Domů » 7 Tipů: Jak se stát influencerem a začít vydělávat?

7 Tipů: Jak se stát influencerem a začít vydělávat?

od Eliška Vachková

Bavilo by vás tvořit obsah na sociální sítě, máte originální nápady a chcete být sám sobě pánem? Pak by pro vás práce influencera mohla být to pravé. Nejedná se o práci v pravém slova smyslu. Nepracujete za hodinovku, ale vyděláváte peníze na základě své důvěryhodnosti. Jedná se možná spíše o životní styl. Chce to trochu píle a trpělivosti, ale ve své podstatě můžete začít, ať už jste kdokoliv a kdekoliv.

Co je influencerství a proč je tak populární

Trend influencerů se za poslední dobu hodně rozmohl a na Instagramu je jím každý druhý, dokonce i herečky a zpěvačky často vydělávají za pomoci této sociální sítě více, než si vydělají svým primárním povoláním. Stejně tak to mají špičkoví sportovci v čele s legendárním Cristianem Ronaldem a Messim. Influencer = ovlivnovatel, za pomocí svého obsahu ovlivňuje názory ostatních. Uživatelé sociálních sítí důvěřují svým oblíbeným influencerům více než reklamám, proto se firmám vyplatí s nimi spolupracovat.

Influenceři jsou novodobé celebrity. Jejich sláva již není závislá na několika velkých médiích. Influenceři představí na sítích produkt, zhodnotí ho a buď ho doporučí, nebo ne. Za tuto práci jsou zaplaceni. Pro starší generace je to nesmyslné zaměstnání, ovšem vydělat si tím můžete dostatečnou sumu, podle velikosti své fanouškovské základy, segmentu a monetizaci.

Tip č.1: Budujte komunitu

Pokud se chcete stát influencerem, musíte mít základnu svých sledujících. Tu si vybudujete tak, že budete na sítích aktivní. Vytvářejte zajímavé příspěvky, dejte o sobě vědět na stories a čekejte. Když budete tuto část dělat správně, sledující se dostaví. Je jasné, že čím více sledujících budete mít, tím získáte vyšší šanci na spolupráce, ovšem nežeňte to přes mrtvoly. Přidávejte obsah, protože chcete, ne proto, že musíte. Vaši followeři to poznají, nejsou hloupí. 

Tip č.2: Buďte originální

Protože je v této době influencerů spousta, nebude vůbec lehké tvořit originální obsah, ovšem třeba zrovna vy na něco takového přijdete. Buďte osobití a na nic si nehrajte, lidé rádi uvidí v záplavu pozitivních vět konečně něco reálného. Můžete fotit, točit videa, vytvářet grafiku nebo třeba sdílet něco svého. Populární jsou básničky, tetování a podobné.

Tip č.3: Předávejte na sítích nějakou myšlenku

Někteří influenceři vytváří vtipná videa pro pobavení ostatních, někdo předává hacky, které se do života hodí, a jiní se zase hlouboce zamýšlejí a chtějí lidi motivovat. Je jen na vás, jakou cestou se vydáte, ale váš obsah by nějaký smysl rozhodně měl mít. Klidně jich může mít více najednou, to není problém. Myslete také na to, že každá platforma má jinou cílovku, takže jí uzpůsobte obsah. TikTok má asi nejmladší uživatele, Facebook naopak nejstarší.

Tip č.4: Pořádejte soutěže

Zní to možná zvláštně, ale když uspořádáte soutěž, ideálně ve spolupráci s nějakou značkou, určíte také podmínky soutěže. Soutěžící vás budou muset sledovat, a když k tomu přidáte i označení jejich kamarádky nebo kohokoliv jiného, kdo by se o soutěži měl dozvědět, zvednete povědomí nejen o soutěži, ale také o sobě. Vrcholem už je pak sdílení soutěže na story, ale to nebývá úplně oblíbená metoda, osobně si myslím, že předchozí pravidla úplně stačí. Pak už jen dá o soutěži vědět i značka, se kterou spolupracujete, a pár sledujících navíc je na světě.

Většina z nich poté zapomene, že vás začala sledovat, a pokud jim nebudete úplně vadit, sledování nezruší. V ještě lepším případě budou rádi, že na vás narazili a začnou váš obsah sledovat.

TikTok
TikTok vytvořil trend krátkých videí, která jsou dnes velice populární

Tip č.5: Využívejte algoritmu

Instagram má k dispozici reels, které fungují na stejném principu jako TikTok videa. Nabízí se vám videa s podobným obsahem, ale čas od času i ne tak populární videa. Na základě toho, co sledujete, vám Instagram nabízí videa, která by se vám mohla líbit. Díky tomu, že zde vůbec nejde o to, koho sledujete, se k vám může dostat hodně obsahu, na který byste jinak nenatrefili. Využijte toho a natáčejte reels, díky kterým na svůj profil přivedete nové sledující.

Na internetu máte i další možnosti výdělku. Pokud nejste exhibicionista, tak pro vás mohou být vhodnější tyto možnosti výdělku na internetu. Vydělávat se dá některými i bizardními způsoby jako může být pro někoho prodej obyčejných fotek nebo vydělávání kurzovým sázením.

Tip č.6: Přidávejte obsah denně

Aby se na vás nezapomnělo, musíte se připomínat. Přidávejte nějaký obsah každý den, může to být i z vašeho obyčejného dne. Najděte na něm něco, co by se dalo sdílet – například recept, tip na vaši oblíbenou věc (svíčka, kosmetika, cokoliv) nebo motivaci k nějaké činnosti (cvičení, běhání, procházka).

Také se svými sledujícími komunikujte. Vytvářejte ankety, ptejte se jich, nechte se od nich inspirovat. Přece jen jsou to oni, díky komu můžete tvořit a vydělávat.

Spolupráce
Jako influencer se můžete stát tváří vašich oblíbených značek

Tip č.7: Dodržujte pravidla

Obecně panuje pár nepsaných pravidel, kterým se určitě nevyhýbejte.

Prvním z nich je to, že by se placený obsah měl na sítích označovat. Těm, kteří to nedělají, to bývá často vyčítáno.

Snažte se, aby nebyl každý váš příspěvek sponzorován. Lidé odjakživa reklamu nemají rádi, nechtějí si nechávat nutit nějaký produkt, proto si dobře rozmyslete, co na sítě dáváte. Rychle by vám mohli followers ubýt. Ideálně střídejte placený obsah s tím klasickým.

Držte se své značky, ideálně mějte hlavně dlouhodobé spolupráce. Pokud budete v jeden měsíc propagovat 3 značky vitaminů, nikdo vám neuvěří, že doopravdy fungují. Konkurence je konkurence, takže si vyberte pouze jednu z možností a tu propagujte.

To by bylo všech 7 tipů, které z vás udělají toho správného influencera. Nezapomínejte ale na to, že nabídky nepřicházejí vždy sami. Jednou za čas obepište značky, které vás zaujaly a dejte jim najevo svůj zájem. Ony se poté rozhodnou, zda se jim váš obsah líbí a chtějí od vás nechat propagovat jejich produkty. A poslední – buďte to vy, to funguje vždycky.

Články, které stojí za přečtení: