Domů » Jak na úspěšný LinkedIn profil?

Jak na úspěšný LinkedIn profil?

od Anna Kolářová

V dnešním světě internetu, kdy nebýt na Facebooku (podle některých lidí) znamená, že člověk v podstatě neexistuje, to začíná platit i pro LinkedIn profil. LinkedIn je sociální síť, ale je zaměřena na profesní život uživatele. Tak jako Facebook popisuje Váš soukromý život a jeho vývoj, tak LinkedIn by měl popisovat Váš profesní život.

Mnoho personalistů dříve, než zadá inzerát, shlédne profily na LinkedIn, kde hledá nejlepší kandidáty na hledané pozice. Proto je dobré, mít svůj vlastní účet na LinkedIn. V našem článku Vám přinášíme 8 tipů, jak si vytvořit úspěšný profil a zaujmout Vašeho budoucího zaměstnavatele, potažmo personalistu dané firmy.

Co je LinkedIn?

LinkedIn je největší profesní síť na světě. V polovině roku 2019 měla více než půl miliardy uživatelů. V České republice ji v té době využívalo přibližně jeden a půl milionů lidí. LinkedIn profil slouží jako takový online životopis. Na svém LinkedIn profilu máte přidané své kontakty (ať už se jedná o přátele, současné a bývalé kolegy, osobnosti v oboru a další. Díky nim se můžete propojit i s jejich kontakty a tím vzniká provázaná síť uživatelů. Na LinkedIn hledají své budoucí zaměstnance především personalisté a headhunterové.

8 tipů, jak si vytvořit úspěšný LinkedIn profil

Nyní Vám předkládáme našich osm rad, které Vám pomohou vytvořit co nejlepší LinkedIn profil.

1. Profilová fotografie

Podle linkhumans.com se uživatel, který má na svém profilu fotografii, zobrazuje personalistům 14x častěji než uživatelé bez fotografie. To je dost dobrý důvod si ji pořídit, nemyslíte? Je důležité si na Vaší profilové fotografii dát záležet. Formát by měl být klasický pasový. Jeho pojetí by naopak až tak formální být nemělo.

Fotografie by Vás měla ukazovat takové, jací doopravdy jste. Nejlépe se na fotografii usmívejte, ale ne od ucha k uchu. Přirozeně. Vaše oblečení na fotografii by mělo vyjadřovat buď Vaši současnou pracovní pozici, anebo tu, o kterou se ucházíte. Ideální je fotografie od profesionála, která je autentická a sebevědomá.

2. Úvodní fotografie

Další důležitou fotografií ve Vašem profilu je úvodní fotografie (jistě si ji vybavíte na Facebooku). Vaše úvodní fotografie by měla jasně popisovat na jaké pozici pracujete, případně o jakou pozici máte zájem. Pokud jste copywriter, digitální nomád nebo freelancer, můžete použít jako úvodní fotografii notebook s vhodným pozadím.

Pokud jste účetní, můžete do své úvodní fotografie dát grafy a čísla, architekt může použít vlastní náčtry a podobně. Grafika úvodní fotografie by měla být jasná a zřetelná. U úvodní fotografie je důležitá profesionalita a kontext k tématu Vašeho snažení na LinkedInu.

Káva a notebook - nutné potřeby například pro copywritera
Příklad úvodní fotografie pro digitálního nomáda, freelancera, copywritera, spisovatele a další osoby, které pro své povolání potřebují notebook.

3. Anglická verze LinkedIn profilu

Vytvořte si svůj LinkedIn profil nejen v českém jazyce, ale také v anglickém. Nemusí to být nutně z důvodu, že byste se chtěli ucházet o pozici v anglicky mluvící firmě či společnosti, ale personalisté, kteří hledají česky mluvící zaměstatnce, často hledají s pomocí anglických klíčových slov. To Vás může upřednostnit před těmi kandidáty, kteří mají svůj profil pouze v češtině. Pokud si nejste jisti svojí angličtinou, nechte si poradit od zkušenějších kolegů či kamarádů.

4. Popis současné pozice nebo studia

Jedna z věcí, které na Vašem profilu uvidí personalista jako první je Vaše současná pozice. Proto věnujte velkou péči vyplňování právě těchto kolonek. Buďte přesní, co se týče informací o firmě, ve které pracujete, na jaké přesně pozici pracujete, případně ve kterém oddělení firmy pracujete. Pokud pracujete například na volné noze, napište do kolonky „freelancer“ a nezapomeňte uvést obor, kterému se věnujete.

„Pracujete jako dobrovolník? I to uveďte ve Vašem profilu. “

Jste-li ještě student vysoké školy, uveďte přesný název Vaší školy, fakulty a Vašeho oboru. Určitě vyplňte i mimoškolní aktivity. Mnoho personalistů dává těmto aktivitám velký důraz. Pracujete jako dobrovolník? I to uveďte ve svem LinkedIn profilu. To je pro personalisty také velmi ceněná zkušenost.

5. Klíčová slova na LinkedInu

Pro personalisty jsou klíčová slova velmi důležitá. Je pro ně jednodušší hledat ideálního zaměstnance s pomocí klíčových slov, než aby probíraly každý LinkedIn profil. Proto je podstatené se na ně zaměřit. Nejlepší je se podívat do inzerátu, ve kterém firma pozici nabízí, na klíčová slova v něm obsažená. Pokud splňujete jakékoliv z nich, určitě je do svého LinkedIn profilu uveďte.

Dalším pomocníkem pro hledání správných klíčových slov může být Google Ads (dříve Google AdWords). Google Ads je online reklamní služba s jejíž pomocí si mohou inzerenti pomoci ke zviditelnění své stránky ve vyhledávání v Googlu.

6. Propojení s lidmi

Propojení s lidmi je pro Váš LinkedIn účet důležité. Hlavní je být propojen s těmi správnými lidmi. Nejlépe se svými bývalými a současnými kolegy. Také pokud se na LinkedIn vyskytuje některý z Vašich předešlých zaměstnavatelů či šéfů, což je velmi pravděpodobné, požádejte je o doporučení. Ty budou ve Vašem profilu vždy vypadat dobře před očima personalistů. A nejen, že budou vypadat dobře, ale zvýší Vaši šanci na získání Vámi vytoužené pracovní pozice.

Propojení s lidmi
Pro Váš LinkedIn profil je důležité být propojen s těmi správnými lidmi. S bývalými či současnými kolegy, obchodními partneri či klienty.

Dalšími osobami se kterými můžete spojit svůj LinkedIn profil jsou Vaši obchodní partneři, klienti a také personalisté a headhunteři. I od nich můžete získat doporučení na Vaši osobu. Hlavní je být spojen s lidmi, kteří se vyskytují ve Vašem oboru. Dobré je, pokud jsou Vaše kontakty ceněnými osobami ve Vašem oboru.

TIP: Sledujte autority ve Vašem oboru. Získáte cenné rady a tipy z daného oboru a uvidíte úspěšnou práci, která Vás může dále inspirovat.

7. Média

Možná se Vám může zdát, že i byť jen sdílení médií na Vašem profilu nemá žádný význam pro personalisty. Je to přesně naopak. Pokud máte Vy sami něco, co můžete sdílet (článek, fotografie, videa a jiná média) je to pro Vaše portfolio nejlepší. Personalista či headhunter může ihned poznat Vás a Vaši práci ještě předtím, než Vás osloví. Pokud nemáte vlastní materiál ke sdílení, nevadí. Můžete sdílet články kolegů a odborníků z Vašeho oboru. Tímto sdílením ukážete personalistovi, že se o svůj obor aktivně zajímáte a neustále se vzděláváte.

8. Summary

Další podstatnou částí Vašeho LinkedIn profilu je Summary, neboli shrnutí. Toto shrnutí by mělo být napsáno poutavě, čtivě a nenudně. Můžete v něm uvést, že jste cestovali tam a tam (jste-li digitální nomád, tak můžete uvést, kde se momentálně nacházíte a proč jste zakotvili konkrétně v dané zemi). Pokud jste někde (ať již v zahraničí nebo v České republice) dělali dobrovolníka, napište co Vám tato zkušenost dala a někdy také vzala (například iluze). Nepište ohrané fráze, zkuste být kreativní.

Social Selling Index

LinkedIn měří Váš Social Selling Index, který zjistíte tak, že zadáte do prohlížeče url ve tvaru https://www.linkedin.com/sales/ssi. Pokud chcete na Linkedinu úspěšně hledat nové příležitosti, sdílet užitečné rady, uzavírat obchody či se stát autoritou v nějaké oboru, tak se na této stránce podívejte na Vaše skóre a rozhodně si přečtěte tipy, jak vytěžit profesní sociální síť LinkedIn naplno.

I špatný LinkedIn profil je lepší než žádný

Na závěr bychom chtěli podotknout, že i špatný LinkedIn profil je lepší, než žádný profil. I když jej nebudete mít vyšperkovaný, tak i přesto se o Vás personalisté mohou zajímat. Zrovna vy můžete mít ve svém ‚nevytuněném‘ profilu to klíčové slovo, které personalisté hledají. Přejeme Vám hodně štěstí při hledání Vámi vysněné práce.

Články, které stojí za přečtení: