Online marketing a internetová propagacePolitika Politický marketing: když politici „volí“ voliče od Patrik Pilous 2. března, 2019 publikoval Patrik Pilous Publikováno 2. března, 2019Aktualizováno 3. března, 2019 Co vše je pro vás důležité při volbě strany nebo konkrétního politika? Že byste nevolili třešně i kdyby se prezentovaly jako jablka? Koblihu jste si vzali, ale ANO jste stejně do urny nehodili? Uvažovali jste snad nad piráty, ale mají až moc pirátskou vlajku? Samozřejmě nejde jen o logo nebo propagační materiály. Stejně jako lze upravit obrázek, aby lahodil našemu oku, je možné také program, prohlášení nebo příspěvek na sociálních sítích přizpůsobit sympatiím určité skupiny lidí. Každý se chce přirozeně prezentovat tak, aby se zalíbil. V případě politických stran, vlády, lobbistů a zájmových skupin se cílené ovlivňování veřejného mínění dá označit pojmem politický marketing. Kdo si koho vlastně vybírá? Nikdo ve volbách 100 % hlasů nezíská, alespoň dokud budou svobodné a nezmanipulované. Není zkrátka možné se zavděčit všem a reflektovat názor každého jednotlivce. A tak volba není jen na nás, voličích, ale také na politických subjektech. Na nich je, aby vybrali své potenciální voliče. Jakým způsobem vybírají? Tím, že jim mj. přizpůsobí své názory, hodnoty a způsob prezentace. Není proto náhoda, že tři základní mechanismy politického marketingu jsou: segmentace politického trhu („trh s voliči“)umístění kandidáta nebo politické strany (positioning)vytvoření a aplikace politické strategieV dnešní době tyto nástroje více či méně využívá každá politická strana, většinou s pomocí odborníků na marketing. Asi nejznámějším příkladem je spolupráce Andreje Babiše a Marka Prchala, který kromě jiného stál za úspěšnou předvolební kampaní hnutí ANO v roce 2018. Marketing, nebo lež? Problém může nastat ve chvíli, kdy se někdo vydává za někoho nebo něco, co ve skutečnosti není. Politika pro spoustu lidí představuje „špinavou hru“. Není se čemu divit, neboť se nezřídka setkáváme se situací, kdy se prokáže záměrné lživé uvedení informací s cílem ovlivnit preference voličů. Kdy se ještě jedná o „marketing“, a co už jsou lži, je někdy těžké rozlišit. Za účelem rozpoznat pravdivost výroků politiků vznikl například projekt demagog.cz. Je vaše oblíbená politická strana vážně taková, jak se prezentuje? Nenechte se zmanipulovat a volte vy. 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail Patrik Pilous Specializuji se na optimalizace a propagace větších webových projektů. Ve volném čase mě zajímají všechna zákoutí digitálního marketingu, investice a osobní rozvoj. Rád si také zajdu zahrát volejbal, do sauny nebo na skvělou 12°. Předchozí článek Citace internetových zdrojů: Jak citovat webové stránky? Následující článek Myšlenková mapa: Co to je a jak si ji vytvořit? Články, které stojí za přečtení: Jak na přivýdělek z domova ve volném čase? Instagram: Jak na instastories v marketingu? Sám sobě šéfem. Jak na to, aby práce na volné noze... Kreativita při psaní webu: 3 místa, kde pomůže a kde ublíží Jak se mstí psychopat? Jaká je účinná obrana? Jak a kde navázat nová přátelství?