Domů » TOP 7: Nejlepší aplikace na běhání

TOP 7: Nejlepší aplikace na běhání

od Aneta
Publikováno Aktualizováno

Běhání je skvělý sport. Zcela právem je stále populárnější. Zlepší se vám fyzička a zdravotní stav, odpočinete si a domů se budete vracet s více energií, než s kolika jste vyběhli. K běhání navíc nepotřebujete žádné drahé vybavení. Stačí vám tenisky a můžete vyrazit. Nicméně existuje mnoho aplikací, které vám běhání mohou hodně zpříjemnit a pomoci vám dosáhnout lepších výsledků.

Jaké jsou nejlepší aplikace na běhání?

V Google Play či Apple Store naleznete nepřeberné množství aplikací zaměřených na běhání. Přinášíme vám seznam vyzkoušených aplikací, ze kterých si určitě vyberete tu, která zrovna pro vás bude ta pravá.

V našem výběru naleznete jak aplikace pro začátečníky, kteří si chtějí teprve vybudovat svou fyzičku, tak pro ty, kteří hledají aplikace pro sledování svého pokroku, zvýšení motivace, či novou hudbu anebo podcasty k poslouchání. Nezapomínejte ani na další cvičení, která pomohou, aby celková fyzická zátěž byla vyváženější a posunou váš výkon dál.

💡 Tip: Přečtěte si, jak začít běhat a vylepšit kvalitu svého života.

(Nejen) pro začátečníky

Začínání je nejtěžší, vyberte proto aplikaci, která vám to prvních pár týdnů usnadní. Jakmile si vytvoříte zvyk, už běhání nebudete chtít nechat.

  1. Couch-to-5k

Populární aplikace Couch-to-5K je tu od toho, aby vám pomohla proměnit se ze sedavého gaučového povaleče (couch) v (to) běžce (5k). Provede vás třemi 30 minutovými tréninky týdně, abyste zvládli uběhnout 5 kilometrů za pouhých devět týdnů. 

Po cestě sleduje váš čas a vzdálenost pomocí GPS a virtuální trenér vám bude s vaším tréninkem pomáhat. Po každém běhu můžete přihlásit svá data na active.com a své úspěchy můžete sdílet s přáteli v informačním kanálu aplikace.

💡 Tip: Pokud chcete do svého života zařadit nový zvyk, začínejte postupně. Inspirujte se knihou Atomové návyky, která vám pomůže změnit váš život k nepoznání.

běhání na silnici

Tracking

Skvělou motivací je sledovat, jak se zlepšujete. Trackingové aplikace slouží přesně k tomu, ať už vás zajímají kilometry nebo rychlost, Strava je jedna z nejlepších.

  1. Strava

Strava je velmi oblíbená aplikace mezi sportovci obecně a je skvělou volbou pro rekreační běžce i profesionály. Nabízí nejen GPS ale sleduje všechny druhy dalších metrik (zejména pokud se rozhodnete pro členství v Summitu). 

Je také známá svou oblíbenou funkcí segmentů, která ukazuje, jak si stojíte proti ostatním běžcům na stejné trase. Prémioví uživatelé také získají přístup k Beacon, bezpečnostní volbě, která umožňuje třem určeným kontaktům sledovat vaši polohu, když jste venku.

Motivace

Běháte stále stejnou trasu a chcete si jí nějak ozvláštnit?

  1. Zombies, Run!

Zkuste do své rutiny přidat trochu primárního strachu s hrou Zombies, Run! Tato aplikace vás postaví doprostřed zombie apokalypsy tím, že vám poskytne řadu zvukových příběhů a misí, které můžete poslouchat za běhu, v kombinaci s vaší vlastní hudbou. Postupujte podle zvukových pokynů a sbírejte zásoby, opevněte svou základnu odolnou proti zombie a zachraňte lidstvo – co je lepší motivace než tohle?

  1. Charity Miles

Charity Miles je skvělý způsob, jak přidat do tréninku i možnost pomoci těm, kteří měli v životě méně štěstí než vy. Charity Miles sleduje vaši vzdálenost a za každou uběhnutou míli věnuje 25 centů předem vybrané zúčastněné charitativní organizaci. A to může být právě ta motivace, která vám pomůže vyběhnout, když se vám zrovna nebude chtít.

běhání pro radost

Hudba a podcasty

Běhání je skvělý čas k poslechu oblíbené hudby, ale i podcastů. Ačkoliv mluvené slovo vás mnohdy nenabudí tolik jako hudba a poběžíte možná pomaleji, je to stále skvěle využitý čas.

  1. Spotify

Populární aplikace pro streamování poskytuje nejlepší hudbu a podcasty. Můžete si vytvářet vlastní seznamy skladeb, které můžete i sdílet se svými přáteli, anebo můžete prozkoumat svět Spotify, abyste viděli, co je populární nebo na co cvičit. Jednou z nejlepších částí aplikace je, že se spáruje s většinou hodinek a zařízení s GPS, takže jakmile aplikaci máte, můžete si ji vzít s sebou téměř kamkoli. 

💡 Tip: Pokud vás baví poslouchat podcasty, prohlédněte si tento seznam nejlepších podcastů o osobním rozvoji v angličtině anebo 20 TOP českých podcastů.

Další cvičení

Ačkoliv běhání je skvělé, neměli byste zapomínat doplnit je o další typ cvičení. Uvidíte, že vaše fyzička výrazně stoupne, pokud se v “neběhací” dny zaměříte na posilování a flexibilitu.

  1. Nike Training Club

V aplikaci Nike Training Club najdete řadu cvičebí, včetně vysoce intenzivního intervalového tréninku (HIIT), jógy, core, kardio a silového tréninku. Můžete také vyhledávat podle svalové skupiny, zaměření cvičení a vybavení. Vyberte tedy svaly, které během běhání nejvíce potřebujete anebo naopak ty, které jindy moc zabrat nedostanou.

💡 Tip: Jestliže chcete začít cvičit doma a nevíte úplně kudy na to, přečtěte si, jak vytvořit cvičební plán na doma.

Bezpečnost

Neradi myslíme na to, že se něco může stát, je ale smutnou realitou, že nejen když přebíháte silnici, zvlášť pokud posloucháte hudbu, může dojít k nehodě. A v tom případě je lepší být připraven. 

  1. RoadID

Road ID je známější díky svým identifikačním náramkům pro případ nehody. Tato společnost vyvinula i šikovnou aplikaci, která vám umožní sdílet vaši polohu s přáteli a rodinou, a pokud se na pět minut zastavíte v pohybu a nereagujete na upozornění aplikace, pošle jim SOS zprávu s vaší polohou. Vaše kontakty ani nepotřebují aplikaci RoadID, protože dostanou upozornění prostřednictvím SMS nebo e-mailu.

Jaké aplikace si vyberete a stáhnete před vaším dalším během?

Články, které stojí za přečtení: