Domů » Jak a proč využít CBD pro lepší spánek?

Jak a proč využít CBD pro lepší spánek?

od Eliška Vachková
Publikováno Aktualizováno

CBD je velmi rozšířená forma vlastní péče o tělo. Dokáže zklidnit, ulevit od bolesti a také zlepšit spánek. Chcete-li docílit kvalitnějšího spánku, určitě byste ho měli zařadit do svého denního režimu.

Jak CBD působí na spánek

CBD, takzvaný kanabidiol, je látka z konopí, která narozdíl od známého THC není psychoaktivní, a tak je v České republice legální. Váže se na receptory v mozku, které zlepšují náladu, potlačují úzkostné a depresivní myšlenky a podporují fázi REM. Díky tomu lze CBD používat po celý den – ráno pro dodání energie, odpoledne pro zklidnění a večer jako přípravu na spánek. Kromě spánkových poruch pomáhá také s psychickými problémy, chronickou i akutní bolestí či tlumí vedlejší účinky chemoterapie.

Některé produkty jsou vhodné i pro děti a zvířata. Nejznámější formou je olej pod jazyk, který se prodává s různými % kanabidiolu, a tak se různí intenzitou. Čím více procent, tím vyšší cena. I když CBD olej není levný, dokáže mnohé. Před spánkem zklidní nervovou soustavu, prohloubí spaní, a vy se po probuzení budete cítit čilejší a plní energie.

Jak CBD užívat před spaním

Každá forma účinkuje jinak rychle a také má odlišnou dobu účinnosti. Než půjdete spát, ujistěte se proto, že kanabidiol užijete dostatečnou dobu předtím, aby stihl začít účinkovat. Existují ale i takové produkty, které působí ihned – které to jsou?

cbd
CBD vás dokáže uklidnit, zažene negativní myšlenky a prohloubí váš spánek.

Olej pod jazyk

Nejznámější formou je olej pod jazyk, který se podává i dětem a zvířatům. Jeho dávkování začíná na jedné kapce denně, které se nadále zvyšuje každým dnem. Obvykle se poté dávkuje 2x-3x denně. Počet kapek závisí na vaší tělesné hmotnosti, obsahu % a individualitě. Orientujte se podle toho, jak účinky pociťujete. Sami poznáte, jaká dávka je pro vás ideální. Účinkuje po cca půl hodině a odezní po 4-6 hodinách.

💡 Tip: Kromě CBD oleje je také velice populární CBG olej, který by měl mít ještě větší účinky.

Vaporizace

Oblíbený způsob především u mladých lidí je také vaporizace. Od kouření se liší hlavně tím, že při ní nedochází ke spalování, a tak nevznikají karcinogenní látky. Vaporizace je ovšem dostupná pouze osobám starším 18 let, i když je zdravotně nezávadná. Jedná se o zahřívání materiálu, který poté inhalujete. Na trhu máme k dispozici buďto CBD květy nebo liquidy. Pokud chcete pociťovat účinky silně a rychle, pak doporučujeme vaporizovat květy, které obsahují kolem 15 % CBD. Nejsilnější druh s 80% CBD je Ice Rock, který se mezi ostatními vyjímá a určitě vás nezklame.

Čaje

Spoustu lidí má rádo svou večerní rutinu spojenou se šálkem horkého čaje. Zkuste vyměnit váš obvyklý druh za CBD směs například s rakytníkem, ibiškem, mátou či ovocem. Počítejte s tím, že chuť je hořká, tudíž si na ni budete muset zvyknout, avšak není to nic hrozného. Vypijte šálek nějakou dobu před spaním (ne však těsně před ním, abyste spánek nenarušili plným močových měchýřem) a užijte si kvalitní spánek.

Vyzkoušejte CBD na zelenazeme.cz s kódem eliskavachkova pro 5 % slevu.

Cesta za lepším spánkem s CBD

Základ kvalitního spánku je správná příprava těla, pravidelnost a čistá mysl. CBD je nástroj, který vám se spánkem může pomoci bez rizika, že na něm budete závislí. Nemusíte se ani bát, že byste se předávkovali. Jediné, na co je vhodné upozornit je interakce mezi léky, které užíváte a CBD produkty. Jinak je kanabidiol neškodný a pyšní se svými pozitivními účinky. Vyzkoušejte ho a pociťte ten rozdíl.

💡 Tip: Pokud hledáte, jak zvýšit kvalitu svého spánku, přečtěte si také 10 Důvodů, proč nemám hluboký spánek anebo Nejlepší dechová cvičení pro uklidnění a lepší spánek.

Články, které stojí za přečtení: