Domů » Čistá kancelář, lepší přemýšlení

Čistá kancelář, lepší přemýšlení

od Patrik Pilous

Formou home office pracuje v současné době drtivá většina z nás. Ať už máte svůj pracovní kout doma, nebo navštěvujete každý den kanceláře v sídle společnosti, pamatujte na jedno – čistá kancelář, lepší přemýšlení. Nejeden průzkum ukázal, že právě uklizený pracovní stůl je základem vysoké produktivity v zaměstnání i podnikání. 

Na vysoké produktivitě má vliv vícero faktorů

Prakticky každý potřebuje ve své práci dosáhnout maximální produktivity a efektivity. Přece jenom bez těchto předpokladů by nedošlo ke splnění vytyčených cílů nebo jednotlivých položek z přiloženého to-do listu. Jenže mnohým práce opravdu nejde tak od ruky, jak by možná očekávali. Co je toho důvodem? 

Jak už bylo zmíněno, možná za tím vězí nepořádek, který obývá černý pracovní stůl. Právě štosy papírů, šanony, které se hroutí či všude rozházené papírky vám znemožňují koncentrovat se na jednu jedinou věc. A nízká koncentrace vede k nízké produktivitě. 

Jenže shazovat všechno na nepořádek v kanceláři nemůžeme. Existuje vícero faktorů, na které bychom měli upnout svůj zrak (i když pořádek na stole je tím nejvíce klíčovým). 

Za zmínku stojí například příval čerstvého vzduchu. Právě otevřené okno nebo mobilní klimatizace jsou skvělou možností, jak zahnat únavu a podpořit tím celkovou efektivitu v zaměstnání. Kromě toho je nutné zajistit takzvanou pracovní ergonomii čili kvalitní kancelářské křeslo a investice do ideálně vysokého pracovního stolu jsou další položky na seznamu. 

Zajistit pořádek v kanceláři je snadné

Ideální teplota, příval čerstvého vzduchu, kvalitní nábytkové zařízení i pořádek v kanceláři – to vše hraje roli na vysoké produktivitě a celkově dobrém přemýšlení. Jak ale bylo zmíněno, právě čistota je nejvíce klíčová. Pokud budeme mít na stole vícero věcí, bude to znamenat jedno, a sice nikdy neupoutáme maximální pozornost na jednu jedinou věc. Naše koncentrace nebude stoprocentní a naše myšlenky budou putovat od jedné věci ke druhé. 

A tak si pojďme prozradit několik efektivních tipů, jak pořádek v kanceláři udržet. Není to tak těžké, jak se na první pohled může zdát. 

Nabíječky musí mít své místo

Jedním z největších problémů zejména v domácích kancelářích je, že jsou všude po stole poházené nabíječky. Lidé zkrátka neustále něco dobíjí, ať už to jsou mobilní telefony, bezdrátová sluchátka, nebo třeba notebooky, na kterých prakticky neustále pracují. Jelikož je po ekonomické stránce vhodné, abychom nabíječky vytahovali ze zásuvek, musíte jim v takovém případě najít jejich místo. Co si třeba pořídit úložný box, který bude vypadat na první pohled velmi stylově a ve kterém se veškeré nabíječky ztratí?

Seznam úkolů má své místo na nástěnce

Je sice skvělé, že si zapisujete prakticky každou věc, na kterou si vzpomenete, ale tyto poznámky se vám mohou na stole začít hromadit. Proto vždy, než odejdete z kanceláře, projděte si veškeré pointy. Ty nepotřebné zahoďte, z těch důležitých sestavte seznam úkolů na den nadcházející. A až seznam vznikne, pověste ho na nástěnku, kde má ostatně své místo. 

Úložných prostorů není nikdy dost

Rozhodli jste se svou kancelář vybavit zbrusu novým nábytkem? Je načase upnout svou pozornost na takové stoly, které v sobě budou ukrývat dostatek úložného prostoru. Čím více úložného prostoru bude, tím lépe. 

V kanceláři potřebujete i dlouhé roky skladovat různé dokumenty, také potřebujete mít po ruce nemálo věcí včetně kancelářských složek, šanonů, pravítek, lepících pásek nebo obálek na korespondenci. To vše stačí uložit do šuplíků, nemusíte to skladovat na povrchu stolu, což by jen upoutávalo vaši pozornost a naopak ji odpoutávalo od podstatných věcí. 

Zkuste také článek o toxické pozitivitě nebo o efektu kotvy.

Články, které stojí za přečtení: