby se v něm ženy cítily sexy a fantasticky. Typickým znakem je pro ně mafiánský styl. Cílem je nabídnout ženám módu, která nebude trendy jen jednu sezónu, ale bude vyzdvihovat jejich přednosti, působit elegantně a zároveň moderně po celou dobu.

Fendi

Módní značku Fendi založili manželé Adele a Edoardo Fendi v roce 1925, kdy se zaměřili se na kožešiny. V 90. letech díky této specializaci společnost zaznamenala úpadek kvůli ochráncům zvířat. Po nějaké době ale o značku začal být zase zájem. Nyní je jejím partnerem LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton), který odkoupil podíl společnosti. V současnosti s Fendi úzce spolupracuje Karl Lagerfeld, který stojí za úspěchem značky (navrhl logo se dvěma F). Kromě oblečení a kožešinových výrobků najdete v sortimentu také módní doplňky, obuv či šperky.

Versace

A pokračujeme v Itálii. Společnost Versace založil Gianni Versace, přičemž po jeho nešťastné smrti místo převzala dcera Donatella Versace. Tuto značka poznáte hlavně díky výrazným vzorům, mnohdy považovaným až za kýčovité. Podporují ženský sexappeal, proto jsou odvážné a drzé. Vaší pozornosti jistě také neuniknou kabelky, obuv ani oblečení.

Burberry

Přesuňme se do Británie, kde roku 1856 založil značku Burberry 21letý Thomas Burberry. Ikonickým výrobkem z jeho dílny je trenčkot, který se stal velice populárním po válce. Typickou vlastností pro tento oděv je mechanická odolnost tkaniny, nepromokavost a paropropustnost. Podle Business Weekly je Burberry 98. nejhodnotnější firmou na světě. Kromě módy má v portfoliu také vůně, hodinky, kabelky i brýle.

značky
Některé styly a modely jsou moderní dodnes, luxusní móda je totiž nadčasová.

Ralph Lauren

Kdo má nakoukaný seriál Přátelé, určitě Ralpha zná. Typickým kouskem jsou pánské košile pro dámy, polokošile z piké, hedvábné obleky a pulovry. Jako jeden z prvních návrhářů se Ralph rozhodl rozšířit produkci o nábytek a domácí potřeby. Ačkoliv se jedná o luxusní značku, mnoho kousků je cenově dostupných pro širší veřejnost.

Stella McCartney

Poslední značkou, kterou si dnes představíme, je Stella McCartney – úspěšná dcera slavného Paula McCartneyho. Svou kariéru započala jako kreativní ředitelka Chloé, nicméně v roce 2001 založila vlastní veganskou značku, díky čemuž je unikátní. Na rozdíl od ostatních luxusních společností se kožešině vyhýbá a zakládá si na tom, aby móda neubližovala a byla udržitelná. Její kousky jsou určeny ženám, proto se převážně jedná o spodní prádlo či plavky. V roce 2003 vydala také svou vůni věnovanou bulharské růži.

Proč kupovat luxusní zboží

Pokud chcete podpořit originální design, kvalitní materiál a jméno jedinečného návrháře, pak kupujte luxusní zboží. Mezi další výhody patří také to, že jej nebudou vlastnit všichni. Málokdo si může dovolit zakoupit dražší kousky, proto se nemusíte bát, že byste na ulici byli ,,další z nich”. Luxusní zboží má svou cenu, prestiž, a to hlavně díky úsilí, jež návrháři do své práce vložili. Každá značka je unikátní, něčím se liší a je jen na vás, kterou z nich vyberete a na svůj vysněný kousek si našetříte. Chcete-li udělat radost někomu blízkému, je to ideální tip na dárek.

Další zajímavé články

Žij úspěšně nové logo

Jak uspět v době internetu v životě i podnikání.

Copyright © 2024 | ŽijÚspěšně.cz