Domů » Jak napsat hashtag? A proč ho vůbec používat?

Jak napsat hashtag? A proč ho vůbec používat?

od Daniela Adamová
Publikováno Aktualizováno

Hashtagy se používají ke kategorizování obsahu na sociálních sítích. Jedná se o slovo nebo slovní spojení, před kterými stojí známý křížek, mřížka, znak – jednoduše hashtag #. Můžeme jej také popsat jako klíčové slovo, dle kterého se můžeme orientovat v internetovém obsahu, lze podle něj vyhledávat a velmi oblíbený je pro sociální sítě jako je Instagram nebo Twitter.

Jak lze napsat hashtag na klávesnici?

Na klávesnici lze hashtag napsat pomocí kombinace pravého Alt (Alt Gr – hned vedle mezerníku vpravo), který držíme a zároveň zmáčkneme X. Tento způsob je nejspíš nejjednodušším a nejrychlejším pro klávesnici. Dalším způsobem, který je velmi podobný tomu prvnímu, je kombinace kláves Ctrl vlevo dole, levého Alt vedle mezerníku zleva a X. První dvě opět zároveň držíme a zmáčkneme X a symbol # je na světě.

Na mobilu je psaní hashtagů podstatně jednodušší, jelikož klávesnice telefonu má tento znak předpřipravený podobně jako otázník, tečku nebo spojovník. Například v Iphonu musíte kliknout na přepnutí klávesnice na znaky pomocí tlačítka 123 vlevo dole.

Hashtagy začal v roce 2007 používat Twitter, postupem času je začaly používat téměř všechny sociální sítě. Největší boom však zažily až s nástupem oblíbeného Instagramu, kde mají největší úspěch.

Symbol, který zná každý ve světě internetu? Jednoznačně hashtag.

K čemu slouží hashtag a proč jej používat?

Jak už bylo zmíněno, hashtagy slouží ke kategorizování obsahu na internetu. Jelikož sociální sítě a internet obecně jsou přehlcené obsahem, je potřeba používat nějaké systémy pro zlepšení orientace. Mohou k tomu sloužit rubriky, štítky, tagy apod.

Pod oblíbenými křížky můžete najít obsah z celého světa na dané téma. Některé mají milióny příspěvků, některé jsou novější a méně frekventované. Nové hashtagy vznikají každý den, některé mají velký potenciál a během několika hodin si dokážou nasbírat stovky příspěvků, většinou se jedná o nějaké celosvětové téma, které zahýbe světem. Vzpomeňme si například na vyhoření slavné katedrály Notre-Dame v loňském roce, kdy velmi rychle vznikl hashtag #prayforparis na její podporu.

Jak napsat hashtag na počítači a na mobilu?

Existují nějaká pravidla pro používání?

Mřížky s klíčovými slovy jsou opravdu oblíbené, avšak to neznamená, že je každý umí používat. Nějaká základní pravidla pro používání hashtagů přece jen existují, ale jinak se meze fantazii nekladou. Vymýšlet tedy můžete i nové tagy, které jsou například blízké vaší značce, nebo se jedná o nějaké moto, kterým se v životě řídíte. Úspěšnost hashtagů tkví v jejich chytlavosti, originalitě, ale také vyjádření pointy.

Měli by zachycovat to, co je na fotce. Ostatní uživatelé totiž budou pravděpodobně něco takového pod klíčovým slovem hledat. Není tedy dobré mít připravených 30 tagů, které neustále používáte dokola pod každou fotku a jen je slepě kopírujete jeden za druhým. Vždy se zamyslete, co chcete vyjádřit a dle toho mřížku pojmenujte.

A jak tedy napsat správný hashtag? Křížky se používají před klíčovým slovem, nikoliv za ním. Mezi slovem a křížkem není mezera, po správném napsání by vám měl celý tag zmodrat jako klasický odkaz. Nemusíte psát křížek před každé slovo, jak je často zvykem, vyberte opravdu jen ty zajímavé, klíčové, pod kterými byste vy sami chtěli najít dobrý obsah. Také nemá smysl psát jednu celou větu do jednoho tagu. Co se týče diakritiky a malých, velkých písmen, zde žádná pravidla nenajdeme. Hashtag vám tedy bude fungovat jak v případě slova #kocka, tak #kočka. Přesto jsou ty bez diakritiky stále oblíbenějšími.

Meme obrázek hashtag
Na téma hashtagů vzniklo i nespočet meme obrázků.

Seznam nejpoužívanějších hashtagů v Česku

Možná vás to překvapí, ale i nejpoužívanější hashtagy v Česku nemusí (a nejsou) nutně v češtině. Drtivá většina lidí používá anglické výrazy, no co si budeme povídat, prostě zní lépe. Jakých je TOP 15 hashtagů, které nejvíce používají Češi?

  1. #prague
  2. #czech
  3. #czechrepublic
  4. #love
  5. #praha
  6. #czechgirl
  7. #nature
  8. #travel
  9. #trip
  10. #photography
  11. #instagood
  12. #happy
  13. #photooftheday
  14. #spring
  15. #girl

A co na to sociální sítě?

Přesto, že vznik těchto křížků inicioval Twitter, na Instagramu jsou hashtagy nejvíce používanými a oblíbenými. Na Instagramu můžete ke své fotce přidat až 30 tagů a opravdu to tam s nimi rozjet. Lze zde udělat velkou parádu i v případě prezentace firmy. Twitter si je také udržel a uživatelé mřížky stále rádi používají i zde.

Za to na Facebooku s nimi nepochodíte. Na Facebooku je používání hashtagů prakticky zbytečné, jelikož na takové kategorizování obsahu není uzpůsoben. I na Youtube hashtagy najdeme a poměrně dobře na něm fungují. Používejte je zde však v omezené míře, čím více jich přidáte, tím hůře bude Youtube zobrazovat vaše video. Ideální počet jsou zde tři klíčová slova.

Podle kategorizování pomocí hashtagů můžete najít nejen obrázky, ale také jiný obsah na internetu jako články a posty. Velmi často jej využívají digitální nomádi, influenceři apod. Velké využití nacházejí také v marketingu sociálních sítích. Vybrat kvalitní tag není úplně jednoduché. Nejlepším způsobem, jak se to naučit je zkoušet a zkoušet. Následně sledovat reakce, co mělo úspěch a poté jej ověřit. O úspěchu na sociálních sítích však rozhoduje mnohem více faktorů, například kvalita obsahu, zapojení komunity a atraktivita příspěvků. Takže zkoušejte, vzdělávejte se a dobrým hashtagům #zdar.

Články, které stojí za přečtení: