Proč existuje tolik všemožných blogů, informací a textu na internetu? Na internetu jsou nízké náklady na výrobu textu a na jeho distribuci. Mnoho textu vzniká za náklad 200 Kč a ani tak si na sebe nevydělá. Copywritera může dělat téměř kdokoliv po několika hodinách zaučení a takto si přivydělávat jako prací z domova.
Jak psát texty, které lidé budou chtít číst?
Většina lidí na internetu spíše skenuje než čte. Informací a textů je ve světové síti téměř nekonečně. Každý den se napíší i v ČR statisíce řádků.
Jen hrstku z nich však opravdu čtou davy natěšených uživatelů. Co by měl mít článek či text, který na internetu prorazí???
Přidanou hodnotu říkají.
Text s přidanou hodnotou, to je základ. Poskytnout exkluzivní zboží, jenž jinde nemají. Exkluzivní informace o kterých budete moci vyprávět.
Proto tak frčí bulvár, Parlamentní listy a jiné polokonspirační weby. Přidaná hodnota je zásadní.
Přidanou hodnotou může být i rychlost či spolehlivost. Rychlost v případě, že zveřejňujete určité informace první. Spolehlivost je zase navázána na Váš kredit a vnímání zákazníka. Pro někoho jsou výše zmíněné Parlamentní listy absolutní brak a pro druhého naopak poslední spolehlivý zdroj informací.
Čím víc, tím líp.
To není úplně pravda. Zpravodajské a jiné weby by měly chrlit desítky článků denně, avšak kvalitní blog od vyhledávaného autora může mít jeden článek za měsíc.
A tento článek bude mít desetkrát větší návštěvnost a ještě se o něm bude 7 dní psát jinde. Kadence je zkrátka na zvážení a na oboru. Pokud nejsou kapacity na kvalitní obsah každý týden, tak stačí jednou za 14 dní. Zpravodajství a informace jsou jiná parketa.
Pokud Vás zajímá, jak napsat úspěšný článek na blog v redakčním systému Wordpress, tak si určitě přečtěte tento článek o úspěšném a optimalizovaném článku.
Jak zaujmout textem?
Nestavte monolit, nestavte monolitický text.
- rozčleňte text
- vyberte příjemný font
- i barvu
- odrážky
- zvýrazňujte
- používejte nadpisy
- citujte
- protučňujte
- přidávejte obrázky (nejlépe v poměru 2:1)
Zkrátka dělejte to čitelně, poutavě a zábavně. Nenechte si čtenáře, uživatele utéci.
Přizpůsobte jazykový projev uživateli v textu
Pro každou cílovou skupinu se hodí jiný jazykový projev. Specializovaný blog o automobilech si může dovolit odbornou terminologii z tohoto světa. Krátké zprávy by měly být naopak v tomto duchu. Dlouhé komentáře na blogu zase s jistým přizpůsobením jazykového projevu.
Tykačky nebo vykačky.
Tykání je osobnější a tak používejte, pokud se chcete situovat do role “kamaráda”. Vykání je vhodné při serioznější komunikaci.
Používejte slova, co baví či prodávají. Naopak se vyvarujte klišé. I když jsou obory, kde klišé claim zabere nejlépe.