Domů » Jan Štrbáň: Jak jsem začal vydělávat jako social media manager a vytvořil největší festival svého druhu ve střední Evropě?

Jan Štrbáň: Jak jsem začal vydělávat jako social media manager a vytvořil největší festival svého druhu ve střední Evropě?

autor Patrik Pilous
Publikováno: Poslední aktualizace 0 komentář
Jan štrbán socinální sítě

Dnes je již naprosto běžné, že najdete na pracovních portálech nabídky, které hledají někoho na pozici social media managera. V době, kdy začínal Jan Štrbáň, se na něj dívali s mírnými úšklebky. Málokdo totiž před deseti lety tušil, jak mocné prezentační a propagační nástroje se sociální sítě stanou. Jak vydělávat na internetu a získávat klienty ke správě sociálních sítí dnes?

Přinášíme Vám rozhovor s digitálním nomádem Janem Štrbáněm, který se stal úspěšným social media managerem. Jan dříve spolupracoval se značkami jako je IKEA a KARE design, kde se podílel na marketingu.  V současnosti pracuje především na sociálních sítích pro lékaře a to zejména  z oblasti estetické medicíny a bariatrie. Dále se věnuje sociálním sítím pro architekty a stavaře. Zajímavostí je spolupráce se sítí  kaváren, která do České republiky dováží jedinečnou kávu z Hondurasu. Mimo jiné také založil největší festival svého druhu ve střední Evropě, Prague Ice Cream Festival. 

Jak je těžké získat klienta pro správu sociálních sítí dnes?

Jelikož jsem začínal s tímhle byznysem před 10 lety tak v té době tolik social media lidí nebylo. Oslovil mě Slevomat, abych jim vedl blog o módě a vytvářel příspěvky a před tím jsem spravoval s majitelkou KARE design jejich Facebook a velmi mě to bavilo.

Řekl sem si, že oslovím pár kamarádů ve svém okolí, kteří měli na starosti marketing pro různé firmy, že bych jim mohl vést social media a nakonec se z toho stal byznys. Lidi volají na doporučení od ostatních. Hned, jak Facebook umožnil vytvářet eventy, jsme se pustil do pořádání různých akcí – přes deset let pořádáme hudební akce v kubu Chapeaou Rouge, šestý rok tu bude Prague Ice Cream Festival apod.

Jak se nastavuje cenová politika v této branži? 

Nemám jednotnou sazbu. Někdo chce jen strategické záležitosti, někdo zase kompletně celek – tedy správu reklam, copy, celkový obsah, grafický design wall postů. Cena se liší také dle náročnosti reklam, velikosti firmy apod. Vždy se dohodneme na rozsahu práce, a podle toho se stanoví cena.

Jaké jsou tři hlavní předpoklady pro to stát se social media managerem?

Základ je podle mě to milovat. Také sledovat, jak to dělají ostatní a mít rád novinky, aplikace a nebát se zkoušet nové věci. Bude to znít blbě, ale být prostě přilepený na svém iPhonu 24/7 haha. 

Máte nějaké další oblíbené sociální sítě mimo FB a Instagramu?

Twitter pro informace, Tik Tok, Swarm.

Jaké trendy registrujete na poli sociálních sítí?

Pro mě je super právě sociální síť Tik Tok, kde mám také účet a baví mě sledovat, co všechno s tím může člověk dělat. Jsou tam nekonečné kombinace možností pro práci s videem a může se tam vyřádit opravdu každý. 

Jaké tři účty na Instagramu Vás nejvíce baví?

Sleduju spíš cestovatelské věci, jelikož moje práce mě umožňuje i hodně cestovat. Zkrátka nemusím sedět v kanceláři a miluji tu výhodu, že můžu pracovat odkudkoliv. Takže podle toho se mění i moje sledování na Instagramu.

Digitální nomád
Jan Štrbáň podlehl digitálnímu nomádství a často využívá možnosti práce odkudkoliv na světě.

Poslední 4 měsíce jsem vyhledával zajímavá místa v Indonésii a Malajsii a k tomu využívám travelerské instagramové účty a často sem hledal inspiraci pod hashtagy. Nyní to byla #nusapenida #bali nebo #westapapua.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Největší a jediný festival zmrzliny ve střední Evropě:  Prague Ice Cream Festival. Který vznikl před 6 lety a do teď patří mezi nejnavštěvovanější food festivaly u nás. Každým rokem představujeme 30 nejlepších zmrzlinářů, které si vybíráme a se kterými spolupracujeme již pravidelně. Minulý rok byla novinka oholená zmrzlina a zmrzlina z černého uhlí a letos chystáme další novinky. Na tento rok máme novinku a to nový koncept festivalu: Prague Cocktail Festival

Zaslechli jsme, že jste vedl i malou uměleckou galerii Korpus?

Ano… je tomu tak. V Husinecké ulici v Praze u nás rok vystavovali vybraní umělci z Prahy, Berlína a Madridu. Oslovovali jsme zejména mladší umělce, kteří buď ještě studují nějakou uměleckou školu nebo čerstvé absolventy. Často jsme vernisáže spojovali i s nějakou zajímavou performance.

Štrbán social media manager

Bylo to příjemné odreagování od on-line činnosti. Ovšem po roce se začala tato ulice rekonstruovat a tak jsme prozatím tuto činnost ukončili, ale věřím, že se k tomu jednou vrátím.

Rád cestujete, jaké je vaše nejoblíbenější místo pro inspiraci?

Jednoznačně Hong Kong… Jeho atmosféra mě uchvátila od první chvíle, kdy jsem toto místo uviděl. Byl jsem tam už 4 krát a doufám, že ne naposledy. Tohle město je pro mě velký zdroj inspirace. Jejich architektura vás neustále nutí k zamyšlení…

Další zajímavé články

Žij úspěšně nové logo

Jak uspět v době internetu v životě i podnikání.

Copyright © 2024 | ŽijÚspěšně.cz