Domů » Top 7: Jak rychle zhubnout a cítit se lépe?

Top 7: Jak rychle zhubnout a cítit se lépe?

od Anna Kolářová

Čeká Vás za týden ples nebo party, kde musíte zazářit? Nebo se za měsíc chystáte na dovolenou? A vy se zrovna necítíte jako hvězda přehlídkových mol či pláží? Hledáte rady a tipy na to, jak rychle zhubnout? Pak hledáte na správném místě. Přesně na téma jak rychle zhubnout jsme se v naší redakci tentokrát zaměřili. Čtěte dále a dozvíte se více.

Hned na začátku Vám předesíláme, že není nutné a ani zdraví prospěšné zcela hladovět, abyste zhubli. Tipy a triky, které Vám přinášíme v našem článku Top 7: Jak rychle zhubnout a cítit se lépe?, berte spíše jako začátek nového životního stylu. Pokud se budete řídit našimi radami jen po určitou dobu, jistě Vám přinesou tížený účinek. Jakmile se však vrátíte ke starým stravovacím návykům, vrátí se Vám shozené kilogramy a pravděpodobně naberete i další. Pokud chcete opravdu dlouhodobě zhubnout, je nutné změnit stravovací návyky a celý životní styl (anebo alespoň část z něho).

Jak rychle zhubnout a cítit se lépe?

Základem pro hubnutí, které má smysl je opravdu dobrý důvod. Ano, může Vás do začátku nakopnout výše uvedená party nebo dovolená, ale radíme najít si dlouhodobější záměr. Chcete zhubnout kvůli příteli, kamarádům, rodině, anebo se chcete jednou provždy konečně cítit svá a lépe? Ano existuje i mnoho žen, které mají pár (nebo i několik desítek) kil navíc, a jsou sami se sebou spokojené. Některé na tom dokonce založily svoji kariéru, když budeme citovat některé odborníky. Například modelka Ashley Graham. Ne všechny ženy ale mají takové sebevědomí.

Ostatním nezbývá než se buď celý život trápit dietami, anebo (v lepším případě) rozpoznat, co jim pomáhá cítit se lépe i v oblasti jídla. V našem článku Vám přinášíme top 7 mezi radami, které Vám pomohou Vás nakopnout při změně Vašeho životního stylu. Pokud si jakoukoliv z našich rad ponesete po celý život, jistě to bude prospěšné nejen pro Vaši váhu, ale především pro Vaše zdraví. Pojďme na to.

1. Dodržujte pitný režim

Dostatečný pitný režim je základ. Tělo je tvořeno více než ze 2/3 tekutinami. Každý den naše tělo ztrácí 2,5 – 3 litry tekutin, a proto je nutné tekutiny po celý den doplňovat. Pokud bychom tekutiny nedoplňovaly, může dojít k dehydrataci. Ta se projevuje únavou, bolestmi hlavy až svalovými křečemi. Pitný režim je nutný dodržovat nejen z důvodu, aby naše tělo správně fungovalo, ale také právě z důvodu, pokud jsme se rozhodli shodit nějaké to kilo.

Pití většího množství vody pomáhá tělu při metabolických procesech, napomáhá při spalování tuků. Zajímavé je, že voda přeměňuje tuky na energii. Pokud vypijete sklenku vody před každým jídlem, dostaví se pocit sytosti dříve a vy nesníte takové množství jídla jako obvykle. K pití se doporučují neslazené minerální vody, případně voda z vodovodu, zelený čaj a další bylinné čaje. Naopak se zcela nedoporučují pít slazené nápoje, velké množství kávy a černého čaje – poslední dva zmíněné odvodňují. Pokud si tedy dáte kávu, doporučujeme si k ní dát také sklenku vody.

2. Pohyb

Pokud chcete doopravdy zhubnout, nemusíte se dennodenně trápit v posilovně, anebo fitness centru. Určitě však doporučujeme zařadit do svého týdenního režimu pohyb navíc. Ideální je najít si takový sport, který budete provozovat nejen kvůli hubnutí, ale především proto, aby Vás bavil. Tím, že Vás daný sport bude bavit, je tu větší pravděpodobnost, že u něj zůstanete a stane se trvalou součástí Vašeho života.

Nikdy není dobré si toho na sebe pro začátek naložit příliš. Mohlo by se stát, že se Vám pohyb znechutí. Raději začínejte pomalu, ale jistě. Pokud se rozhodnete pro běh, můžete se nechat inspirovat naším článkem týkajícím se začátků běhání. Pohyb zařaďte tak často, jak Vám to Váš nabitý program bude umožňovat. Nezapomeňte však také na to, že některé dny byste měli odpočívat. Tedy všeho s mírou.

3. Větší výdej než příjem

Určitě jste se právě zhrozili, že si budete muset hledat a počítat všechny kalorie, které jste snědli. Není to úplně pravda. Dnes existuje mnoho aplikací, které Vám s tím mohou pomoci. Například Kalorické tabulky. Při hubnutí je zásadní mít vždy větší výdej energie, nežli je příjem. V případě, že by tomu tak nebylo, může se Vám stát, že v případě příjem rovná se výdej, nebudete hubnout. V horším případě může nastat situace, kdy budete mít větší příjem, než výdej a v tu chvíli Vám půjde ručička na Váze nahoru.

Když si dokážete představit, co budete daný den jíst, je nejlepší si tyto pokrmy do aplikace zapsat a tím zjistíte, zda-li nemáte ve Vašem jídelníčku něčeho příliš, anebo jiného málo. Když si budete zapisovat potraviny až v závěru celého dne, může se Vám stát právě to, že zjistíte, že výdej nemáte vyšší než příjem. Proto je lepší si tabulku vyplnit předem a jídlo na dané dny si podle toho upravit.

Jak rychle zhubnout
Změna postavy není jen o hubnutí, ale o celkové změně životního stylu.

4. Omezení potravin z pšenice

Dříve platilo, že pšenice byla jednou z nejzdravějších potravin na světě. Avšak kvůli tomu, aby pšenice vydržela útoky různých plísní a nemocí, ji zemědělští inženýři začali upravovat a modifikovat. Proto dnes již výše uvedené tvrzení není pravdivé. Neradíme Vám ihned přejít na bezlepkovou stravu. Naopak. Stačí, pokud pšenici ve svém jídelníčku nahradíte jinými obilninami. Například žitem, ječmenem, špaldou či bulgurem.

Jestliže si nedokážete představit svůj život bez pšenice, doporučujeme alespoň omezit konzumaci bílého pečiva (rohlíky, housky a chléb). Raději vybírejte pečivo s větším množství žitné mouky. Ale pozor, i zde si výrobce hraje se zákazníkem. S klidným svědomím nazve nějaký chléb jako „žitný“ a se žitem bude mít společného 5%. Proto pokud se opravdu chcete alespoň částečně zbavit pšenice, čtěte pečlivě složení výrobků.

5. Omezení sladkostí a bílého cukru

Všichni milujeme sladké. Ale právě sladké je obrovskou metlou lidstva. Mnoho lidí nemá nadváhu z důvodu, že by se od rána do večera cpali bůčkem. Spousta lidí je obézních z toho důvodu, že jedí velké množství sladkého a pijí sladké nápoje. V dnešní době existuje mnoho kvalitních „sladkostí“. Nejsou to klasické sladkosti, protože nemají typickou sladkou chuť. Rozhodně Vám ale zaženou chuť na sladké. Jsou to například hořké čokolády (opět pozor na složení).

Naše chuťové buňky se obnovují každé 3 týdny. Pokud tedy vydržíte odolat sladkému po minimálně 21 dní, odměnou Vám bude to, že Vám bude například mléčná čokoláda chutnat příliš sladce. Hořká čokoláda bude tak akorát pro Vaše chuťové buňky. Chce to ale velmi pevnou vůli.

6. Jezte zeleninu a ovoce

Zelenina a ovoce je důležitá pro naše tělo hlavně z důvodu vysokého obsahu různých vitamínů a dalších prvků, které naše tělo potřebuje. Nejen ti z Vás, kteří chtějí zhubnout, by měli jíst ovoce a zeleninu. Všichni bychom měli jíst dostatečné množství ovoce a zeleniny. Kolik je „dostatečné množství“? Ke každému jídlu, které za den sníte, byste si měli dát alespoň kousek ovoce či zeleniny. Ovoce doporučujeme jíst především v dopoledních hodinách (jelikož obsahuje více cukru, než většina zeleniny). Zeleninu můžete jíst po celý den.

Opět v případě ovoce si dávejte pozor na to, jaké konzumujete. Některé ovoce (například velmi zralé banány), obsahují vyšší obsah cukru, než je pro nás dobré. Neznamená to, že máte jíst pouze zelené banány. Znamená to pouze, že (pokud chcete zhubnout) některé druhy ovoce byste neměli konzumovat ve velkém množství, anebo společně. Konzumace ovoce a zeleniny Vám mimo hubnutí může také pomoci učit se efektivněji.

7. Dostatečně spěte

Je možné, že dodržujete všechny námi uvedené rady a přesto se Vám nedaří zhubnout? Pak se nabízí otázka: ,Spíte dostatečně?‘ Každý den byste měli spát minimálně 7 – 9 hodin. Mnoho z Vás může říci, že jim stačí mnohem méně. Někdo naopak potřebuje spát i déle, aby byl druhý den použitelný. Spánek Vám sice nepomůže zhubnout rychle, ale rozhodně Vám pomůže na cestě při dlouhodobějších změnách ve Vašem plánu zhubnout.

Pokud budete unavení, určitě nebudete mít energii na to, abyste šli cvičit. Spánek je důležitý pro regeneraci Vašeho těla. Celé Vaše tělo si odpočine a Vy se můžete další den naplno věnovat svému odhodlanému plánu zhubnout.

Bonusový tip k hubnutí

Mnozí odborníci říkají, že jíst by měl jedinec pouze po výkonu. Lidé dnes často jedí z nudy a ze zvyku. Podívají se na hodiny a vidí 12, tak jdou na oběd, i když nemají hlad a před chvilkou jedli. Ideální je jíst po velkém fyzickém výkonu a nikoliv ze zvyku. Při trávení totiž klesá schopnost práce a soustředění.

Motivace k hubnutí

I když jste hodně namotivováni na hubnutí, může se Vám stát, že přijde slabá chvilka. Ničeho se nebojte. S motivací Vám mohou pomoci nejlepší motivační filmy všech dob. Budeme rádi, když nám napíšete Vaše vlastní zkušenosti s tím, jak rychle zhubnout. Určitě se můžeme učit jedni od druhých. Přejeme Vám hodně zdaru při tom, až budete nejenom hubnout, ale měnit svůj dosavadní životní styl.

Články, které stojí za přečtení: