Domů » Optimalizace webu pro vyhledávače – zvládnete to sami?

Optimalizace webu pro vyhledávače – zvládnete to sami?

od Patrik Pilous

Jste vlastníkem webu, který nemá vysokou návštěvnost? Možná svůj web zatím jen neumíte správně optimalizovat pro vyhledávače a připravujete se tak o spousty návštěvníků. Víte už, co je to SEO? A zvládli byste web optimalizovat sami?

Co je to SEO?

SEO je oblíbená dlouhodobá marketingová strategie, která opravdu funguje. SEO je anglická zkratka pro ’search engine optimalization’, neboli česky ’optimalizace pro vyhledávače’. Je to soubor postupů, které zvyšují umístění webových stránek ve výsledcích vyhledávání. Správné používání SEO tedy zvýší vaše šance na umístění vašeho webu na prvních stránkách google vyhledávače. Tím zajistíte více prokliků na svůj web.

seo a data

Proč je optimalizace webu důležitá?

Vzhledem k tomu, že vyhledávání je nejčastějším způsobem, jakým lidé objevují online obsah, je dobrá strategie SEO nezbytná pro zlepšení kvality a množství provozu na vašich webových stránkách. Správná optimalizace webu vaše internetové stránky bez jakýchkoli poplatků či zaplacení reklamy posune ve vyhledávači výše v případě, že bude pro někoho vyhodnocena jako relevantní dle toho, co do vyhledávače zadal. Uživatelé totiž mnohem pravděpodobněji kliknou na výsledky vyhledávání, které se zobrazují v horní části. Z toho vyplývá, že čím lépe dokážete svůj web optimalizovat pro vyhledávače, tím více návštěvníků přilákáte.

Další výhodou optimalizace je, že váš web najdou ti správní lidé. Na stránky vám přijdou návštěvníci, kteří se skutečně zajímají o produkty, které prodáváte, nebo o informace, které zveřejňujete. Přirozeně, lidé hledají na Googlu úplně všechno. V případě použití SEO je tedy mnohem větší šance, že se na vaši stránku budou návštěvníci v budoucnu vracet.

Jak SEO funguje?

Vyhledávače jako Google, Mozilla Firefox nebo Bing používají umělou inteligenci ke shromažďování informací o veškerém obsahu, který mohou najít na internetu. Robot si ukládá veškerá data o webu a posoudí relevanci obsahu. V případě zadání dotazu do vyhledávače pak vyhodnotí, které stránky jsou nejrelevantnější.

Umělá inteligence umí také zjistit, jak dlouhou dobu člověk průměrně stráví na vaší stránce a dokonce i prověřovat správnost informací. Pokud se tedy budete snažit šířit lživé informace, je dost možné, že na první stranu v google vyhledávání se nikdy nedostanete, ať se budete snažit web optimalizovat sebevíc.

Jaké faktory ovlivňují výsledky vyhledávání?

Výsledky vyhledávání ovlivňuje mnoha faktorů a jak být vidět na Googlu je hotová věda. Mezi ty nejvýznamnější faktory ale bezesporu patří použití klíčových slov. Nejlepší je použít klíčové slovo už v názvu článku a další klíčová slova poté v podnadpisech. To pomůže umělé inteligenci zjistit, čeho se článek týká. Dále je to délka samotného článku, možnost otevřít web na mobilním zařízení, počet odkazů z jiných webů, které vedou na váš web nebo takzvaný dwell time, neboli průměrná doba strávená na webu. Kupodivu mezi faktory patří také rychlost načítání stránky, nebo počet zmínění na sociálních sítích.

reklama

Pro koho je SEO vhodné?

Bez debat pro všechny, kteří mají internetové stránky, kam chtějí přilákat širokou veřejnost. Ať už vlastníte blog o vaření, internetový e-shop s oblečením, nebo třeba zpravodajský portál, SEO vám pomůže dostat vaši stránku k těm správným lidem.

Stojí optimalizace webu za to?

Teď už víte, v čem optimalizace webu spočívá. Základní nastavení není vůbec složité, ale pokud se budete chtít naučit optimalizovat weby na vysoké úrovni, bude to chvíli trvat. Budete muset vynaložit velkou píli a taky tomu dedikovat spoustu času. Nejspíše chvíli potrvá, než uvidíte první nárust návštěvnosti, ale až budete mít na stránkách správně optimalizovaných větší množství článků, uvidíte, že se vaše práce rozhodně vyplatila. Za nás tedy směle do toho a nám nezbývá nic než držet palce.

Zkuste také článek, jak vydělat peníze na internetu nebo o storytellingu.

Články, které stojí za přečtení: