Domů » Dagmar Morozová: O Neurocoachingu a životním postoji

Dagmar Morozová: O Neurocoachingu a životním postoji

od Patrik Pilous
Publikováno Aktualizováno

Dagmar Morozová se zabývá neurocoachingem, což je moderní forma coachingu, která je postavená na vědeckých poznatcích. Jde o to využít metody a procesy, které ovlivňují kvalitu myšlení a mohou tak měnit život k lepšímu. V rozhovoru se ale dozvíte také o cestě, jež Dagmar absolvovala než se k této zajímavé disciplíně dostala.

KLÍČOVÝ FAKTOR ÚSPĚCHU

Klíčový faktor úspěchu všeobecně, je zamyslet se a vědět, čeho mám víc a lépe než ostatní. V čem vynikám. Co je mi přirozené tak, že mi to jde lehce bez většího úsilí. Je to mojí součástí. Profesionalita, loajalita, přirozenost je faktorem úspěchu v jakémkoliv oboru

Já jsem svoji autentičnost, smysl pro humor, komunikační a vyjadřovací schopnosti spolu s životním nadhledem vložila do Neurocochingu

Lidé postrádají lehkost bytí. Přes svá ega nevidí radosti života. Berou se moc vážně. Hlídáním vlastního statusu se okrádají o příjemné chvíle, přátelství, partnery, rodiny a pocity uspokojení. 

Pro klienty je přitažlivá moje životní filozofie a nabídka směru k jednoduchosti. Můj pravidelný blog na dagmarmorozova.com je „lákadlem“ a návodem, jak k životu přistupovat. Lidé se v mých článcích poznávají a ztotožňují. Říkám ráda, že jsem jejich spřízněná duše a oni tak nějak cítí, že je to pravda.

NEJZAJÍMAVĚJŠÍ PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI

Klienti, kteří vypadají na první dobrou tak, že je lepší hodit „flintu do žita“. Jsou v takovém stavu apatie a životního zmaru, že je jednodušší nabídnout eutanazii☺

NIKDY TOMU OVŠEM NENÍ TAK! Jsou to moje osobní výzvy, vykřesat v těchto lidech život. Prvním úspěchem je, že přijdou. Vycházím tedy z toho, že vědí o svém neutěšeném stavu a doufají, že je čas zmobilizovat se.  

Je to mým nastavením vidět před sebou zajímavou bytost než tlející mrtvolu za živa. Vždy se najde vášeň, která je následně charakterizuje. A která nás provází celým procesem Neurocoachingu.

PŘELOMOVÉ MEZNÍKY V ŽIVOTĚ A V PODNIKÁNÍ

U mě probíhala osobní evoluce pozvolna. Nebyl osudový bod, který mě nasměroval a změnil ze dne na den. 

Moje pracovní kariéra mě pomalu formovala do výsledného stavu, ve kterém jsem teď.

Jako vystudovaný právník jsem roky v notářské praxi pracovala s lidmi. Následné podnikání v oblasti módy, jsem vytvořila komunitu lidí, kteří čím dál častěji volili cestu k nám do showroomu, který se stal útulnou oázou klidu a pohody v centru Prahy. Tyto osobní zkušenosti, cenná praxe v komunikaci s klienty s vědomím, že umím oslovit a motivovat lidi, byli začátkem mé profesionální dráhy kouče. 

PROČ NEUROCOACHING?

Pak zbývalo najít takovou metodiku, která mi bude po chuti. Bude profesionální, bude mít pravidla, a hlavně bude pro klienty úspěšná. Prošla jsem jich mnoho. Dokud nevěřím já, nebudou věřit moji klienti. Nemohla bych prodat, čemu bych nevěřila nebo věřila jen napolo. 

Moje analytická mysl právníka dlouho nebyla spokojená. Až metodika Dr. Tuky Neurocoachingu byla vše, co jsem hledala. Je to metoda, která se opírá o výsledky neurovědy, o tom, jak funguje lidský mozek. Je strukturovaná a tvoří celý proces, který zajistí, že klienti jsou po 3 měsících schopni pokračovat dál beze mě. Nové návky a nasměrování k cílům, které si nastaví jsou výzvou po celou dobu koučování. 

Nutno podotknout, že moji klienti se vrací nebo pokračujeme v dalších sériích koučování dál. Vždy se najdou nové cíle, které stojí za to, se jim věnovat. 

Dagmar morozová neurocoaching

NEJSILNĚJŠÍ A NEJSLABŠÍ STRÁNKA

To jsem vlastně popsala již v otázce jedna.

Mojí největší devizou je pozvednout klienty ze stavu průměrnosti do pocitu atraktivity a lehkosti bytí. Odlehčit tíhu problémů a mylných představ o sobě a o svém životě. Nabídnout jim cestu změnu a ukázat jim možnosti, které dosud neviděli.  Hned vám je přeci lépe, když zjistíte, že máte i jiné varianty, ne?

Intuice. Pojmenovat věci správným jménem. 

Nejslabší stránka (hodna ke koučinku) je rezistence vůči technickým vymoženostem dnešní doby. Věřím, že pokud pokořím tento blok bude moje práce daleko více efektivní a přístupná početnější skupině lidí. Zde vidím rezervy, které blokují expanzi do virtuálního sociálního světa.

TRENDY MÉHO OBORU

Neurocoaching – pro jednotlivce v rámci osobnostního rozvoje.

Firmy –  management, zaměstnanci – progres a efektivita práce, mezilidské vztahy.

Koučink pro rodiče a dospívající děti, arbitr v komunikaci mezi dvěma světy, trojrozměrný vztah založený na důvěře.

Semináře, přednášky – na vybraná témata seberozvoje (www.volitelnedesatero.cz), návody a sdílení možností, jak naložit s řadou výzev, které v životě přicházejí.  

Psaní blogu, motivační články pro noviny a časopisy 

DOPORUČENÍ NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍ

Nemám favority v oboru. Vyzkoušela jsem si sledování několika motivačních stránek, které se opakují a přestávají bavit. Volím cestu fluktuovat a dle nálady nebo momentální životní situace přilnout k určitému směru, který mě obohatí.  Zachovat si vlastní cestu a vyzobávat názory, které stojí za zamyšlení a tím rozšiřovat portfolio svých možností.

INVESTICE DO 1000 KČ NEJLEPŠÍ A JAKÁ CELKOVĚ

Do dobré knihy, kávy v kelímku a do benzínu, abych se odvezla někam do ticha k lesu a tam strávila chvíle o samotě. Tahle preference je dána mým věkem a životní situací, neb jsem obklopena velkou rodinou a diskotéky mě už nebaví. 

Celkovou nejlepší investici vidím do vzdělání a cestování. Oboje vám nikdo nevezme a čerpáte z nich celý život. Vzdělání a cestování formuje vaši osobnost a pohled na svět a život. 

DENNÍ RITUÁLY A NÁVYKY – PLUS A MÍNUS

Každý den chodím, neběhám, ale chodím hodinu se psy venku. Dvě mouchy jednou ranou. Vyvenčím psy i sebe. Chodím tak rychle, aby to mělo efekt na moji kondičku a udržení váhy. 

Druhým rituálem je meditace. Každý den vím, že 60 minut mého času přes den věnuji meditaci. Těším se na ní. Vím, že je to moje chvíle o samotě jen já versus já. Z meditace nevstanu, dokud se necítím aspoň o 70 % líp, než když jsem k ní sedala. Je to můj mezník, který mě vybičuje k vylepšení stavu mysli. A to je účel, ne? 

Doporučuji klientům a všem, kteří potřebují mentální odpočinek a snížit stres

Výzvou mi jsou drobnosti, které mě oslabují. Chodit spát před půlnocí, pít denně max. 2 kávy a bez mléka, dočíst jednu knihu a začít druhou, ne mít rozečteny čtyři.

CO VZKÁZAT SVÉMU MLADŠÍMU JÁ?

To je jednoduché. 

„Dobře si rozmysli, kterou školu chceš studovat! Ušetříš spoustu času.“

„Odjeď na rok do ciziny, ať se naučíš jazyk a máš čas v klidu a bez vlivu tvého známého prostředí, rozmyslet se, co vlastně chceš!“

„Seš natolik ještě mladé „mé já“, že ještě víš, kam tě srdce táhne. Ještě pořád víš, co tě baví,  jaké máš sny a vize! Tak podle nich jeď! Když je pohřbíš, hůř se k nim v dospělosti vrací. A třeba se ti stane, že už je nikdy nevytáhneš na světlo boží a stane se z tebe protivný a nedoceněný jedinec. To nikdy nevíš.“

„Nechtěj se zavděčit všem. Nejde to!“

„Eliminuj kolem sebe lidi, kteří tě ničím neobohatí! Ztrácíš s nimi čas!“ 

NEJOBLÍBENĚJŠÍ CITÁT

„Miřte na měsíc. I když jej minete, skončíte mezi hvězdami.“

Les Brown

„Nikdy se nevzdávej!“

NEJOBLÍBENĚJŠÍ APLIKACE

Waze, Booking

KNIHA, KTERÁ MĚ INSPIROVALA

  • Co život dal a vzal
  •  Vejce a já                   

Obě knihy od Betty MacDonald.

KOLIK DENNĚ PRACUJI

6 hodin průměrně každý den v týdnu.

Víkend po 2 hodinách.

V KOLIK CHODÍM SPÁT A USÍNÁM

Usínám kolem půlnoci, vstávám v 7 ráno.

  • JUDr. Dagmar Morozová
  • Mentální kouč metody Neurocoaching
  • www.dagmarmorozova.com
  • [email protected]
  • @dagmarmorozova
  • Linkedin Dagmar Morozová

Články, které stojí za přečtení: