Domů » Proč přes zimu chodit do sauny?

Proč přes zimu chodit do sauny?

od Patrik



Sauna v zimě

Každý již určitě slyšel jak pozitivní vliv na zdravý člověka má sauna a saunování. Nejvhodnější období pro saunování je podzim a zima. Venku není hezké počasí a tak není nic příjemnějšího než prohřát celé tělo v sauně.

Při saunování je důležitá pravidelnost. Ideálně se doporučuje jednou až dvakrát týdně. Při této frekvenci byste na sobě měli pozorovat efekt do dvou měsíců.

Sauna posiluje imunitu a je celkově prospěšná zdraví, musíte však dodržovat určitá pravidla. Základem je nechodit do sauny jakkoliv nemocný. Sauna vás nevyléčí, ale naopak ještě oslabí. Dále je dobré se nepřejídat před vstupem do sauny, ale to nejlépe zjistíte, když to vyzkoušíte na vlastní kůži. Svíčková se sedmy prostě není dobrá průprava pro saunování.

Jak dlouho se saunovat?

V saunování jsou určitá vodítka, ale nejlépe je se řídit vlastním tělem. Doporučuje se dělat tři turnusy zhruba po 10-15 minutách. Turnusem se rozumí 10-15 minut v sauně, následně zchladit a odpočinek. Poslední fáze by měla být zhruba podobně dlouhá jako samotné saunování.

Nezapomeňte pít

Tekutiny jsou při saunování mimořádně důležité. Doporučuje se minerální voda, které byste měli vypít minimálně litr a spíše víc. Při odpočinku si můžete dát dvojku slabého piva, ale více alkoholu do sauny nepatří. Tělo to zatěžuje a mohou přijít mdloby.

Mýdlo a šampón nechte doma

Sauna neuvěřitelně dobře pročistí póry a celkově vytvoří příjemný pocit. Mýdlo a šampón si nechte na ostatní dny a opláchněte se jen vodou. Pokud máte problém s mastnými vlasy nebo lupy, tak po sauně byste zázračně tento problém mít neměli.

Sauna jako relax

Účel sauny je především relax po mentální a fyzické aktivitě. Sauna vám pomůže zregenerovat svalstvo i mysl. V sauně byste měli zapomenout na starosti a odpočívat – popřípadě popovídat si s kamarády.

Zchlazování

Tuto fázi saunování většina miluje, ale někteří i nesnášejí. Mýtem je rychlé zchlazování – nejlépe je počkat zhruba minutu až dvě po vystoupení ze sauny. Nemusíte zběsile běžet do sprchy nebo koryta se studenou vodou. Tělo dostatečně šokujete i po minutové pauze v cca 27 stupních. Pro pořádné a rychlé zchlazení se doporučuje káď nebo koryto se studenou vodou. Pro začátečníky je zase spíše vhodnější sprcha, jenž nedokáže tělo šokovat tolik jako káď nebo koryto.

Články, které stojí za přečtení: