Krátký příběh, který zmizí za 24 hodin. Momentka ze zákulisí, večeře s kolegy nebo poutavá reklama, která dodá vašemu produktu šmrnc? Zjistěte, jak na instastories v marketingu a oslovte své sledující příběhem, který potěší jejich smysly.
Obsah článku
Co jsou to instastories?
Uživatelé v onlinu stále více tíhnou po interaktivním obsahu a nebyli bychom to my, kdybychom jim tuto zábavu jako marketéři neobstarali. Po obdivuhodném úspěchu aplikace Snapchat přišel Instagram v roce 2016 s novinkou, kterou označil jako „instastories“.
Majitelé instagramových profilů dostali možnost sdílet se svými přáteli zážitky ve formě fotek a video záznamů, které se po 24 hodinách od zveřejnění archivují a zmizí z dosahu. Touto inovativní funkcí si Instagram získal více než 500 milionů aktivně sledujících uživatelů, jejichž počet se stále zvyšuje.
Touha po tom, být v obraze, nepřímo vybízí uživatele, aby se častěji přihlašovali do aplikace a potlačovali tzv. FOMO efekt (nebo-li „Fear of missing out“). Pozitivně rozvíjející trend stories navíc převzal o rok později i Facebook se kterým lze instastories propárovat, aby si je mohli prohlédnout i přátele, kteří nepoužívají Instagram.
Proč používat instastories a jaký mají význam v marketingu?
Vše, co nepatří do feedu, jde do stories. Každý profil na Instagramu, ať už jste lifestyle bloger nebo firma, má nejvýše 2-3 tematická zaměření. Toto rozmezí zaručí, aby byl obsah pro uživatele jasně čitelný a neztrácel se v nicneříkajícím mixu random fotek.
To ale neznamená, že by vaši followers, měli být ochuzeni o momentky z pracovní kuchyňky nebo možnost sledovat novinky, které se u Vás aktuálně dějí, ale nevíte jak je zakomponovat do firemního profilu. A právě zde přicházejí na pomoc instastories!
Pomocí instastories můžete udržovat dlouhodobý a příznivý vztah se sledujícími a komunikovat s nimi téměř denně. Výhodou těchto zpráv je, že můžete nezávazně sdílet obsah s followers, kteří vás mají stále na očích, a přitom v nich nevyvoláváte pocit otravné reklamy, která se jim snaží něco vnutit.
Zajímavé tipy a triky v instastories
Přidávejte do instastories gamifikace v podobě gifů (pohyblivých obrázků), anket, dotazníků nebo hudebních veršů. Na první pohled obyčejnou fotku můžete zvýraznit zajímavým filtrem a přidat k ní vtipnou animaci. Pro barevné a akční stories můžete využít bezplatný nástroj Canva, kde najdete nespočet šablon a tematických filtrů.
Uživatelsky přívětivá aplikace je velmi jednoduchá i pro méně zkušené uživatele a vytvoří během několika minut jedinečný grafický návrh. Dokonce i se základními nástroji vytvoříte bez problémů decentní design, který můžete pomocí šablony opakovaně využívat a sladit barevně veškerý obsah sdílený v rámci IG stories.
Otázky a odpovědi
Nebaví vás vést monology? Vybídněte své followers k akci a dejte jim možnost položit vám otázku, na kterou poskytnete odpověď. Je možné, že dané téma, zajímá více lidí, ale neví, jestli se vás na to mohou zeptat nebo je tato možnost zkrátka ani nenapadne. Buďte proaktivní a nabídněte jim pomocnou ruku jako první.
Zapoj se a soutěž!
Máte málo sledujících? Chtěli byste, aby se o vašem produktu dozvědělo více lidí? Vyhlaste soutěž a nabídněte výherci dárkový poukaz nebo balíček vašich produktů zdarma. Podmínkou účasti může být sdílení vašeho profilu, komentář s označením tří přátel nebo like.
Jak oživit starou instastory?
Některá instastories můžete revitalizovat z archivu a vdechnout jim druhý život. Pokud například vedete food blog a chtěli byste, ty nejlepší recepty, uchovat přehledně na jednom místě. Stačí jen na horní liště pod vašim profilem zmáčknout kolečko s plusem a zobrazí se vám nabídka všech stories, která byla na vašem profilu sdílena.
Tímto způsobem můžete vytvořit nabídku stories, ve které najde každý nový sledující základní informace o vašem produktu, ceně a recenzích od ostatních uživatelů.
Jak mně Instagram sleduje?
Pokud jste si dodnes mysleli, že pořadí profilů, které se vám zobrazují v záhlaví Instagramu jsou náhodná, tak vás čeká velké překvapení. Instagram pozorně sleduje, čí stories si prohlížíte nejčastěji a se kterými profily máte v rámci aplikace zaregistrováno nejvíce akcí (zpráv v directu, liků a komentářů,…). Tudíž vám nepodsouvá profily, o které nemáte zájem a zobrazuje vám primárně ty, které jsou pro vás jako uživatele nejvíce atraktivní.
Instagram algoritmus samozřejmě funguje nejen v rámci stories, ale i celé aplikace. Během každého přihlášení se obsah malinko redukuje, ale stále platí pravidlo, že vám jako první vyskočí příspěvky nejvíce prohlížených profilů, o něž máte pravděpodobně zájem a chcete se dozvídat nové informace.
Přečtětě si více o tom, jak fungure Instagram [2021] a objevte nové trendy a triky, které můžete na svých profilech otestovat.