Osobní rozvojByznysTop články Společenská odpovědnost jako vyšší cíl podnikání aneb Jak se plní sen? od Patrik Pilous 1. února, 2021 publikoval Patrik Pilous Publikováno 1. února, 2021Aktualizováno 6. července, 2022 Když někdo vybuduje úspěšnou firmu a stane se úspěšným, může si za vydělané peníze plnit sny. O definování úspěchu jsme se bavili v jednom z předchozích článků. Někdo sní o cestování, jiný o pěkném domě nebo autě… Ale co dál, když se osobní potřeby naplní? Obsah Prohlédnout si obsah → 1 Proč jste se začala věnovat společensky prospěšným aktivitám? 2 Komu jste se rozhodla pomáhat a proč? 3 Zdá se, že s tím máte vlastní zkušenost… 4 Co tedy dětem v dětských domovech doopravdy schází? 5 Našla jste způsob, jak dětem toto přání splnit? 6 Co máte v plánu v nejbližší době, pokud to okolnosti dovolí? 6.1 Jak mohou lidé na vaše aktivity přispět? Můžete mít lepší dovolenou, větší dům a silnější vůz, pokud vám to dává smysl. Anebo se o své zdroje podělit s lidmi, kteří mají menší štěstí než vy. Tak, jako to dělá Monika Melicharová ze společnosti ČISTĚ CZ. V následujícím rozhovoru si povíme více o společenské odpovědnosti jako vyšším cíli podnikání. Přečtěte si také o nejbohatších hercích na světě. Proč jste se začala věnovat společensky prospěšným aktivitám? Za 13 let svého podnikání jsem došla do bodu, že mám pokryté všechny své potřeby. A zbývá mi prostor, energie, čas a prostředky pro podporu těch, kteří to potřebují. Téma společenské odpovědnosti je mi odjakživa blízké. Část dětství jsem strávila v Nadaci Archa Chantal. Jestliže v tom vyrůstáte, stane se takový způsob myšlení vaší přirozenou součástí. Pěkně to vystihuje věta, kterou jsem kdysi zaslechla: „Když máš víc, než kolik potřebuješ, postav delší stůl, nikoliv větší zeď.“ Komu jste se rozhodla pomáhat a proč? Vybrala jsem si děti, protože k těm mám celý svůj život blízko. První akcí, kterou jsem pořádala, byl Brněnský silák v roce 2016. Bonusovou součástí akce byla dražba činek. Výtěžek dražby putoval do rukou rodiny popáleného chlapečka. Na základě této akce pak začala moje spolupráce s nadačním fondem Pro dětský smích. V té době jsem zasela první semínko touhy mít jednou svůj vlastní nadační fond. Další moje pomoc směřovala k dětem z dětských domovů. Zjistila jsem přitom, že naše představy o tom, co tyto děti potřebují, jsou často mylné. Zdá se, že s tím máte vlastní zkušenost… V tom jsem se hodně poučila v roce 2020. Jen si to představte: Celý svět je vzhůru nohama. Začnete uvažovat, jak je asi dětem v dětských domovech. Následujete svůj vnitřní impulz a vezmete tržnici útokem. Koupíte dva pytle plyšových myší s JASNOU představou, jak se obličeje děti rozzáří, až vaše dárky spatří. Až jim osobně plyšáky předáte a budete jim vyprávět příběh, který se k myškám váže. Jenže přijde vystřízlivění. Takové to OČEKÁVÁNÍ vs. REALITA. Na místě se dozvíte, že plyšová hračka není ani zdaleka to pravé. Co tedy dětem v dětských domovech doopravdy schází? To jsem samozřejmě zjišťovala hned na místě a pak i u ředitelů dalších dětských domovů. Co by děti skutečně potěšilo? Odpověď byla jasná a shodli se na ní všichni: Zážitky. Našla jste způsob, jak dětem toto přání splnit? Už po cestě z dětského domova jsem věděla, že zážitkem pro děti bude plavba parníkem. V mé představě to měl být takový malý výlet pro dvacet dětí. Nejprve jsem byla rozhodnuta, že tento den zaplatím sama. Poté, co jsme dali hlavy dohromady s mými přáteli, kteří doporučili spolupráci s dopravním podnikem, ZOO a rádiem, jsem zveřejnila příspěvek na sociálních sítích. To, co následovalo, totálně předčilo mé očekávání. Byla jsem z toho úplně paf. Strhla se lavina podpory. O velkoleposti této akce se můžete dozvědět na1lodi.cz. A co je nejdůležitější, děti byly nadšené. Viditelný úspěch této akce mě vedl k dalšímu kroku, a to k založení Nadačního fondu NA1LODI. Moc se těším na to, co s nadačním fondem v budoucnu můžeme dokázat. Co máte v plánu v nejbližší době, pokud to okolnosti dovolí? Na jaře jedeme na koně, pořádáme degustační den s etiketou. Proč? Nechceme děti jen obdarovávat, ale chceme, aby se na akcích podílely. Ukázat jim, co za tím vším stojí, že to není samo od sebe. Cílem je, aby děti pochopily souvislosti v běžném životě, jak to chodí. Nakonec děti zapojíme do organizace. Starší děti mohou přiložit ruku k dílu. Mladší mohou pomáhat nejmenším. Právě o tom je naše motto: „Na 1 lodi.” Jak mohou lidé na vaše aktivity přispět? Děti mají spoustu snů. Přály by si třeba jet k moři, mít tobogán a neomezenou konzumaci zmrzliny. Některé sny jim náš nadační fond pomůže splnit. Určitě budu ráda, když moje postoje a aktivity budou rezonovat s co největším množstvím podobně smýšlejících lidí, protože bez nich to nepůjde. Abychom plnili sny dětí, potřebujeme, aby nás na jedné lodi bylo co nejvíc. Uvítáme každého, kdo s námi bude chtít být na jedné lodi! Zaujal Vás článek? Zkuste si také přečíst o výhodách chůze na boso nebo o podnikatelských nápadech. firmamotivacepodnikáníspolečnost 1 FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail Patrik Pilous Specializuji se na optimalizace a propagace větších webových projektů. Ve volném čase mě zajímají všechna zákoutí digitálního marketingu, investice a osobní rozvoj. Rád si také zajdu zahrát volejbal, do sauny nebo na skvělou 12°. Předchozí článek Pořádek ve spíži zajistí kvalitní regály: 3 tipy pro efektivní výběr Následující článek Co je projektové řízení a jak na něj vyzrát ve 4 bodech? Články, které stojí za přečtení: P/E: Co ukazatel znamená a jak využít při investování do akcií? Jak se naučit a trénovat lucidní snění? Stoicismus: Co se můžeme naučit od starověkých filozofů? Šárka Chapman: Vždy následuj svou intuici Plná moc k zastupování: Postup i VZOR ke stažení zdarma Móda pro plnoštíhlé: Co nosit a co vynechat?