Iva Kopecká (36) je podnikatelka, manažerka, manželka, matka, zapálená běžkyně a milovnice psů. Její největší pracovní náplní je v současnosti řízení Bezpasáka, 2. největšího erotického inzertního serveru v Čechách.
O podnikání v erotice říká, že ji baví a předsudky spojené s podnikáním v netradičním oboru už neřeší. Se svým mužem nedávno rozjela provokativní podcast s názvem Rodina, prostituce, podnikání.
Jak se stane, že mladá žena se slibně rozjetou kariérou ve velké korporátní společnosti začne podnikat v sexbyznysu?
Ve světě korporátu jsem se pohybovala přes deset let, dostala jsem se do vedoucí pozice, vydělávala slušné peníze, ale také trávila deset hodin denně v kanceláři. Pak se mi narodil syn. Neměla jsem ani čas na přeskládání hodnot a priorit, proces, který potkává hodně čerstvých maminek, protože partner přišel s návrhem rozjet vlastní byznys.
Být svým pánem a řídit vlastní podnik mě lákalo už dřív. Nadšeně jsem souhlasila. Šok přišel ve chvíli, kdy jsem zjistila o jakou oblast podnikání se bude jednat.
Být maminkou na mateřské a pustit se do podnikání v erotice s sebou neslo pravděpodobně dost předsudků a odsouzení. Kdo Vám ze začátku nejvíc nevěřil a kdo naopak držel palce?
První předsudky jsem musela překonat sama v sobě. S ženou po porodu mávají hormony, není úplně spokojená se svým tělem a do toho se její partner kouká v rámci tvoření inzertních profilů na fotky cizích nahých žen.
Rodiče se na to dívají jinýma očima – není to pro ně byznys v první řadě. Řeší, zda to není nebezpečné pro nás jako jejich děti. Největší předsudky o našem čerstvém podnikání v erotice musela překonat partnerova matka. Museli jsme jí opakovaně vysvětlit, že provozování erotického inzertního serveru nerovná se drogy, násilí a další nebezpečí často spojovaná se sexbyznysem.
Podpory se nám dostalo hlavně od pánské části našich přátel. Ti byli a stále jsou z našeho byznys plánu nadšení. Jejich partnerky pak o trochu méně.
Čí byl prvotní nápad založit erotický inzertní server?
Prvotní impuls přišel od našeho rodinného přítele Patrika Dudy. Ten se v té době věnoval investicím do realit a chtěl se posunout v podnikání dál. A protože doména Bezrealitky byla už obsazená, nadhodil Patrikův otec v legraci spojení “bez pasáka”.
Nápad se ujal a stačil rychlý exkurz do online erotických vod, abychom zjistili, že v českém prostředí chybí moderní erotický inzertní server, který by nabízel solidní služby, design a něco navíc, než jen nepřehlednou skrumáž amatérských fotek.
Patrik Duda záhy rozjel další projekt související s erotikou – Naughty Harbor. V něm místo živých prostitutek figurují realistické silikonové panny.
Dá se na poli erotické inzerce vymyslet v dnešní době ještě něco nového? V čem je Bezpasáka jiný například než jeho hlavní konkurence Sex.cz?
Jsem přesvědčená o tom, že se něco nového dá vymyslet vždy a v každém podnikání. Náš server jsme od začátku stavěli na férovosti, kvalitních službách, rovné komunikaci s inzerenty, strategii a moderním marketingu.
Přes rok a půl jsme pracovali na novém webu, který nabídne jeho návštěvníkům zcela nové služby, design a funkce.
Nedílnou součástí serveru je i blog, na kterém jsou k dispozici stovky článků nejen o erotice, sexu a prostituci, ale i zdraví, psychologii, zákonech či historii. Velmi oblíbenou sekcí jsou pak erotické povídky a rozhovory se zajímavými lidmi.
Jak se omezení spojená s pandemií Covid-19 dotkla české sféry placených erotických služeb?
Erotických podniků se omezení dotkla hodně, jsou zavřené, nevydělávají. Oproti tomu hodně sexuálních pracovnic na privátech funguje stále stejně jako dřív, jen více dbají na hygienu.
Od Spolku pro ochranu žen, se kterým spolupracujeme a který se zabývá sociálně podmíněnou prostitucí, víme, že se meziročně zvýšil počet žen v sexbyznysu o 11 %, což je právě důsledek negativních dopadů souvisejících s pandemií.
Klesla poptávka po eskortních službách, protože nejsou prostory ke schůzce. Když už pánové hledají dívku, vybírají si tu, která má vlastní privát. Také prakticky skončily služební cesty, kdy manažeři spí po hotelech a často si cestu zpestří i dívkou na eskort.
Na našem serveru jsme zaznamenali v měsících s největším omezením pokles návštěvnosti okolo 25 %.
Zajímavost: Covid také nebývalým stylem nakopl všechny přední seznamovací aplikace. Větší část se také přesunula na placené verze a již se lidé tolik nebojí platit za tyto online služby.
Předpokládám, že se během pracovního procesu dostáváte do každodenního kontaktu s explicitní erotikou. Nemáte někdy nahých fotek inzerentek a sexuálních témat po krk?
Ze začátku možná. Dnes už jsem se naučila nahotu filtrovat. Práci s fotkami obstarává dnes již kolegyně. Jediné, co si hlídám je, aby se náš dnes již čtyřletý syn nedostal na mé pracovní účty a profily nebo nevyslechl nežádoucí hovor.
S manželem Kryštofem Kopeckým jste loni na podzim spustili tak trochu netradiční podcast. Proč jste zvolili právě název Rodina, prostituce, podnikání? Jaká je Vaše vize?
Rozhodli jsme se jít s kůží na trh. Podcasty jsou v současnosti silný marketingový, ale i osvětový, kanál. Název vystihuje náš současný život. I když prostituci obsahuje jen na teoretické a byznys rovině samozřejmě.
Naše vize je stejná jako s Bezpasáka. Bořit tabu a stereotypy v české společnosti. Nemluvíme jen o našich zkušenostech, ale zveme si hosty, kteří mají v různých ohledech k tématům prostituce a podnikání co říct.
Ale samozřejmě nejen k nim. V dosavadních dílech se posluchači mohli dozvědět zajímavé informace například o virtuální erotice, silikonových pannách, marketingu, firemní strategii nebo investování.
V podcastu mluvíte nejčastěji o tématech spojených nějakým způsobem s erotikou, sexem, prostitucí a nevěrou. Liší se pohled právě na nevěru z pohledu Ivy jako manželky a Ivy jako manažerky Bezpasáka?
Měla bych říct, že neliší. A manžel si mě často dobírá. Hlavně ve chvílích, kdy propaguji naše motto, že sex za peníze není nevěra. Nezbývá mi tedy než se snažit, aby se manželovi erotické potřeby upíraly mým směrem.
Jaké jsou Vaše plány a vize do blízké i vzdálené budoucnosti na profesní rovině?
S Bezpasákem jsme si odškrtli velké sousto v podobě nového webu. Teď nás čeká jeho vyladění a propagace. Nicméně podnikání v erotice není mou jedinou pracovní náplní.
Jsem jednou ze zakladatelek inovativní telemarketingové firmy Call on me, ve které uplatňuji nejvíce svých zkušeností z mnoha let na vedoucích pozicích v korporátu. Etabluji se i na profesní síti LinkedIn. Mým cílem je být vidět, bořit tabu ohledně sexu a prostituce a také získávat zakázky pro sebe a Call on me.
Přestože s manželem hodně pracujeme, snažíme se s ohledem na našeho syna a psychické i fyzické zdraví držet si aktivní volný čas. Denně sportuji – běh, rotoped/kolo, v zimě běžky nebo sjezdovky, o víkendech výlety s rodinou. Brzy do naší domácnosti přibude ke kočce a africkému šnekovi psí miminko.
Jak říkáme v podcastu – rodina, prostituce a podnikání je často slušná jízda. A mě tahle jízda aktuálně hodně baví.