Práce influencerů je v dnešní době poměrně žádaná, protože značky stále hledají nové zákazníky a dobře vědí, že sociální sítě vládnou světu. Marketing skrze influencery se stal velmi populární a funkční. Sledující mnohem více věří svým vzorům než strojené reklamě v televizi, která je neosobní a ve většině případů zavádějící. Jaké je potřeba mít předpoklady a dosah, aby o vás měly značky zájem? Pokud chcete navázat s firmami spolupráci, vyzkoušejte následující rady.
Obsah článku
V čem je Instagram výhodnou platformou
Instagram je sociální sítí, která je v dnešní době snad tou nejoblíbenější ze všech. Pokud však chcete být opravdu úspěšný influencer, tak rozhodně není dobré sázet vše na jednu kartu (sociální síť). Další populární platformy pro influencery jsou YouTube, Webové stránky, TikTok nebo OnlyFans.
Můžete na ní zveřejňovat:
- fotky,
- videa (kratší i delší),
- 24 hodinové příběhy,
- krátká videa (reels).
Díky rozsáhlému užívání této aplikace má šanci váš obsah vidět spousta lidí. Pokud se věnujete sociálním sítím a máte dost sledujících, navázání spoluprací nebude obtížné. Protože ve vás mají vaši sledující důvěru, berte jen ty spolupráce, které vám dávají smysl a hodí se k vašemu profilu, jinak byste totiž své fanoušky mohli lehce ztratit.
Skvělou funkcí, kterou Instagram nedávno zavedl, je doporučování příspěvků. Když uživatel dá like některému z postů, na jeho domovské stránce se mu zobrazí podobné příspěvky, mezi nimiž může být i ten váš. Stejně tak je výhodné využívat reels (krátká videa), která mohou oslovit nové sledující. Důležité je zůstat aktivní a budovat si základnu, jinak pro firmy nemá žádná spolupráce smysl. Měli byste mít na účtě alespoň 5 000 aktivních followerů. To je úplné minimum. Další milníky na českém trhu je 20 000 a 100 000 sledujících. Mimo počet je důležitá i kvalita obsahu, zaměření a kredit daných lidí.
Skvělé je, že tím, jak je tato platforma známá, má zde většina firem založený účet, tudíž je můžete jednoduše oslovit a oni zase vás. Snažte se, aby byl váš profil vidět – tvořte smysluplný content, komunikujte s fanoušky, předávejte nějakou myšlenku. Lidé vás pak začnou sdílet a stanete se známějšími. Můžete využívat také jiné platformy, jako je například TikTok nebo YouTube, kde se také vytváří obsah a navíc si můžete přehazovat sledující napříč platformami. Jestliže již máte dostatečný počet sledujících, můžeme se přesunout na tipy, jak zahájit spolupráce.
Prošli jste bodem číslo jedna, na účtě máte několik tisíc sledujících, a teď byste si chtěli začít vydělávat. Jak na to?
V první řadě bychom měli zmínit, že existuje několik typů spoluprací:
- barterová spolupráce – za příspěvky je odměna v podobě produktů dané firmy
- placená spolupráce – za příspěvky dostanete finanční odměnu
- product placement – v příspěvku se objeví umístění produktu, většinou se jedná o nenápadnou reklamu
S firmami se na typu spolupráce domluvíte a nastavíte si jednotlivá pravidla, která budou výhodná pro obě strany. Buďto představíte svůj nápad vy nebo vám společnost řekne, jakou má představu. Pro získání spolupráce udělejte následující:
1. Oslovte firmy sami
Nečekejte na to, až si vás někdo najde a začněte hledat sami. Oslovte menší firmy, které teprve začínají, jejichž produkty se vám líbí, a nabídněte jim pomoc ve formě sdílení. Nebuďte smutní, když se daná firma neozve a hledejte dál. Je úplně normální, že vám z deseti oslovených firem odpoví jen jedna, proto neztrácejte naději. Místo zprávy na Instagramu se jim ozvěte se na e-mailu, kde se vaše nabídka jen tak neztratí.
2. Udělejte recenzi zdarma
Máte již oblíbený produkt? Zakupte ho a sdílejte na Instagramu, ideálně ještě označte firmu. Díky tomu, že se nejedná o placenou spolupráci budou firma i sledující vědět, že je to upřímná recenze. Bude jim jasné, že vám nejde jen o peníze a rádi vám dají produkt zdarma, včetně placené odměny. Doporučujte své oblíbené značky dál a stejně tak se nechte inspirovat od sledujících.
3. Zaměřte se na určité téma
Obsah, který na sítích tvoříte, by měl být jasně daný. Když se budete zaměřovat například na zdravý životní styl, jídlo, cvičení nebo krásu, máte větší potenciál na nalezení fanouškovské základny. Pokud máte svou cílovku, je pak pro značky jednoduché najít produkt, který se bude na spolupráci hodit. Když se soustředíte na jedno hlavní téma, vaši fanoušci o něj nejspíše mají zájem, proto je pak větší pravděpodobnost, že produkt koupí.
4. Používejte hashtagy
Abyste se ještě více zviditelnili, přidávejte hashtagy k vašim příspěvkům – samozřejmě musí sedět k danému postu. Vyhledejte nebo si všímejte hashtagů, které přidávají ostatní influenceři. Použití hashtagů přivede na váš profil nové lidi, kteří by se k vám jinak nedostali. Aby si vás všimli některé společnosti, je třeba být viditelný a sledovaný, proto se hodí tuto funkci využít.
Hashtagy, které můžete použít: #czechgirl #czechboy #czechrepublic #instamood #instagram #bestday
5. Nechte na sebe kontakt
Do popisku profilu kromě výpisu toho, kdo jste a co děláte nezapomeňte uvést i kontakt na sebe, například e-mailovou adresu. Protože se jedná o práci, je mnohem vhodnější psát soukromě než na veřejný účet, kde vám chodí několik zpráv denně. Navíc – bude to vypadat profesionálněji.
6. Zpřístupněte účet na Instagramu veřejně
Aby se k vašemu profilu dostalo co nejvíce lidí, zpřístupněte ho veřejně. Mnoho lidí totiž odradí, že vás musí sledovat pro to, aby se podívali na obsah, který přidáváte. Vaše instastory budou také přístupné všem, což je docela důležité, protože na základě nich si sledující můžete získat – poznají vaši osobnost i život, který žijete mimo posty. Můžete se jich ptát na jejich názory, otázky a zapojovat lidi do anket.
Na závěr
Navázat spolupráci na Instagramu, není to tak lehké, jak se může zdát. Musíte si dát na své práci záležet, stejně jako všude. Tvrdá práce se vyplácí, a pokud se budete obsahu věnovat dlouhodobě a kvalitně, určitě si najde své fanoušky. Nežeňte se za penězi a namísto toho budujte udržitelnou fanouškovskou základnu.