Domů » Konverzní poměr jako měřítko úspěchu

Konverzní poměr jako měřítko úspěchu

od Radu

Představte si, že jste si založili malý obchůdek, po kterém jste již dlouho toužili a plánovali jeho realizaci. Nyní však stojíte před těžkým úkolem, zajistit aby do něj chodili zákazníci a případně, aby si z vašeho eshopu nebo webu kupovali zboží. Nemusíte být mistři marketingu aby vám došlo, že správně nalákat zákazníky je v tomto případě klíčové. Jak ale poznat, že se vám opravdu daří? Slyšeli jste již o pojmu konverzní poměr?

V článku vám marketingový termín konverzní poměr představíme a vysvětlíme, co přesně s ním můžete změřit.

💡 Tip: Víte, jak rychle a snadno zjistíte DIČ?

Co je konverzní poměr?

Konverzní poměr je taková metrika, která vyjadřuje jak moc lidí z celkového množství všech návštěvníků daného webu, na něm provedlo nějakou konkrétní akci. Touto akcí můžeme rozumět třeba nákup na vaší stránce, zakoupení či objednání služby, prokliknutí nebo třeba vyplnění či odeslání nějakého formuláře.

Pomocí něj tedy zjistíte, jak moc je daná akce na vašem webu úspěšná. Jestli například váš newsletter zasahuje cílovou skupinu přesně tak, jak by měl, či jestli si dostatečné procento lidí na vašich stránkách opravdu objedná službu nebo jen po chvíli zmizí.

Tato metrika sice dokáže posoudit, jak se vašemu webu či eshopu daří, avšak nedokáže predikovat. To, co fungovalo jedno období, sice může, ale nemusí fungovat i v dalším období. Sledujeme vždy konverze za určité období (týden, měsíc či sezóna). Není dobré je sledovat každý den, neboť v průběhu týdne může docházet k poměrně velkým výkyvům. I v průběhu roku jsou období, kdy lidé nakupují či objednávají určité služby častěji než jindy. Před Vánoci budou například lidé častěji nakupovat dárky, před prázdninami zase cestovní zájezdy.

Kde jej můžete sledovat?

Nejjednodušší způsob, jak sledovat konverzní poměr, je přes analytické nástroje v Googlu (Google analytics). Výhodou je, že zde můžete i zjistit, v jakém konkrétním kroku vaši zákazníci nejčastěji odcházejí.

Za špatným konverzním poměrem může stát mnoho faktorů. Vždy se tedy nad tím pořádně zamyslete. Je vaše stránka dostatečně přehledná? Na pohled zajímavá? Působí seriózně a důvěryhodně? Působí na správnou cílovou skupinu? To vše může rozhodnout o tom, zda zákazníci zareagují tak, jak byste si to přáli.

💡 Tip: Přečtěte si také, jak vytvořit marketingový plán a strategii.

Jak spočítat konverzní poměr snadno a rychle?

Konverzní poměr se vyjadřuje v procentech a vypočítáte jej jako: počet konverzí / celkový počet návštěv na webu * 100

Při určení zdali je výsledek dobrý či špatný vám asi žádné tabulky nepomohou. V ideální světě by to bylo 100 %, to ale není vůbec reálné. Každému přijde dostatečně dobré něco jiného, nicméně pokud vidíte, že vaše úspěšnost je třeba jen 0,1 % pak to indikuje, že je něco špatně. Obecně se uvádí, že dobrý konverzní poměr je od 1 %, nicméně čím vyšší číslo je, tím lépe.

Jak ho zvýšit?

Nejprve si detailně zjistěte, kde se skrývá jádro pudla a zkuste se zamyslet nad tím, jak problém odstranit či zlepšit. Pokud je problém u samotného produktu, zaměřte se na to, zdali opravdu sedí popis produktu nebo jestli máte kvalitní fotografie.

V ideálním případě najměte svému obchodu, eshopu či webu šikovného marketéra, který se ve své práci vyzná a pomůže vám čísla konverzního poměru zvýšit. Můžete také využít služeb různých marketingových agentur. Mnoho takových agentur navíc nabízí placené kurzy pro začátečníky i pokročilé, kde se můžete v této oblasti vzdělat.

Co je a k čemu slouží konverzní poměr

💡 Tip: Víte, co je, a jak se rozvíjí komunitní bydlení? Dočtete se v následujícím článku. Nebo se inspirujte a vyzkoušejte nový fenomén carsharing.

Články, které stojí za přečtení: