Zdeněk Steiner je podnikatel a majitel společnosti Eurostock a dále také spolumajitelem digitální reklamní agentury Steiner Media. V roce 2016 vyšla jeho první kniha s názvem Podnikání na Amazonu. Jaké faktory považuje za klíčové ve svém úspěchu? Které trendy ve svém oboru považuje za ty nejdůležitější?
Obsah článku
Jaký je tvůj klíčový faktor úspěchu?
Pokud bych se zaměřil na podnikání v oblečení, tak bych řekl, že je to hodně komplexní byznys. Proto je důležité, každý den něco dělat a hlavně vytrvat. Když se pak po 10 letech za sebou otočíte, uvidíte, že budete úplně někde jinde.
Takže za klíčové považuji prostě pořád pokračovat, i když se věci nevyvíjí úplně dobře. Většina lidí to v těchto obdobích vzdává a to je právě ten kámen úrazu. Když se vzdáte, nikdy nemůžete vyhrát.
Zdeněk Steiner na svém Instagramu @zdeneksteinercz radí sledujícím ohledně podnikání v oblasti módy.
Jakou investici do 1000 Kč považuješ jako nejlepší a jakou celkově?
U takto drobných investic to může být třeba nákup knížky. Vzpomínám si, jak u nás vyšla kniha od Roberta T. Kiyosakiho – Bohatý táta, chudý táta. Dostala se mi do ruky někdy v mých 19 letech. Začal jsem přemýšlet o svém životě trochu jinak a za pár let rozběhnul vlastní byznys.
A celkově bych řekl, že byly super investice do cestování. S podnikáním to přímo nesouvisí, ale člověk v zahraničí vidí, jak funguje život jinde – pracovní i osobní. Získá nový úhel pohledu na vlastní byznys a vymyslí věci, které by doma z kanceláře nevymyslel. Určitě nikdy nelituji peněz vydaných za cesty do Asie a dalších vzdálených končin světa.
Doporučil bych lidem pravidelně cvičit, zdravě jíst a vzdělávat se. Spousta podnikatelů má pocit, že na takové věci nemá čas – necvičí, obědvají ve spěchu nebo vůbec a mají pocit, že všechno ví nejlíp.
Po čase je tohle dožene a dostanou varování, že takto to dál nejde. Sám vím, že nedělám všechno na 100%, ale jsem s tím smířený, nemám potřebu na sobě něco měnit. Kdyby někdo dělal všechno jenom a pouze správně, tak by to na mě působilo spíše negativně. Je v pořádku, že mají lidi nějaké špatné vlastnosti nebo návyky.
Navštivte také web Zdeňka Steinera zdeneksteiner.cz.
Jaká je tvoje nejoblíbenější aplikace?
Aplikace Podcasty, kde je každý den něco, co mě zajímá. Nejen věci z podnikání, ale sleduji třeba fotbalové podcasty nebo krimi příběhy.
Můj nejoblíbenější podcast je teď Dean Graziosi – The Dean Graziosi Show. Dean je typický člověk, kterého sleduji. Když jsem ho viděl poprvé v online kurzu, který dělal s Tony Robbinsem, tak jsem si řekl WTF, co je to za týpka, ale pak jsem mu přišel na chuť a teď ho žeru. ☺
Co pro tebe byly přelomové mezníky v životě i v podnikání?
Podnikal jsem přesně 10 let a vytvořil jsem velmi úspěšný online projekt MEGABYZNYS o Podnikání na Amazonu. Přišlo mi, že všechno, co jsem se za tu dekádu naučil, tak jsem zúročil právě tady. Všechno dávalo smysl a sedlo si.
V životě mě pak nejvíce ovlivnilo narození dcery. Kdo má děti, tak ví, o čem mluvím.
Jaké jsou hlavní trendy tvého oboru?
- Obchodníci s oblečením mnohem více digitalizují – cokoliv. Co se dřív dělalo osobně, se nyní dělá online. I v zahraničí, kde se technologiím bránili více, než tady v Česku, tak to najednou jde.
- Obchodní lákají zákazníky na slevy. Dříve byly některé značky absolutně proti velkým výprodejům a slevám, ale nyní potřebují zlepšit cash-flow, a proto se snaží zbavit velkých skladových přebytků, jakkoliv se dá.
Která kniha tě v životě nejvíce inspirovala?
Když se nad tím zamyslím, tak nejvíc jsem vytěžil z knihy Podnikání na dálku od pánů Jason Fried a David Heinemeier Hansson. Byla pro mě inspirací, jak může fungovat moderní firma, že nemusí všichni sedět v jedné kanceláři.
Díky tomu jsem už dávno začal ve firmě používat aplikaci Basecamp, která nám už roky pomáhá řešit projekty. Inspirovalo mě to i v tom, že nemusím nikam chodit, ale že můžu byznys řídit na dálku v podstatě odkudkoliv.
Tip ŽijÚspěšně: Přečtěte si také článek, kde jsme uvedli tipy na nejlepší knížky pro moderní a freelancery.
Jaký je tvůj nejoblíbenější citát?
Tento citát jsem si dokonce vytisknul na plátno a zarámoval do obrazu. Visí u nás ve firmě.
Nepřej si, aby to bylo snazší.
Přej si, abys byl lepší.
Každý podnikatel denně zažívá nějaké problémy a myslím, že si taky každý často říká, kéž by to bylo jednodušší, proč já mám ten byznys tak složitý. Každý je na tom stejně a ta pointa je, že jednoduché to nebude nikdy. Je na nás, abychom byli silnější a ty problémy zvládali lépe a lépe.
Co bys vzkázal svému mladšímu já?
Kdybych se mohl vrátit v čase o několik let zpátky, určitě bych svému já řekl něco jako: Buď v klidu. Všechno má svůj čas. Což souvisí s vytrvalostí, o které jsem mluvit na začátku.