Domů » Jak psát texty, které budou chtít zákazníci číst

Jak psát texty, které budou chtít zákazníci číst

od Patrik
Jak psát texty čtivě

Texty které lidé chtějí číst

Proč existuje tolik všemožných blogů, informací a textu na internetu? Na internetu jsou nízké náklady na výrobu textu a na jeho distribuci. Mnoho textu vzniká za náklad 200 Kč a ani tak si na sebe nevydělá.

Jak psát texty, které lidé budou chtít číst?

Většina lidí na internetu spíše skenuje než čte. Informací a textů je ve světové síti téměř nekonečně. Každý den se napíší i v ČR statisíce řádků.

Jen hrstku z nich však opravdu čtou davy natěšených uživatelů. Co by měl mít článek či text, který na internetu prorazí???

Přidanou hodnotu říkají.

Text s přidanou hodnotou, to je základ. Poskytnout exkluzivní zboží, jenž jinde nemají. Exkluzivní informace o kterých budete moci vyprávět.

Proto tak frčí bulvár, Parlamentní listy a jiné polokonspirační weby. Přidaná hodnota je zásadní.

Přidanou hodnotou může být i rychlost či spolehlivost. Rychlost v případě, že zveřejňujete určité informace první. Spolehlivost je zase navázána na Váš kredit a vnímání zákazníka. Pro někoho jsou výše zmíněné Parlamentní listy absolutní brak a pro druhého naopak poslední spolehlivý zdroj informací.

Čím víc, tím líp.

To není úplně pravda. Zpravodajské a jiné weby by měly chrlit desítky článků denně, avšak kvalitní blog od vyhledávaného autora může mít jeden článek za měsíc.

A tento článek bude mít desetkrát větší návštěvnost a ještě se o něm bude 7 dní psát jinde. Kadence je zkrátka na zvážení a na oboru. Pokud nejsou kapacity na kvalitní obsah každý týden, tak stačí jednou za 14 dní. Zpravodajství a informace jsou jiná parketa.

Jak zaujmout textem?

Nestavte monolit, nestavte monolitický text.

  • rozčleňte text
  • vyberte příjemný font
  • i barvu
  • odrážky
  • zvýrazňujte
  • používejte nadpisy
  • citujte
  • protučňujte
  • přidávejte obrázky (nejlépe v poměru 2:1)

Zkrátka dělejte to čitelně, poutavě a zábavně. Nenechte si čtenáře, uživatele utéci.

Přizpůsobte jazykový projev uživateli v textu

Pro každou cílovou skupinu se hodí jiný jazykový projev. Specializovaný blog o automobilech si může dovolit odbornou terminologii z tohoto světa. Krátké zprávy by měly být naopak v tomto duchu. Dlouhé komentáře na blogu zase s jistým přizpůsobením jazykového projevu.

Tykačky nebo vykačky.

Tykání je osobnější a tak používejte, pokud se chcete situovat do role „kamaráda“. Vykání je vhodné při serioznější komunikaci.

Používejte slova, co baví či prodávají. Naopak se vyvarujte klišé. I když jsou obory, kde klišé claim zabere nejlépe.

Články, které stojí za přečtení: