Jak psát texty, které budou chtít zákazníci číst

Jak psát texty čtivě

Texty které lidé chtějí číst

Proč existuje tolik všemožných blogů, informací a textu na internetu? Na internetu jsou nízké náklady na výrobu textu a na jeho distribuci. Mnoho textu vzniká za náklad 200 Kč a ani tak si na sebe nevydělá.

Jak psát texty, které lidé budou chtít číst?

Většina lidí na internetu spíše skenuje než čte. Informací a textů je ve světové síti téměř nekonečně. Každý den se napíší i v ČR statisíce řádků.

Jen hrstku z nich však opravdu čtou davy natěšených uživatelů. Co by měl mít článek či text, který na internetu prorazí???

Přidanou hodnotu říkají.

Text s přidanou hodnotou, to je základ. Poskytnout exkluzivní zboží, jenž jinde nemají. Exkluzivní informace o kterých budete moci vyprávět.

Proto tak frčí bulvár, Parlamentní listy a jiné polokonspirační weby. Přidaná hodnota je zásadní.

Přidanou hodnotou může být i rychlost či spolehlivost. Rychlost v případě, že zveřejňujete určité informace první. Spolehlivost je zase navázána na Váš kredit a vnímání zákazníka. Pro někoho jsou výše zmíněné Parlamentní listy absolutní brak a pro druhého naopak poslední spolehlivý zdroj informací.

Čím víc, tím líp.

To není úplně pravda. Zpravodajské a jiné weby by měly chrlit desítky článků denně, avšak kvalitní blog od vyhledávaného autora může mít jeden článek za měsíc.

A tento článek bude mít desetkrát větší návštěvnost a ještě se o něm bude 7 dní psát jinde. Kadence je zkrátka na zvážení a na oboru. Pokud nejsou kapacity na kvalitní obsah každý týden, tak stačí jednou za 14 dní. Zpravodajství a informace jsou jiná parketa.

Jak zaujmout textem?

Nestavte monolit, nestavte monolitický text.

  • rozčleňte text
  • vyberte příjemný font
  • i barvu
  • odrážky
  • zvýrazňujte
  • používejte nadpisy
  • citujte
  • protučňujte
  • přidávejte obrázky (nejlépe v poměru 2:1)

Zkrátka dělejte to čitelně, poutavě a zábavně. Nenechte si čtenáře, uživatele utéci.

Přizpůsobte jazykový projev uživateli v textu

Pro každou cílovou skupinu se hodí jiný jazykový projev. Specializovaný blog o automobilech si může dovolit odbornou terminologii z tohoto světa. Krátké zprávy by měly být naopak v tomto duchu. Dlouhé komentáře na blogu zase s jistým přizpůsobením jazykového projevu.

Tykačky nebo vykačky.

Tykání je osobnější a tak používejte, pokud se chcete situovat do role „kamaráda“. Vykání je vhodné při serioznější komunikaci.

Používejte slova, co baví či prodávají. Naopak se vyvarujte klišé. I když jsou obory, kde klišé claim zabere nejlépe.

Tags: