Domů » Péče o sebe je neustálá a dlouhodobá práce

Péče o sebe je neustálá a dlouhodobá práce

od Sandra
Publikováno Aktualizováno

V uspěchaném rytmu života a návalu rutinních povinností často zapomínáme na to nejdůležitější, co máme, a sice na nás samotné. Péče o sebe je neustálá a dlouhodobá práce. Nejedná se o příznak sobeckého pojetí života, ba naopak, kdo se nejprve nepostará o sebe, nemůže se později postarat ani o ty ostatní. V tomto článku jsme shrnuli několik zásad, které vám ukážou, jak o sebe pečovat a dělat tak radost nejen sobě, ale i ostatním.

Jak se soustředit sama na sebe?

Prvním krokem je poznat sebe a svoje potřeby. Začněte tím, že si každý den ráno nebo večer vyhradíte čas, který budete věnovat jen sobě a vlastním myšlenkám. Pokuste se najít klidné místo, kde vás nebude nikdo rušit a zamyslete se nad tím, čemu byste se chtěli věnovat? Co vám přináší radost? Dělejte cokoliv, co vás napadne a na co během dne nemáte čas. Můžete tuto hodinu věnovat cvičení, meditaci nebo čtení. Pokud se vám nechce sedět doma, můžete jít na procházku nebo si dát kávu v kavárně s hezkým interiérem.  

Toto praktické cvičení vám má ukázat, že k tomu, abyste si užívali života, opravdu nepotřebujete společnost někoho jiného nebo speciální příležitost. Užívejte si každý den, každou hodinu i minutu, jako by byla poslední. To, jaký život žijete, můžete ovlivnit pouze vy. Nikdo jiný to za vás neudělá. Žijte život, který chcete dnes a tady.

Nespokojenost se sebou

Žádný člověk na světě není se sebou spokojen na 100 % a pokud by vám to někdo řekl, tak to pravděpodobně nebude zcela pravda. Všichni máme pochybnosti, strachy a problémy, se kterými se musíme vypořádávat. Co, je ale důležité, je neztratit v tom všem sebe sama, a hlavně víru v to, že můžeme dosáhnout opravdu čehokoliv, pokud se tomu budeme usilovně věnovat.

Za každým úspěchem leží spoustu práce a snahy, která nemusí být na první pohled vidět. To však neznamená, že tam nejsou. Pokud se vám tedy zdá, že je k vám život nespravedlivý nebo že něco nefunguje podle vašich představ, obraťte nejprve pohled na sebe a zkuste se zeptat: Co můžete udělat proto, abyste to změnili?

Jak být ženou, která se má ráda?

Naučte se mít ráda taková, jaká jste bez ohledu na okolnosti, které v danou chvíli prožíváte. Jako vás má ráda maminka. Zlobí se na vás máma, když se přejíte nebo se ztrapníte před hezkým klukem? Asi ne. Podívejte se na sebe jako na malou holčičku, která potřebuje péči a lásku. Dopřejte jí radost tím, že jí pochválíte, když se jí něco povede. Usmějte se ní, když jdete kolem zrcadla. Oblečte jí hezké šaty a naličte ji ráno do práce. Kupte jí cestou kávu nebo zákusek, který má ráda. Tato malá holčička to opravdu potřebuje.

nespokojenost se sebou
Sebepřijetí je prvním krokem k tomu, jak být se sebou spokojená.

5 kroků, jak má o sebe pečovat žena:

Stát se ženou není jednoduché, protože během života často smění mnoho rolí a každá z nich je pro ní svým způsobem důležitá. Ať už jste matka, sestra, manželka nebo přítelkyně, máte na své okolí určitý vliv a často jste právě vy ten spojovací článek, který musí usmířit hádky v rodině, trpělivě vyslechnout něčí utrpení nebo přinášet inspiraci a energii k dosahování nových cílů. Mnoho známých malířů, spisovatelů a skladatelů ve svých dílech opěvovali ženy, které je inspirovaly k vytvoření něčeho nového, nezažitého a krásného.

1/ Vnitřní harmonie

Péče o sebe je neustálá a dlouhodobá práce, která vyžaduje spoustu úsilí. Výsledkem tohoto snažení by měla být rovnováha mezi tělem a duší. Nelze dosáhnout vnější krásy bez harmonie uvnitř. Náš duševní stav odráží naše chování, ale i to, jak vypadáme. Člověk, který se často mračí bude mít ve stáří vrásky. Naopak ten, kdo celý život aktivně sportuje se bude i ve zralém věku cítit plný sil a odhodlání užívat si života.

2/ Péče o tělo

Každá žena je svým způsobem jedinečná a neexistuje žena, která by nebyla od přírody krásná, ale pouze taková, která neumí svou krásu zvýraznit. K tomu abyste vypadaly dobře opravdu nepotřebujete znát žádné zázračné metody nebo kupovat drahé kosmetické přípravky. Stačí, když budete péči o svůj vzhled věnovat každý den alespoň trochu času.

Pleť

Pleť je jedním z faktorů, který výrazně ovlivňuje náš celkový vzhled. Čistá a zdravá pleť je nejen ukazatelem duševní pohody, ale i celkového zdraví. První projevy pupínků, akné nebo jiných nedokonalostí spojené s pletí, se objevují zpravidla v období puberty.

Příčinou tomu mohou být nejen hormonální změny probíhající v organismu, ale i špatná životospráva nebo alergie. Pozorujete-li aknózní útvary kumulující se na jednom místě, může to indikovat nějaký zdravotní problém nebo intoleranci na některé látky obsažené v potravinách jako jsou například laktóza nebo lepek.

Péče o pleť by měla být součástí každodenního rituálu. Zbavovat jí od prachu a nečistot byste měli ráno po probuzení a večer před spaním. Na trhu existuje množství přípravků, které můžete k tomuto účelu použít, ať už v podobě čistících pěn, mýdel nebo pleťových vod. Pokud máte problematickou pleť, je lepší vybírat mezi produkty na přírodní bázi.

Bezprostředně před očištěním je dobré opláchnout obličej teplou vodou, abyste otevřeli ucpané póry. Poté naneste čistící pěnu na obličej a masírujte obličej několik minut pomocí peelingové rukavice nebo čistícího kartáčku. Opláchněte obličej studenou vodou a pečlivě osušte papírovým ručníkem.

V poslední fázi aplikujte na obličej hydratační krém nebo pleťový olej a lehce ho rozprostřete prsty po celém obličeji. Neměli byste krém rozmazávat, jelikož tím zbytečně dráždíte citlivou plet na obličeji. Správně byste měli krém nanášet na obličej ťukavými pohyby pomocí konečků prstů.

Zdravé vlasy

I přes to, že vlasy jsou odumřela tkáň našeho těla, mohou velmi výrazně ovlivnit náš celkový vzhled. Pokud chceme působit na své okolí působit upraveným dojmem, neměli bychom péči o vlasy rozhodně zanedbávat.

Dalo by se říct, že mytí vlasů je něco, co zvládne naprosto každý, ale ve skutečnosti tomu tak není. Mnoho lidí dělá právě u tohoto zásadního kroku mnoho chyb a výsledkem toho jsou poškozené a slabé vlasy.

Další častou chybou je špatně zvolená barva nebo střih. Před tím než se pustíte do experimentování, je důležité zohlednit typ a barvu pleti, kterou máte od přírody. Růžová nebo smaragdově zelená může vybadat bizarně na někom, kdo má velice světlou pleť, ale rozhodně nebude slušet někomu, kdo má spíše jižanský vzhled.

Dalším oblíbeným mýtem je to, že by ženy měly mít dlouhé vlasy. Správně zvolený střih a barevný odstín mohou udělat parádu, i když nejste majitelka super dlouhé sexy hřívy. To však neznamená, že by na dlouhých vlasech bylo něco špatného. Jen není potřeba bát se ostříhat jednou za čas délku o pár centimetrů víc.

Ruce

Bez nich by to snad ani nešlo. Ruce se setkávají při pozdravu, při předávání věcí z ruku do ruky, děláme s nimi pohyby, když mluvíme a ukazujeme jimi na toho, kdo se nám nelíbí nebo na věci, které potřebujeme. V zimě ruce obzvlášť trpí, protože musí čelit mrazu, a tak je potřeba je řádně hydratovat a nezapomínat na rukavice. Vysoušet ruce může i voda, a proto bychom měli mít rukavice i při mytí nádobí nebo vykonávání domácích prací.

Ať už jste zastánce přírodních nehtů nebo gelových barev, neměli byste zapomínat na jejich opilování a čištění. A to platí samozřejmě nejen pro ženy.

Zářivý úsměv

Úsměv je něco, co nás dělá v jednom momentě o 50 % atraktivnější. O to podstatnější je dbát o zdraví a vzhled našich zubů. Nažloutlá barva zubů, zbytky nečistot po jídle nebo nepříjemný zápach z úst mohou být velmi nepříjemnými faktory, které mohou zanechat špatný dojem. Neměli bychom proto zapomínat na pravidelnou zubní hygienu a preventivní prohlídky u zubaře.

3/ Pravidelný pohyb

Během procházky nebo cvičení se můžeme věnovat vlastním myšlenkám anebo např. sebereflexi. Navíc se nám během fyzické aktivity do těla vyplavují endorfiny, které zvyšují celkový pocit štěstí a pohody během dne.

péče o sebe cvičení

4/ Zdravá strava

Součástí péče o sebe by měl být kvalitní a vybalancovaný systém stravování. Zdravý jídelníček by měl být nutričně vyvážený a uzpůsobený vašim preferencím, abyste jej mohli dodržovat po celý rok.

Pestrost jídelníčku by se měla projevovat výběrem kvalitních potravin, zařazováním sezónní zeleniny a ovoce a variací jídel, které konzumujeme během týdne. Velmi užitečným návykem je naučit se jíst ve stejnou denní dobu. Pomáhá to zrychlit metabolismus, zlepšit stravování a předcházet záchvatovitému přejídání.

5/ Sebevzdělávání

Investice do seberozvoje je ta nejlepší volba, kterou můžete udělat. Ať už se jedná o jazykový kurz nebo knihu, díky kterým získáte přístup k novým informacím. Vědomosti jsou vaše know-how, které budete moci v budoucnu využít a které vás posunou o něco blíž k vašemu cíli.

Osobní rozvoj ale nespočívá pouze v nabírání znalostí. I kulturní akce jako jsou např. divadla nebo výstavy nám mimo estetického zážitku rozšiřují všeobecný přehled a stávají se zdrojem sebepoznávání. Skrz prizma alegorických příběhu nebo smyšlených pohádek často vidíme to, čeho bychom si v běžném životě nikdy nevšimli, a proto vás i tento druh zábavy může navést na zajímavé myšlenky nebo inspirativní nápady.

Články, které stojí za přečtení: