Obsahový marketing chápe každý trochu jinak. Bez obsahu dnes již neprodáte. Musíte vyprávět příběhy a pomáhat zákazníkovi pochopit vás i váš produkt. Vzhledem k tomu, že poptávka po obsahu dosahuje historického maxima, stává se kvalitní a užitečný obsah prioritou číslo jedna.
1. Vyhledávače. Ale jaké?
Vyhledávače a obsahový marketing jsou dlouho propojené nádoby. Nedávné updaty vyhledávačů, jako je aktualizace užitečného obsahu a aktualizace recenzí produktů, znamenají, že marketéři musí více přemýšlet o obsahu, který vytvářejí, aby ho dokázali držet stále aktuální.
Obsah je třeba vytvářet spíše pro lidského čtenáře než pro hodnocení ve vyhledávači, aby vynikl mezi ostatními. Musíte se odrážet od vlastních zkušeností a přinášet přidanou hodnotu. To ale není nic nového.
Vzhledem k tomu, že strategie obsahu, vyhledávání a SEO splývají, musí marketéři přehodnotit to, co píší, a to, jak SEO, obsahové, vyhledávací a digitální týmy spolupracují – a to s umělou inteligencí. Zavedení služby ChatGPT vyvolaly rozruch, ovšem reálný dopad ještě není tolik vidět a nedá se 100% použít. Dobrý copywriter je stále potřeba a ještě nějakou chvíli potřeba bude.
Ukazuje se,. že bude potřeba méně kvalitních copywriterů. Problém mohou mít juniorní lidé napříč marketingem.
Je pravděpodobné, že Google v příštích 5 letech ztratí spoji dominantní pozici. Vyhledávače se změní na odpovídače, kde je nyní nejdále Microsoft. Na druhé straně bude více lidí vyhledávat přímo v prostředí sociálních sítí jako je TikTok nebo Pinterest.
2. Obsahová revoluce
Přestože se v posledních letech mluví o digitálním rozvratu, ve skutečnosti k němu již došlo. Nyní se nacházíme v období evoluce, což znamená, že marketéři obsahu musí změnit myšlení a dovednosti.
Vzhledem k tomu, že se stále více organizací zaměřuje na personalizaci a uživatelskou zkušenost, je třeba aktualizovat staré obsahové strategie pro více nových digitálních zkušeností v kritických momentech zákaznické cesty.
Při takovém množství online obsahu, který se zabývá horní částí trychtýře, chybí marketérům cíl ve spodní části. Vedoucí pracovníci přece chtějí vidět obsah, který konvertuje a pomáhá prodejnímu cyklu.
3. Vizuální obsah
Vizuální obsah je velmi žádaný, od vizuálů pro vyhledávání a hodnocení až po infografiky, obrázky a grafy. Video válcuje text a obrázky. Lidé se již ani nedokáží soustředit na delší formáty a velmi do popředí se dostávají krátká videa bez kontextu z TikToku.
Vzhledem k explozi textového obsahu online, který vytvářejí lidé i stroje, může vizuální obsahový marketing pomoci zjednodušit obsah. Nabízí také alternativní způsoby interakce se spotřebiteli.
Například video je nejvýznamnějším kanálem pro B2B marketing a žhavým novým trendem je krátká forma videa. TikTok, Instagram Reels a YouTube Shorts jsou nyní jedny z nejoblíbenějších médií pro značky. Obsah se tvoří jinak. Budete potřebovat také kreativce.
Využití síly video SEO může výrazně zvýšit viditelnost vašeho obsahu ve vyhledávačích. Kromě toho můžete svá videa optimalizovat pro vyšší pozice vylepšením a úpravou konkrétních prvků. Vizuální poutavost náhledové fotky i nadpisu bude zásadní. Zde musíte jít v souladu se značkou a nebýt úplně nudní.
4. Konzistence a přidaná hodnota
Důsledná tvorba obsahu pro obsah sama o sobě nepřinese ovoce. Místo toho povede v roce 2023 k lepšímu zapojení kvalita nad kvantitou.
Příliš mnoho obsahu může spotřebitele zmást. To platí zejména pro obsah, který není relevantní, nevykazuje žádnou autoritu a nabízí malou hodnotu.
Podle 80 % marketérů je lepší zaměřit se na kvalitu než na kvantitu obsahu, i když to znamená zveřejňovat méně často. Naopak je lepší kvalitní obsah vícekrát vyzdvihnout a znovu oživit.
Pokud lidé váš obsah nekonzumují, nemá jeho tvorba vůbec žádnou hodnotu. Nad tím se zamyslete. Ovšem často musíte být nejdříve konzistentní, abyste se dostali k nějakým zajímavým číslům.
Lidé navíc nekonzumují média v jednotkách, takže je důležité distribuovat obsah ve více formátech napříč různými kanály i sociálními sítěmi.