Domů » Jak vydělat na politických a volebních kurzových sázkách

Jak vydělat na politických a volebních kurzových sázkách

od Patrik

Jak vydělat na politických a volebních kurzových sázkách

Sázky na volební výsledky jsou v České republice stále oblíbenější a objem sázek neuvěřitelně roste. Tomuto trendu se přizpůsobují také sázkové kanceláře, které vypisují stále větší množství sázkových nabídek a možností týkajících se politika a především voleb.

Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017 byly přelomové a objem sázek se pohyboval okolo 100 milionů korun. Jen o tři měsíce později byl tento rekord překonán o 30 milionů korun při prezidentských volbách. Bylo možné sázet na pozici jednotlivých stran nebo na procentuální výsledek stylem více/méně něž XY%. Právě tento druh sázek je nejoblíbenější a poskytuje sázkařům značný prostor pro kalkul. V prezidentských volbách bylo možné sázet na pozici v prvním kole nebo kdo skončí lépe. Ve druhém kole samozřejmě na vítěze, volební účast a o kolik který kandidát vyhraje.

Jak tedy vydělat na politických a volebních kurzových sázkách?

„Sázkař musí mít strategii.“

Prvním a zásadním předpokladem je zájem o politiku a výborná orientace v této oblasti. Stejně jako u klasických kurzových sázek, tak i při politických kurzových sázkách je zásadní orientace v tématu. Výhodou tuzemských sázkových kanceláří je, že nemají na sledování politických kurzů takové kapacity jako například na sledování nejvyšších fotbalových soutěžích. Jedním prostým důvodem je to, že nemohou „opisovat“ od zahraničí.

„Politické a volební sázky jsou atraktivní, protože vypsané kurzy často neodpovídají skutečnosti.“

Sázkové kanceláře se tak velmi často orientují podle průzkumů a preferenčních šetření všech možných agentur. Zásadní tedy pro sázkaře politických sázek je také orientace v preferenčních výzkumech a průzkumech. Vědět jaký průzkum preferencí je relevantnější a jaký může být tendenční nebo účelový. Pokud jsou některé průzkumy účelové, tak komu hrají do karet.

Příkladem mohou být průzkumy Phoenix Research nebo Sanepu, které neuvěřitelně zvýhodňovaly Mirka Topolánka v prezidentských volbách. Podle těchto průzkumů měl dosáhnout 17% hlasů v prvním kole prezidentských voleb, avšak nakonec dosáhl zhruba 1/4 těchto hlasů. Úspěšný sázkař musí tuto informaci rozkrýt a nepodlehnout jí.

Pokud si včas analyzujete preferenční průzkum a zjistíte v něm určitý trend, který kurzy neodráží, tak jednejte rychle. Sázkové kanceláře jednají s několikahodinovým zpožděním po zveřejnění průzkumů. Pokud chcete být úspěšný, tak buďte rychlý.

Politické a volební sázky nejsou o emocích ani sociální bublině

Nepodléhat emocím je obecné pravidlo pro všechny úspěšné sázkaře. Nesnažte se sázet na Vaše oblíbence, ale hledejte nejvýhodnější možný kurz. Projděte si všechny vypsané kurzy a vsaďte tam, kde si myslíte, že sázková kancelář selhala při vypisování kurzu.

Každý z nás žije v určité sociální bublině obklopen podobně smýšlejícími lidmi, kteří v konečném důsledku i volí podobné politické strany a kandidáty. Vy však potřebujete odhadnout, jak budou volit všechny sociální bubliny dohromady.

„Nepodléhejte své sociální bublině!“

Články, které stojí za přečtení: