Věděli jste, že LinkedIn má více než 774 milionů uživatelů po celém světě? Toto číslo z něj samo o sobě dělá jednu z nejvyužívanějších sociálních platforem současnosti.
Využíváte LinkedIn marketing v plném rozsahu k zlepšení povědomí o vaší značce, vybudování sítě kontaktů, zvýšení počtu konverzí, nebo zvýšení příjmů? Vzhledem k tomu, že neustále vznikají nové sociální sítě, LinkedIn je často opomíjený. Přitom reklama na LinkedIn může znamenat přelom v propagací vaší firmy.
Tento článek představuje 5 tipů, jak na LinkedIn, jak funguje tato marketingová platforma a jak naplno využít možnost LinkedIn reklamy. Bavíme se totiž o příležitosti značně zvýšit povědomí o vaší značce správně zacílenou reklamou. Kvalitní LinkedIn profil může být odpovědí na otázku, jak vydělat peníze na internetu.
💡 Tip: Nevíte, v čem a jak začít podnikat? Na LinkedIn platformě najdete spoustu inspirace a rad, které vám pomohou do začátku.
Obsah článku
Co je LinkedIn marketing a k čemu všemu slouží?
LinkedIn marketing je proces využívání sociální platformy LinkedIn k:
- Navazování spojení mezi uživateli,
- Generování potenciálních zákazníků,
- Zlepšování povědomí o firemní značce,
- Podpoře obchodních vztahů a partnerství,
- Sdílení originálního (a kvalitního) obsahu a
- Zvyšování návštěvnosti vašich webových stránek.
🗣️ Marketéři dodávají: LinkedIn je dnes nedílnou součástí mnoha úspěšných marketingových strategií, protože je účinný při rozšiřování profesních sítí.
Když používáte LinkedIn k budování marketingové značky, získáváte přístup k užitečným funkcím souvisejícím s analytikou, propojením a budováním brandu. Tyto výhody ale nepřicházejí samy od sebe – je nutné mít povědomí o tom, co platforma zvládá, a také určité byznys dovednosti, které z vašeho profilu udělají drahokam mezi kamínky.
Proč je marketing na LinkedIn tak důležitý? Co vůbec advertising na LinkedIn obnáší?
Co je LinkedIn? Užitečná marketingová platforma, o jejíž historii byste měli vědět alespoň základní věci. Tak tedy:
LinkedIn byl poprvé spuštěn v roce 2003 a zaměřil se na vytváření sítí kontaktů (= networking), budování kariéry a sdílení nápadů. Platforma umožňuje svým členům propojovat a sdílet obsah s dalšími profesionály včetně kolegů z oboru, potenciálních zaměstnavatelů, obchodních partnerů, konkurentů, nových zaměstnanců a zákazníků.
🗣️ Marketéři dodávají: To je důvod, proč je podnikání na LinkedIn tak solidní – je to totiž fantastický marketingový nástroj, který funguje!
Hned na počátku spuštění vydali tvůrci seznam 5 doporučených marketingových postupů pro spolehlivou LinkedIn reklamu:
- Používejte hashtagy! Zjistíte, že jejich používání je pro úspěch esenciální!
- Naučte se poznat rozdíl mezi profilem a stránkou na LinkedIn.
- Vytvářejte příspěvky různé délky.
- Sdílejte externí články.
- Udržujte publikační plán konzistentní.
LinkedIn umožňuje zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, identifikovat kvalitní potenciální zákazníky, sdílet odborné znalosti prostřednictvím obsahu a rozšířit vaši síť kontaktů. Je to také skvělý způsob, jak nabízet práci a přilákat do vaší společnosti nové talenty.
💡 Tip: Každý, kdo se pohybuje na sociálních sítích, je tak trochu influencer. Zjistěte, jak se stát úspěšným influencerem!
Souhrn základních poznatků o LinkedIn
Pokud jde o marketing na sociálních sítích, býváme v pokušení sdílet všechno v rámci velké trojky: na Facebooku, Instagramu a Twitteru. Bez debat se jedná o skvělé platformy pro oslovení cílové skupiny, ale vyloučení LinkedIn profilu dělá vašemu podnikání obrovskou medvědí službu.
🎓 Zajímavost: Jako největší světová profesionální síť generuje LinkedIn potenciální zákazníky o 227 % efektivněji než Facebook a Twitter, takže jde o nezbytnou platformu pro vaše podnikání, pokud jde o marketing, reklamu i propagaci.
Profilová stránka na LinkedIn je základem vaší osobní značky. Tvůrci pravidelně přidávají funkce, aby zvýšili jeho schopnosti jakožto profesionální marketingové platformy, a poskytli uživatelům nové způsoby, jak signalizovat své dovednosti a motivaci.
V LinkedIn Marketing Solutions existují nástroje, které pomáhají obchodníkům oslovit správné publikum pomocí relevantního obsahu. Tyto nástroje používejte každý den k růstu vašeho podnikání a ujistěte se, že víte, jak je využít v plném rozsahu! Zde je 5 kroků, jak na úspěšnou reklamu na LinkedIn.
💡 Tip: Potřebujete získat sledující na Instagramu a nevíte, jak na to? V našem článku se dozvíte o 19 zaručených tipech, jak na to.
5 jednoduchých kroků, jak na LinkedIn reklamu – Využijte ji na 100 %!
Na úvod se přesvědčte, zda máte založený účet Campaign Manager. Pokud ne, pusťte se do toho, jeho vytvoření trvá jen chvíli.
🎓 Zajímavost: Campaign Manager umožňuje nastavit rozpočet, vybrat cíle (kliknutí vs. zobrazení) a mít úplnou kontrolu nad časovou osou kampaně.
Kromě toho obsahuje několik funkcí navržených tak, aby vám pomohly splnit stanovené reklamní cíle:
- Dynamický vizuální reporting, který přepočítává a zobrazuje pouze data, která odpovídají vašemu nastavení vyhledávání a filtru.
- Podrobný rozpis akcí, které vaše kampaně generují, včetně kliknutí, hodnocení „Líbí se mi“, sdílení, komentování a sledování.
- Podrobný přehled demografických kategorií členů LinkedIn, kteří klikají na vaše reklamy, dostupný na úrovni účtu nebo kampaně.
Pokud máte účet založený, postupte k splnění těchto 5 snadných kroků.
Krok 1: Vyberte si svůj cíl!
Každá reklamní kampaň začíná výběrem cílů, které jsou nejdůležitější, ať už jde o rozšíření povědomí, zvýšení prodejů nebo konverzi.
Chcete-li přizpůsobit svou kampaň, vyberte z následujících cílů:
- Povědomí (Awareness): Povědomí o značce
- Pozornost (Consideration): Vyberte, jestli mají uživatelé navštívit vaše webové stránky, zapojit se do komentování postů, nebo zhlédnout vámi vytvořená videa.
- Konverze (Conversion): Generování potenciálních zákazníků, konverze webových stránek, přidání uchazečů o zaměstnání.
🗣️ Marketéři upozorňují: Vámi zvolený cíl – například zobrazení, kliknutí nebo zhlédnutí videa – určuje zbytek tvorby kampaně!
Krok 2: Vyberte kritéria cílení!
Výběr publika funguje stejným způsobem bez ohledu na to, jaký typ reklamy zvolíte. Oslovte správné publikum pomocí nástrojů cílení LinkedIn pro úspěch kampaně. Vyberte si z více než 20 různých kategorií atributů publika včetně:
- Velikosti skupiny,
- Jména skupiny,
- Vzdělání členů,
- Zájmů členů,
- Skupin členů (= jaké skupiny sledují),
- Dovedností,
- Pracovních pozic,
- Pracovní úrovně (= junior, senior).
🗣️ Marketéři upozorňují: Cílení je základním prvkem úspěšné reklamní kampaně – správné zacílení vede k vyššímu zapojení lidí a v konečném důsledku i k vyšším konverzním poměrům.
💡 Tip: Jak vypadá dokonalý LinkedIn profil? To ví naši experti a prozradí vám to v našem článku.
Krok 3: Vyberte si formát reklamy na LinkedIn!
Nyní, když už máte vybráno své cílové publikum, je načase vytvořit a spravovat reklamní kampaň. Můžete použít sponzorovaný obsah, reklama ve formě zpráv, dynamická reklama, textová reklama nebo kombinaci všech čtyř.
Sponzorovaný obsah
Sponzorovaný obsah se objevuje přímo ve zdroji LinkedIn profesí, které chcete oslovit, a přichází ve třech různých formátech: reklama s jedním obrázkem, videoreklama a karuselová reklama. Pomocí sponzorovaného obsahu můžete:
- Zacílit na své nejcennější publikum pomocí přesných údajů na profilu.
- Oslovit vysoce zaujaté publikum pomocí nativních reklam na stránce pro počítače a mobilní zařízení.
- Získat potenciální zákazníky, budovat povědomí o značce a udržovat klíčové vztahy v každé fázi svého prodejního cyklu.
Reklama ve formátu zprávy
Message Ads vám umožní oslovit potenciální zákazníky na LinkedIn Messaging, kde stále častěji tráví uživatelé většinu svého času – a kde probíhají profesionální konverzace. Pomocí Message Ads můžete:
- Posílat svým potenciálním zákazníkům přímé zprávy, abyste mohli okamžitě jednat.
- Zajistit silnější zapojení a odezvu, než kterou nabízí tradiční e-mailový marketing.
🎓 Zajímavost: Hodnotu, kterou získáváte, změříte tak, že uvidíte, které společnosti a firmy se na vašem profilu zdržují a jaká sdělení je nejvíce zasáhla.
Dynamická reklama
Přizpůsobte svou reklamu (LinkedIn Advertising) ve velkém pro každého člena cílového publika. Dynamické reklamy využívají údaje z profilu LinkedIn – jako jsou fotky, název společnosti a pracovní pozice – k personalizaci reklam. Zvyšte zapojení pomocí těchto tří formátů:
- Reklama pro následovníky (Follower Ad): Propagujte stránku jiného LinkedIn člena (toho, který vás sleduje) a přimějte další členy, aby ji sledovali, a to jediným kliknutím na personalizovanou reklamu.
- Vybraná reklama (Spotlight Ad): Zvyšte návštěvnost svých webových stránek nebo začleňte výzvu k akci (např. registraci na událost nebo představení nového produktu).
- Nabídka pracovních míst (Jobs Ad): Zvyšte počet relevantních uchazečů přizpůsobením reklam nejlepším talentům na nejrůznější obory, a nabídněte jim kariérní uplatnění.
Textová reklama
Textová reklama je jednoduchá, ale působivá reklama s platbou za proklik (PPC) nebo s cenou za zobrazení (CPM). Pomocí textových reklam můžete:
- Snadno vytvořit své vlastní reklamy a spustit kampaň během několika minut.
- Přizpůsobit zasílání zpráv profesionálům, které potřebujete oslovit.
🗣️ Marketéři radí: Plaťte pouze za reklamy, které fungují – za kliknutí nebo za zobrazení.
Krok 4: Nastavte si rozpočet a plán!
Nyní, když jste oslovili to správné publikum, je načase nastavit rozpočet a plán kampaně. Jsou tři možnosti:
- Cena za odeslání (CPS) se používá, když provozujete reklamní kampaně. Platíte za každou úspěšně doručenou zprávu.
- Cena za proklik (CPC) se často používá u kampaní zaměřených na akce, jako je získávání potenciálních zákazníků nebo registrace událostí. Zde je také důležité poznamenat, že o co je LinkedIn cílenější, tak také o to je dražší na něm inzerovat. Ceny za CPC jsou i více než trojnásobné než na Facebooku.
- Model ceny za zobrazení (CPM) je obvykle vhodnější, pokud je cílem povědomí o značce.
Spolu s výběrem preferované možnosti zadáte navrhovanou nabídku, denní rozpočet, datum zahájení, datum ukončení a celkový rozpočet. Bez ohledu na zvolené datum ukončení můžete kampaň kdykoli zrušit.
🎓 Zajímavost: Je také důležité poznamenat, že LinkedIn využívá aukční systém nabízení cen, který odměňuje za zapojení se do života platformy, což znamená, že můžete vyhrát aukci, aniž byste měli nejvyšší nabídku a tím se zobrazí váš inzerát.
💡 Tip: Jak funguje reklama na klik a co zvládá kvalitní PPC marketér? To se dozvíte v našem článku.
Krok 5: Vyhodnocujte kampaň a měřte dosah reklamy!
Nyní je čas podívat se, jak si vaše reklama vede. Ke statistikám se dostanete tak, že navštívíte Campaign Manager a vyberete kampaň, kterou chcete vyhodnotit.
🎓 Zajímavost: Můžete sledovat celkový počet zobrazení kampaně, kliknutí, akce v sociálních sítích a rozpočet. Sociální akce jsou iniciovány členy LinkedIn, kteří interagují s vaším obsahem – je to organické, bezplatné zapojení.
Kliknutím na jednotlivé kampaně zobrazíte výkon jednotlivých reklam v kampani. Pomocí těchto údajů můžete reklamy upravovat, upřesňovat cílení, upravovat rozpočet a zapínat a vypínat varianty na základě výkonu.
Jak používat LinkedIn pro podnikání a marketing? Školení pro začátečníky!
Profil na LinkedIn, to není jen prosté přihlášení a okomentování několika příspěvků. Měli byste projít krátkým školením o tom, jak tato platforma vůbec funguje, protože obsahuje spoustu netušených funkcí.
Na co se určitě zaměřit?
- Přizpůsobte si URL adresu veřejného profilu.
- Přidejte do svého profilu fotku na pozadí.
- Přidejte, odeberte a přeuspořádejte části svého profilu.
- Optimalizujte svůj LinkedIn profil pro vyhledávače.
- Přidejte do svého profilu odznak ProFinder.
- Nasdílejte do profilu odkazy na blog a webové stránky.
- Aktualizujte síť kontaktů (nebojte se oslovit uživatele, co vás zajímají).
- Buďte identifikovatelní a dobře rozpoznatelní.
- Podívejte se, kdo si prohlížel váš profil LinkedIn.
- Navrhněte úpravy své stránky LinkedIn a stanovte si udržitelný publikační plán.
Motto zní: Osobitost je základ! Ať už jste marketér, recruiter, nebo pouhý pozorovatel (zatím), měli byste do LinkedIn profilu vložit co nejvíce ze sebe. Lidé milují osobní přístup a nahlížení „za oponu“ byznysu.
🗣️ Tato uživatelská recenze hovoří za vše: Kdo ještě nemá profil na LinkedIn, ať si ho tam fofrem vytvoří. A pěkně s fotografií, občanským jménem a spoustou dalších osobních údajů, ať to hezky padá z Googlu po zadání jména a příjmení.
Zkrátka, kdo chce dobré místo, musí mít atraktivní profil na LinkedIn!