Domů » Jak jsem pracovala na cestách z dodávky?

Jak jsem pracovala na cestách z dodávky?

od Jana Kavalírová
Publikováno Aktualizováno

Zajímá Vás, jak probíhá práce na cestách? Co to všechno obnáší? A jak vypadaly naše pracovní dny v dodávce? Na začátku léta jsme vyrazili napříč Evropou. Chtěli jsme si zkusit, jaké to je být digitálním nomádem.

Jak jsme začali pracovat na cestách?

Měla jsem velký sen, po studiích vyjet na delší cestu po světě. Chtěla jsem objevovat krásy přírody, zdolávat hory a skály, navštěvovat historická města, malebné vesnice a já nevím, co ještě.

Ve dvou se to vždycky táhne líp a tak jsme se rozhodli jet s přítelem. Chtěla jsem si našetřit peníze a při cestě nepracovat, ale svůj plán jsem musela překopat. Přítel, nyní již manžel, je podnikatel a nemohl by svoji práci ani na měsíc zahodit za hlavu. A tak jsme začali pracovat v dodávce.

Práce na cestách
Přijdete do kanceláře, zapnete počítač a pracujete. Vypadá Vaše kancelář jinak? Tak zkuste pracovat na cestách a můžete mít taky takovou. 🙂 | Zdroj: Ondřej Kavalír

Jak se vstává v dodávce na cestách?

Zazvoní budík a já otevřu oči. Přede mnou je další pracovní den v dodávce. Prvních několik minut ležím v posteli, v ruce mobil a vyřizuji emaily, dívám se na předpověď počasí nebo si čtu zprávy, abych byla v obraze, co se zrovna děje. Přiznám se bez mučení, občas si zahraji i karty.

U nás snídani připravuji já. Nejdříve musím otočit uzávěr plynové bomby, abych mohla na plynu vařit. Varnou konvici nemáme, protože má velký příkon, náš měnič napětí zvládne maximálně 500 W. Pro naše potřeby je to plně dostačující. Vodu tedy přivádíme k varu v hrnci na plynové plotýnce.

Snídáme venku, nebo vevnitř, vše závisí na počasí. Mezitím, co já dělám snídani, manžel připravuje sezení. Za hezkého počasí vyndá campingový stůl se židlemi. Když je ošklivo, uklidí peřiny, prostěradla a matrace a zvedne nahoru posuvnou desku. Díky pár jednoduchým úkonům, nám z prostorného letiště na spaní vzniknou dvě pohovky s velkým stolem zároveň.

Snídáni venku před dodávkou mám opravdu ráda. Svěží vzduch, pěkná příroda či výhled na nějakou starou pamětihodnost dokáže pročistit hlavu. A to se pak dobře pracuje. Pokud to tedy dovolí počasí.

Obvykle snídáme kávu s jogurtem, čaj s ovesnými vločkami a sušenými datlemi nebo místní speciality koupené z předešlých dní.

Práce na cestách: Začněte již ráno

Naštěstí, nebo bohužel, nemáme pevnou pracovní dobu a tak začínáme pracovat každý den jindy. Což je často výhoda, naplánujeme si vše, jak se nám to zrovna hodí.

Ale kvůli nepravidelnému pracovnímu režimu se dost lehce může stát, že sklouzneme k pozdnímu vstávání a start pracovního dne nám začíná velmi pozdě. A pak u toho sedíme až do pozdních odpoledních hodin. Naštěstí, teď se nám to děje jen zřídka.

Práce z dodávky vyžaduje velkou míru sebekázně. Musíte se donutit k práci i v atraktivním prostředí, které láká k objevování.

Snažíme se nejdříve pracovat a teprve až je hotovo, vyrážíme na výlet či si čteme knihy. Díky tomu máme klidnou hlavu a nehlodá nás myšlenka, že nestíháme.

To nás nutí, abychom naši práci stihli, co nejdříve. Ale zároveň se neuháníme. Všechno chce svůj čas a rozhodně nesnižujeme kvalitu odvedené práce na cestách. To by byla cesta do záhuby.

práce na cestách
Náš pracovní stůl v dodávce. Někteří kolegové nebo klienti nemusí mít pochopení pro Vaše cestování a tak bílé pozadí při videokonferencích je lepší než krásné přírodní scenérie. | Zdroj: Ondřej Kavalír

 Ale občas toto časové rozvržení práce na cestách a soukromých akcí během dne naruší počasí – předpověď hlásá, že odpoledne má pršet a dopoledne má být krásně. A copak s tím? I když to nemám moc ráda, tak v tomto případě pracujeme až odpoledne a ráno si užíváme hezkého počasí venku.

Jestli se ptáte, v kolik hodin končíme s prací, nepovím Vám to. Každý den je to jiné. Vše se odvíjí od aktuálního množství práce, často v tom má prsty šéf se smyslem pro detail, nedočkavý klient, nebo blížící se termín odevzdání.

Některé dny prší od rána až do večera a tak se snažíme nepřízně počasí využít v náš prospěch. Pracujeme více, abychom za hezkého počasí vyrazili na výlet dříve než normálně. Dny jsou rozdílné, ale snažíme se udržovat, v jistých pracovních věcech, pravidelný režim.

Vaření v dodávce

Náš kuchyňský kout je malý, ale plně dostačující. V kuchyňské lince je zabudovaný velký dřez a plynový vařič se dvěma hořáky. Při vaření máme oba rádi hodně prostoru a velkou linku, na kterou v dodávce logicky nebylo místo. Ale kupodivu jsme si rychle zvykli a už nám to nevadí.

Ale proč se ve článku zaměřeném na práci věnuji i vaření? Vaše otázka je na místě a hned ji vysvětlím. Jíst musíme, a tím pádem i vařit. Ukážu Vám, jak ušetřit čas při vaření, abyste ho měli více na cestování a výlety.

Na cesty si s sebou bereme vždy nějaké pochoutky. Buď je to sušené maso či ovoce, domácí zeleninové chipsy, marmelády nebo několik porcí zavařeného hovězího na guláš. Konzervace potravin je skvělá věc.

Nejdříve jsme si vařili dvakrát denně teplá jídla, ale po čase nám došlo, že tím ztrácíme mnoho času, který je drahocenný. Den si tím zkracujeme a na relax nám zbývá méně hodin, než bychom chtěli.

Koupili jsme si kompresorovou lednici, která si drží stabilní zvolenou teplotu. Ta naše od firmy Dalix může mít až mínus 10 stupňů.

Často si vaříme více porcí najednou a schováváme si je do lednice na další dny. Díky tomu nemusíme další den či dny vařit a jen si to ohřejeme na pánvi. Ušetříme tak mnoho času.

Pracovní prostor v dodávce

Pracovní prostor musíte mít na cestách velmi pohodlný. Nepodceňujte ho, především, jestli plánujete vyrazit na delší dobu. Když jsme kupovali dodávku, nějaký čas jsme přemýšleli i o nižším autě, ve kterém se člověk nepostaví.

Nápad jsme nakonec zavrhli, vybrali si dražší a vyšší dodávku a absolutně si nemůžeme stěžovat. V dodávce lze sedět se vzpřímenou hlavou, dokonce se v ní i postavíme a to máme okolo 180 cm na výšku.

Pohodlné sezení a vhodný stůl na práci zvyšuje naši efektivitu. Koncentrace při práci je velmi důležitá. Můžeme tak podat lepší výkon a předvést vyšší kvalitu i za kratší čas.

Vytvořili jsme si kvalitní pracovní zázemí uvnitř dodávky i před ní. Proč se pařit uvnitř, když je krásné počasí. A naopak, když prší nebo je zima, pracujeme z pohodlí „domova“. Přestavbu dodávky jsme si udělali, tak, abychom měli, co největší komfort.

Postel v dodávce
Postel. S prací nemá nic společného, ale pokud se kvalitně nevyspíte, jak dobrý pak může být Váš den? A to ani nemluvím o pracovní výkonnosti. Naše postel je obrovská a matrace jsou velmi pohodlné, jen stěny si ještě musíme vyzdobit. | Zdroj: Ondřej Kavalír

Je práce na cestách i pro Vás?

Vše jsem již popsala výše, takto probíhá můj pracovní den na cestách v dodávce. Někomu by se mohli dny zdát monotónní, ale nejsou. Do průběhu celého dne zasahuje mnoho předvídatelných i náhodných faktorů, takže na stereotyp nenarazíme. A navíc neustále objevujeme nová zákoutí.

Neztrácíme čas cestou do práce, ale zase přejíždíme z místa na místo. Pak jsou samozřejmě dny, kdy nepracujeme vůbec. Věnujeme se cestování, podnikáme výlety, lezeme po skalách, čteme si knihy nebo se večer díváme na hezký film. Ani Vám to nebudu popisovat, je to nuda.

Skalní lezení v Toskánsku
Po práci v dodávce podnikáme výlety. Tuto krásnou skálu jsme našli při naší cestě po Toskánsku. | Zdroj: Ondřej Kavalír

Na závěr bych zde dodala jednu velmi důležitou věc. Láká Vás práce na cestách, ale nevíte, jestli na to máte povahu? Jediným možným řešením je vyzkoušet si to. A třeba zjistíte, že „profese“ digitální nomád, je přesně pro Vás.

Zajímalo by Vás ještě něco dalšího, co jsem zde nezmínila? Neváhejte mi napsat do komentářů, ráda odpovím na Vaše otázky.

Články, které stojí za přečtení: