Která značka by nechtěla být ve výsledcích vyhledávání hned na prvních příčkách? Kromě toho, že tyto výsledky jsou jednoduše „na očích“, mají uživatelé stránkám na horních pozicích tendenci více důvěřovat. Pojďme se podívat, jak svou firmu pro Google zviditelníte pomocí PPC reklamy.
Co to vlastně je PPC reklama?
PPC z anglického Pay per Click znamená v překladu „zaplať za kliknutí“. Správně tušíte, že samotný provoz PPC reklamy je zdarma a platíte za ni až ve chvíli, kdy na ni potenciální zákazník klikne, aby navštívil váš web.
V Google se vaše reklama ve výsledcích vyhledávání zobrazí, pokud uživatel do vyhledávacího políčka zadá konkrétní klíčová slova neboli „vyhledávací dotazy“. Reklamy, které tato klíčová slova obsahují, se následně zobrazí na prvních místech ve výsledcích vyhledávání s označením „Reklama“.
Správně zvolená klíčová slova jsou proto při nastavování PPC reklamy nejdůležitějším aspektem. Bez nich na Googlu zkrátka vidět nebudete.
Obsah článku
1. Tvorba PPC reklamy se neobejde bez analýzy klíčových slov
Řekli jsme si, že pro nastavení PPC kampaně potřebujete určit klíčová slova, která budou jednoduše „ta pravá“. Příliš konkrétní klíčová slova budou mít za výsledek nízký počet zobrazení vaší reklamy. Naopak ta s širokým významem se zobrazí i uživatelům, kteří hledají něco úplně jiného.
Reklamní nástroj Google Ads, ve kterém PPC kampaň pro Google vyhledávač nastavujete, vám s nelehkým úkolem pomůže. Po zadání určitého klíčového slova vám vygeneruje další relevantní klíčová slova, která můžete použít.
Klidně mu ale můžete trochu pomoci a ve fázi analýzy klíčových slov prozkoumat i další místa:
- Která další slovní spojení vám vyhledávač našeptává, pokud začnete vkládat slovní spojení, související s vašimi produkty?
- Prozkoumejte klíčová slova, která používá vaše konkurence. Pravděpodobně půjde o fráze, které se na konkurenčním webu opakují, zejména v nadpisech a podnadpisech.
Při nastavování PPC reklamy se nemusíte zaměřovat jen na klíčová slova, na která se má vaše reklama zobrazovat. Do nastavení můžete zahrnout i taková, na která ji zobrazovat naopak nechcete – takzvaná „vylučující slova“.
Jak to funguje? Představte si, že existuje firma s podobným názvem jako ta vaše. Tato druhá firma prodává lyže. Pokud nastavíte jako vylučující slovo „lyže“, zajistíte, že nebudete muset platit za návštěvu uživatelů dychtících po koupi lyží, zatímco vy nabízíte kuchyňské potřeby.
2. Zamyslete se, čeho chcete Google PPC reklamou docílit
Analýzu a definování klíčových slov máte úspěšně za sebou? Nyní je na řadě zamyšlení se nad cílem, kterého má vaše kampaň dosáhnout. Může to být třeba:
- Zvýšení objemu prodejů či interakce se zákazníky, kteří o váš produkt či službu už v minulosti projevili zájem.
- Oslovení nových potenciálních zákazníků, například za účelem přihlášení k odběru newsletteru.
- Přivedení uživatelů na vaše webové stránky.
3. Upřesněte důležité parametry pro zobrazování PPC reklamy
Google Ads nabízí v rámci optimalizace PPC reklamy řadu nastavení, která můžete zadat přesně na míru svým potřebám. Například:
- Lokalita, ve které se vaše PPC reklama lidem bude – či naopak nebude – ve vyhledávači zobrazovat.
- Denní rozpočet i cena, kterou jste ochotní zaplatit za proklik. Reklama se poté bude každý den zobrazovat, dokud se rozpočet v závislosti na počtu kliknutí nevyčerpá. Čím vyšší cenu za proklik nabídnete, tím výše se ve vyhledávacím žebříčku bude vaše reklama zobrazovat.
- Již zmíněná klíčová slova.
- Trvání reklamy. Nezapomeňte, že Google Ads vaši reklamu zobrazuje ještě k poslednímu datu, ke kterému si trvání kampaně nastavíte. Kampaň však můžete kdykoliv pozastavit, nebo úplně zrušit.
- Sledování konverzí – například když dojde k dokončení nákupu či registraci k odběru e-mailů.
4. Sledujte konverze a vyhodnoťte cenu, kterou jste za PPC reklamu zaplatili
Výhodou PPC kampaní je, že jsou velice dobře měřitelné. Tím, že budete sledovat konverze, se vyhnete ztrátovým kampaním. Které zajímavé informace se v reklamním systému dozvíte?
- Kolikrát a na jakých pozicích se vaše reklama ve výsledcích vyhledávání za dané období zobrazila.
- Kolik uživatelů na reklamu kliklo a kolik jste za proklik zaplatili.
- Jakou částku jste už za reklamu utratili celkově.
- Ostatní měřitelné konverzní cíle, které si v rámci reklamy nastavíte – třeba již zmíněné provedení nákupu.
5. Tvorbou PPC reklamy to nekončí. Nezapomeňte na pravidelnou optimalizaci
Po základním nastavení PPC reklamy však ještě zdaleka není vše hotovo. Neusněte na vavřínech a o svoje PPC kampaně se poctivě starejte a pravidelně je optimalizujte. Anebo svoje reklamy klidně předejte PPC profesionálům. U nich budou v těch nejlepších rukou.
Mohl by vás také zajímat článek o tom, jak vydělat peníze na internetu nebo o mood boardu.